משפחת אדמס 2 ביקורת סרט

The Addams Family 2 Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "משפחת אדמס 2":
"אנימציה מרהיבה, פסקול קצבי והרבה הומור"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Addams Family 2
דיבוב שרליז תרון, אוסקר אייזק, קלואי גרייס מורץ, סנופ דוג במאי/ת גרג טירנן, קונרד ורנון  
אנימציה
ביקורת סרט למשפחת אדמס 2 מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"בידור מורבידי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע41.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לאחר שהוליווד העלתה באוב את המשפחה המורבידית הידועה "משפחת אדמס" בסרט אנימציה, היה זה ענין של זמן עד שסרט ההמשך יעלה לאקרנים. משפחת אדמס מסמלת את המשפחה האמריקאית הטיפוסית רק בגרסה אפלולית, מאגית ומוזרה יותר. קריקטורות המשפחה צוירו על ידי צ'ארלס אדמס לפני תשעים שנה ובאופן מפתיע לא עבר עליהן הכלח. הקריקטורות עברו למסך הקטן בסדרה הטלוויזיונית המצליחה ולמסך הגדול עם שני סרטים ידועים, הראשון יצא בדיוק לפני 30 שנה.לפני שנתיים יצא בבתי הקולנוע סרט האנימציה הראשון אודות המשפחה, בו הצופים התוודעו לדמויות השונות במשפחת אדמס: גומז הרומנטי, מורטישה האפלולית, וונסדיי האדישה, פגסלי השובב, דוד פסטר הילדותי והדודן השעיר והכריזמטי איט. העלילה סבבה בעיקר סביב בעיות הילדים וונסדיי ופגסלי שמנסים למצוא את מקומם בבית הספר ובתא המשפחתי והמסר העיקרי של הסרט עסק בקבלת השונה.
גם הסרט השני סובב סביב הילדים, ומתעסק בעיקר בוונסדיי שנמצאת בגיל ההתבגרות. היא ילדה סקרנית וחכמה שמתעניינת בעיקר במדע, חשה סלידה ממשפחתה וממשיכה להתעלל באחיה הקטן והשמנמן פגסלי. העלילה של הסרט נפתחת ביריד מדע בו מציגה וונסדיי שיקוי שיכול למזג בן תמותה עם תכונות של בעל חיים. דוקטור סטריינג', המדען שאחראי על התחרות, מתלהב מעבודתה ומציע לה לעבוד יחד. וונסדיי מסרבת בטענה כי מדובר בסוד משפחתי שאסור לה לחשוף.באופן מפתיע מספר ימים לאחר מכן מגיעים נציגים מטעמו של הדוקטור למשפחת אדמס בטענה כי וונסדיי היא בתו האבודה. תחילה גומז ומורטישה מתעלמים מטענתם. אך לאחר שהם מגלים כי דוד פסטר החליף בין כל התינוקות באותו הלילה, מתגנבת תהייה מסוימת. בעקבות המידע החדש והתחושה כי ילדיהם עסוקים ולא מתפנים אליהם, מחליטים גומז ומורטישה לצאת לטיול משפחתי בקרוואן ברחבי אמריקה. אך נציגיו של ד"ר סטריינג' ממשיכים לעקוב ולרדוף אותם. האם יתגלה כי וונסדיי אינה חלק משושלת אדמס? הסוף כצפוי משעשע ומטורלל.
הרעיון העלילתי בנוגע לזהות הוריה של וונסדיי הוא מופרך למדי, שכן היא העתק מדויק של אמה. כמו כן, הרהוריה של וונסדיי לגבי השתייכותה המשפחתית לא מספיק מעמיקים. ניתן היה להוסיף הבזקים על ילדותה בצל המשפחה על מנת להעמיק את תחושת התבדלותה. בנוסף, דמויותיהם של שאר חברי המשפחה שטחיות מאוד – תחושותיהם של הוריה מאוד מינוריות לגבי המצב, דוד פסטר מופיע בעיקר באנקדוטות הומוריסטיות והתסכול שהוא חש ממצבו הרומנטי כמעט ולא מובע. דווקא סקרנותו של פגסלי מבנות מורגשת, אך ניתן היה להרחיב על תסכולו ממצבו הרומנטי. את שרביט הבימוי לקחו על עצמם שוב גרג טירנן וקונרד ורנון ("מסיבת נקניקיות") שאחראים על הקצב המהיר של הסרט ושמים בעיקר דגש על אנקדוטות הומוריסטיות שגורמות לגלי צחוק בקרב הילדים.על הבעיות התסריטאיות והרדידות, חברת "סיינסייט סטודיוס" מחפה בעזרת אנימציה מרשימה. ליהוק המדבבים בגרסה הישראלית הוא מצוין. הכימיה בין מתי אטלס כגומז וזוהר מידן כמורטישיה עוברת יפה בדיבוב ומונה מור שמדבבה את הסבתא היא פשוט ליהוק מושלם. ההחלטה לתת שוב לג'ף דאנה ("הדינוזאור הטוב") להיות אחראי על הפסקול מוכיחה את עצמה שוב. השירים מתמזגים עם הקו העלילתי הפרוע ותורמים לקצביות הסרט.הסרט מכיל בידור רב לצד מסרים חינוכיים. הוא דן בקבלת השונה, בחיבור משפחתי אמיץ למרות השונות בין כל חברי המשפחה ומציג שימוש באמצעים אחרים במקום באלימות. אחת הסצנות היפות היא כשוונסדיי נכנסת עם לרץ' לפאב ומבקשת ממנו לעשות את המתבקש עם ידיו הקרות ובניגוד למצופה לרץ' מנגן בפסנתר וגורם לאופנוענים הקשוחים לרקוד במקום להרביץ. בשורה התחתונה: הרפתקה מצחיקה ובעיקר מבדרת לילדים.
משפחת אדמס 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הראלגיל: 3104/01/2022 13:01:47
8/10אייקון ציון
אחלה סרט ילדים לגילאי 8-18 מפחיד בקטנה ממש, לרוב הדמויות נחמדות ומצחיקות.
שם: ortal87גיל: 3416/12/2021 11:11:20
10/10אייקון ציון
מי שאוהב את משפחת אדמס הם אף פעם לא מאכזבים, אחלה סרט
שם: בתחןגיל: 3715/12/2021 12:05:58
7/10אייקון ציון
סר אנימציה מרהיב ומצחיק עם העתק מדוייק של הדמויות לסרטי המקור. הילדים שבנינו יתחברו למשפחה המוזרה המבוגרים שבנינו יתרפקו על הנוסטלגיה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט