אנשי המזימות ביקורת סרט

Matchstick Men Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "אנשי המזימות":
""אנשי המזימות" של רידלי סקוט מצטיין במשחק מצוין של קייג', רוקוול ולוהמן. תסריט מבריק שמצליח לשעשע, לרגש ואף למתוח. מי שלא העריך את קייג' עד היום ילמד לאהוב את השחקן הייחודי הזה. קומדיה מרירה על החיים. מומלץ בחום"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Matchstick Men
משחק ניקולס קייג', סם רוקוול, אליסון לוהמן, ברוס אלטמן, ברוס מקגיל במאי/ת רידלי סקוט  
קומדיה
ביקורת סרט לאנשי המזימות מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
""אנשי המזימות" של רידלי סקוט מצטיין במשחק מצוין של קייג', רוקוול ולוהמן. תסריט מבריק שמצליח לשעשע, לרגש ואף למתוח. מי שלא העריך את קייג' עד היום ילמד לאהוב את השחקן הייחודי הזה. קומדיה מרירה על החיים. מומלץ בחום"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נתוני הפתיחה של "אנשי המזימות" די מרשימים. את הסרט ביים רידלי סקוט, האיש שביים להיטים כמו "הנוסע השמיני", "גלאדיאטור" ו"חניבעל".בתפקיד הראשי מופיע זוכה פרס האוסקר ניקולאס קייג' ולצידו שני שחקנים עולים סם רוקוול ואליסון לוהמן. כמעט נתון שהסרט יהיה אפי, רחב יריעה ופומפוזי. אולם, סקוט מפתיע ומייצר לנו סרט קטן, אנושי ומאוד מרגש שמצליח להפתיע אותנו לאורך כל הדרך.רוי (ניקולס קייג') ופרנק (סם רוקוול) הם צמד מקצועניים בעולם ההונאה והמרמה. רוי, בעל ותק בעולם הזה ופרנק, בן החסות השאפתן שלו, "מוכרים" מתקנים לטיהור מים, הנקנים על ידי אנשים שאינם חושדים בדבר ומשלמים עליהם פי עשר על מנת לזכות בפרסים מזויפים כמו מכוניות, תכשיטים וחופשות בחו"ל. סביב הרמאויות האלה נטווית רשת של מזימות: כמה מאות פה, עוד איזה אלף שם, כשהכל מסתכם בשותפות רווחית. לעומת זאת, חייו הפרטיים של רוי, אינם כה נפלאים. האישיות שלו כפייתית ואובססיבית, הוא מעשן בשרשרת, אינו מנהל שום מערכת יחסים אמיתית ומצליח רק בקושי להיתלות בפיקחות שלו. כשנטיותיו הטבעיות מתחילות לאיים על תפוקת הפשע שלו, הוא נאלץ לפנות לפסיכואנליסט (ברוס אלטמן) רק כדי שיוכל להמשיך לעבוד כהלכה. ואם כל זה לא מספיק, הוא מגלה כי יש לו בת מחברתו שנטש לפני 14 שנה.
הופעתו של ניקולאס קייג' מוכיחה שוב כי הוא אחד השחקנים המגוונים של הוליווד. רוי וולר שלו הוא כל כך שונה מהאחים צ'ארלי ודונלד קאופמן שגילם ב'אדפטיישן' ובהחלט שונה מרנדל ריינס אותו גילם ב'עקיצה ב- 60 שניות'. קייג' הוא הבחירה המושלמת לתפקיד, יש לו את הגוף והמבע של אדם אובססיבי והוא מצליח לשדר אמינות לצופים. סם רוקוול, אחד השחקנים העולים המצוינים שיש היום, מוצא אט אט את מקומו בסרטים הוליוודיים בעלי פרופיל גבוה. אחרי הופעה מרשימה ב"וידויו של מוח מסוכן" הוא משנה כיוון ומתפרע כאן כשותפו וחברו הטוב ביותר של וולר. התגלית הגדולה של הסרט היא אליסון לוהמן בת ה- 24 שמצליחה להיראות כמו ילדה שברירית בת 14. את כישרון המשחק של לוהמן ראינו לא מכבר בסרט "הרדוף לבן" בו שיחקה לצידה של מישל פייפר.סקוט מנסה לתת לקומדיה המרירה הזו גוון אפי ולכן לקח את הצלם ג'ון מתיסון שהיה מועמד לפרס האוסקר על צילום "גלדיאטור". בשימוש נכון בתאורה מצליח מתיסון לשוות למראה העירוני תחושה של אמפיתיאטרון רומי. הבחירה המעניינת כן היא דווקא בעורכת דודי דורן שערכה אצ "ממנטו" ו"אינסומניה". שני הסרטים הללו עסקו בדמויות אובססיביות כמו גם כאן, העריכה של הסרט מצליח לשוות לו תחושה אובססיבית, החזרה על השוטים, הקפיצה בעריכה והצבת סצנות באופן לא תמיד כרונולוגי מכניסה את הצופה למצב שבו הוא מודע לסרט וצריך להפעיל את הראש בכדי לחבר את כל הקצוות.
לסיכום: "אנשי המזימות" הוא סרט אינטליגנטי רגיש ואנושי. מצחיק וגם עצוב אך מעל לכל, מקורי ומפתיע. תסריט נהדר ומשחק מצוין של קייג' הופכים אותו לתענוג. 9 בסולם אלון.
אנשי המזימות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3527/02/2011 08:55:16
8/10אייקון ציון
Matchstick Men סרט אנושי ומפתיע בסופו,משחק מעולה של ניקולס קייג,הפשע לא משתלם לפחות לא לכולם.
שם: איש הגשםגיל: 1211/09/2005 17:48:13
9/10אייקון ציון
זו הייתה טעיצת העוקץ האמיתית הראשונה שלי. קצר. קולע. מפתיע. קייג' ענק! כמו באוצר לאומי (ראיתי את זה רק בגללו-סרט טוב) ואפילו יותר טוב מאשר בעיני נחש
שם: איתי עמרםגיל: 1630/12/2003 00:14:29
10/10אייקון ציון
סרט ממש יפה ההתחלה לא כ"כ מבטיחה אבל בהמשך כשהעלילה משתבכת זה נהיה ממש מעניין משחק ממש טוב על ניקולס קייג' אין בכלל על מה לדבר שחקן פשוט ענק סרט מצחיק בחלקו ומותח והסוף שיש לו יווווווו אני השתגעתי זה מהסרטים שאתה אומר לך יאללה איזה עצבים איזה באסה סרט ממש תותח לאוהבי ניקולס קייג' ובכלל חובבי סרטים לכו לראות את הסרט
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט