המרוץ לניצחון של ארתור ביקורת סרט

Arthur the King Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "המרוץ לניצחון של ארתור":
"סיפור אמיתי ומרגש עם כלב מקסים שגונב את ההצגה"
  שתף/י
פוסטר Arthur the King
משחק מארק וולברג, נטלי עמנואל, סימו לי במאי/ת סימון סלן ג'ונס  
הרפתקאות
ביקורת סרט להמרוץ לניצחון של ארתור מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"הרפתקה משפחתית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
מדד פופולריות
4.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מאז ומתמיד ידוע כי כלב תמיד יגנוב את ההצגה, זה קרה בשני סרטים בכיכובו של טום הנקס - "טרנר והוץ'" ו"פינץ'", הכלב בסרט "קול קדומים" בכיכובו של הריסון פורד ועוד שלל דוגמאות מ"מארלי ואני" עד "סקובי דו". נראה שהכלבים חוזרים אל המסך הגדול ורק בשבועיים האחרונים הגיעו 4 סרטים חדשים בכיכובם: סרטו האפלולי החדש של לוק בסון, "דוג מן" בו מככבים עשרות כלבים, "אנטומיה של נפילה" שבו הכלב מסי גונב את ההצגה וגם כיכב בטקס האוסקר האחרון, "לאסי" חוזרת בפרק נוסף מעלילותיה הבלתי נגמרות וגם "המרוץ לניצחון של ארתור" שגם בו מככב כלב ששמו ארתור.הסרט מבוסס על ספרו של מייקל לינדנורד שבו תיאר את הסיפור המופלא שהתרחש בחייו האישיים לפני מספר שנים. מייקל התחרה בשנת 2015 בתחרות הישרדות בג'ונגל. זוהי תחרות של צוותים בתנאי מחיה קשים. הצוותים סובלים ממחסור במזון, מים ושינה והדבר היחיד שמדרבן אותם להמשיך במסע המייסר הזה הוא כוח הרצון. צוותו של לינדנורד הגיע לאחד השלבים הסופיים של התחרות, אך בסופו של דבר הם הפסידו.
עברו מאז שלוש שנים אך מייקל עדין חש את ההפסד הצורב בכל תא בגופו. הוא מחליט שעליו לחזור להתחרות פעם אחת אחרונה לפני שלא יוכל לעשות זאת שוב בשל גילו וכל זאת על מנת להשיב לעצמו את כבודו האבוד. ב-2018 הוא מצליח להרכיב צוות חדש וחזק, לשכנע משקיעים שישקיעו בו ואת שאר הסכום משלים מחסכונותיו.עם עידודה של אשתו, הוא משאיר אותה ואת בתו הקטנה בבית ונוסע עם הצוות לברזיל לנסות את מזלו מחדש. הצוות מתחיל את המסלול וכבר בהתחלת המסע קשיי הדרך נותנים בהם את אותותיהם. בעצירות שלהם לאורך המסע מייקל שם לב לכלב שמופיע לידם לכל אורך התחרות, מסלול של מאות קילומטרים, ותוהה על קנקנו. הוא מנסה להאכיל אותו ושם לב שלוקח לכלב זמן עד שהוא מסכים לאכול ממנו ומתחיל להיקשר אליו. ההיקשרות היא הדדית והכלב מתחיל להיצמד לצוות. הוא עוזר להם לנווט את דרכם בג'ונגל ואף מציל את חייהם. בעקבות התנהגותו האצילית מחליט מייקל לקרוא לו ארתור, על שם המלך ארתור. הכלב הופך לחלק מהצוות. אך מתברר שארתור מאוד חולה ומייקל יאלץ לבצע החלטה שעתידה להשפיע על התחרות.
לסרט יש את כל המרכיבים להפוך לסרט מנצח. הוא מבוסס על סיפור אמיתי ומרגש. שחקן סרטי פעולה (מארק וולברג) שכבר היה מועמד לאוסקר על משחקו ושחקני משנה מוכרים (סימו ליאו מ"שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות" ו"ברבי" ונטלי עמנואל מ"משחקי הכס" וסרטי "מהיר ועצבני". הקהל המקומי אולי יזהה את השחקן עלי סלימאן "הכלה הסורית" ו"עץ לימון" שמרכז עבודתו בחו"ל.אבל למרות נתוני הפתיחה המבטיחים הבמאי סימון סלאן ג'ונס אינו מצליח להפוך את הסרט לקצבי. גם וולברג נראה עייף ופרט לסצנות האקשן בהן הוא מיומן, בסצנות האמוציונליות יותר, הוא לא מרגש מספיק. כמו תמיד בסוג זה של סרטים, הכלב גונב את ההצגה והוא שופע כריזמה ומוסיף לסרט הרבה קסם ומתיקות. למרות האכזבה מהתוצאה הסופית, הסרט מהנה ומתאים לצפייה משפחתית.
המרוץ לניצחון של ארתור - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nirגיל: 4624/04/2024 00:02:50
9/10אייקון ציון
סרט נהדר, היינו כל המשפחה, מרגש עד דמעות.
שם: איתיגיל: 3013/04/2024 00:28:59
9/10אייקון ציון
התחלה קצת משעממת אבל סהכ סרט מדהים,סוחף ומרגש! תביאו טישו. ממש לא לילדים.
שם: ברברה סימוןגיל: 7010/04/2024 22:49:52
8/10אייקון ציון
סרט טוב ומעניין על הכוח הרצון של בני אדם וחברותו עם הכלב. נופים מקסימים. חבל מאוד שהסרט לא מדובב אז הייתי לוקחת את הנכדים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט