סאמרלנד ביקורת סרט

Summerland Movie Review

תמונת כתביעל מאורר אליאב על "סאמרלנד":
"דרמה תקופתית מצולמת ומשוחקת היטב בעלת עלילה מופרכת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Summerland
משחק ג'מה ארטרטון, טום קורטני, פנלופי וילטון, גוגו מבאטה-רו במאי/ת ג'סיקה סוייל  
דרמה
ביקורת סרט לסאמרלנד מאת יעל מאורר אליאב | כתבת סדרות
ציון המבקר
"חינני אך מופרך"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די26.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
במבט ראשון, "סאמרלנד" הוא כל מה שאפשר לצפות לו מסרט קיץ תקופתי. בצילום מושלם ויפהפה של לורי רוז, נפרסת לפנינו אנגליה הכפרית בשיא יופייה, תחושת מקום המוכרת לנו מסרטים וסדרות רבות שחוזרים בערגה לגרסה האנגלית לגן עדן עלי אדמות. הבמאית היא מחזאית ותסריטאית בריטית מוערכת, ואכן זהו סרט אנגלי מאוד, על כל המשתמע מכך.השנה היא 1975. אנו מתוודעים לבית ציורי בכפר אנגלי בו מתגוררת אישה מבוגרת ונרגנת (פנלופי וילטון, "אחוזת דאונטון"). היא כותבת במרץ במכונת כתיבה ומגרשת צמד ילדים חמודים, שבאו לגייס כסף עבור "הזקנים". סרט השיער בשיערה המאפיר של הכותבת הופך מיד לסרט בסרטה הארוך והשחור של הכותבת כאישה צעירה, במהלך קולנועי קלישאתי למדי, אבל זוהי רק ההתחלה. קאט למלחמת העולם השנייה בזמן הבליץ על לונדון, והאישה הצעירה, אליס (ג'מה ארטרטון, שהתפרסמה כנערת בונד ב"קוונטום של נחמה") הכותבת במרץ ומגרשת נערים שובבים המציקים לה, מגלה שהבדידות שלה עומדת להיגמר. ילד חביב ומתולתל בשם פרנק (לוקאס בונד) נשלח אליה מלונדון כדי להתארח אצלה בזמן הבליץ. היא לא זוכרת שהתנדבה למשימה ומתנגדת בתוקף אך ללא הועיל.
מכאן, די ברור לאן תתקדם העלילה אם ראינו סרט או שניים. האישה ה"לא נחמדה", שנחשדת כמכשפה על ידי תושבי הכפר החביבים שכמו נלקחו מרומן של אגתה כריסטי, היא בעצם אישה שלא התאוששה מאהבת עבר נכזבת, וקוברת עצמה בעבודת המחקר שלה על מקורם של מיתוסים. בעיקר היא מתמקדת באשליות ויזואליות, פאטה מורגנה, שלהן היא מנסה למצוא צידוק מדעי. שם הסרט "סאמרלנד" מוסבר כאותו מקום דמיוני, מקום ממנו נשמות טועות של המתים מנסות למסור מסר לעולם החיים. הסרט מנסה לקשור בין הסיפור הזה לבין סיפורו של הילד שנקלע לביתה וכובש את ליבה הקפוא של אליס.בדרך, מצליח הסרט לבצע כמה מהלכים עלילתיים תמוהים במיוחד שלא יפורטו כאן, אבל מספיק לציין שצירוף מקרים מופרך למדי מנהל את הגילוי העיקרי של הסרט. אמנם הסרט מספק לו כביכול הסבר "הגיוני", אבל נראה שהוא קיים יותר בשביל לקשור את שני הסיפורים של הסרט בצורה חלקה (מדי) ולספק סוף טוב סכריני. גם סיפור אהבת העבר של הגיבורה מתואר כאן בפלאשבקים שגרתיים שכמותם ראינו בסרטים רבים. צמד הנאהבות מספקות את כל קלישאות הז'אנר.
הקסם של הסרט טמון בתיאור של הכפר האנגלי בזמן המלחמה האיומה ההיא כמקום מפלט, ארץ קיץ תמידית שבה אף פעם לא יורד גשם, המקום השקט בזמן שבלונדון נופלות פצצות המשמידות רחובות והורגות אנשים רבים. הסצנה היחידה בסרט המתרחשת בלונדון מדגימה את זוועות הבליץ, אך גם היא מתרחשת בשל טוויסט תסריטאי לא מובחן דיו.הרגעים החינניים בסרט הם תוצאה של ליהוק מוצלח במיוחד של דמות הילד, שמתגלה כחכם, רגיש ומתעניין מאוד במחקר של אליס. הקשר הנקשר ביניהם אמנם צפוי מראש, אך בכל זאת יש בו רגעים יפים, במיוחד כאלה בהם הם מנסים לגלות ביחד את החזיונות המסתוריים שאותם חוקרת אליס. כך גם החברות הנרקמת בין פרנק לאידי (דיקסי אגריקס), ילדה בכיתה שלו שמגלה יותר בגרות רגשית מאליס, האישה הבוגרת שאמורה לשמש דמות אם לפרנק.קשה לגייס אמפתיה רבה לדמותה של אליס, למרות נסיבות חייה הקשות. בסופו של דבר, היא אינה משלמת מחיר על טעויותיה ומקבלת "סוף טוב" מהאגדות שלא ממש משכנע. דמותה כאישה מבוגרת, אך גם כאישה צעירה שאינה בדיוק מבינה או מתנהגת באופן רגיש לזולתה, נשארת לא חביבה בעליל. זהו פגם מרכזי בסרט האמור לגרום לנו להתאהב או לפחות לחבב את הגיבורה שלו.
סאמרלנד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5104/03/2023 08:49:47
7/10אייקון ציון
בנוי ומסופר היטב. שעה וחצי ללא רגעי גארב''ז טיים. מערכת יחסים מיוחדת שנרקמת בין אישה צעירה לנער,אותו היא לוקחת תחת חסותה בזמן מלחמת העולם השנייה באנגליה. הדינמיקה ביניהם מסייעת לה להיזכר בקשר רומנטי שאותו ניהלה עם בחורה בעבר. לקראת הסוף נחשף פרט מעניין ומפתיע. משחק טוב ונופים יפהפיים.ציון 7.5.
שם: עומרגיל: 4005/10/2022 19:52:06
8/10אייקון ציון
דרמה מרגשת על מערכת יחסים המתפתחת בין רווקה בת 30 לילד שביום בהיר נמסר לחיקה, שילוב של נופים מהפנטים של ים.
שם: שלומיגיל: 7326/07/2022 21:06:01
9/10אייקון ציון
אליס רווקה בשנות ה-30 לחייה, חווה בעבר אהבה שלא מתממשת. היא גרה עכשו לבדה, מרירה וכועסת על כולם. בגלל הבליץ על לונדון, היא נאלצת לטפל בנער בשם פרנק, כאשר אט אט נוצר בניהם קשר, אולם לקשר הזה קיים משהו מעברה. משחק מצוין על רקע הנופים של הים. מומלץ מאד.
קישורים
חץ סאמרלנד (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט