מטריקס רבולושונס ביקורת סרט

The Matrix Revolutions Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מטריקס רבולושונס":
"הסלוגן של הסרט וגם משפט הנאמר במהלך הסרט מספר פעמים הוא, "לכל דבר יש סוף". אחרי צפייה בחלק השלישי המאכזב בהחלט משמח מאד לראות שהסוף הגיע, סוף כל סוף."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Matrix Revolutions
משחק קיאנו ריבס, לורנס פישבורן, קארי-אן מוס, הוגו וויבינג, מרי אליס , ג'אדה פינקט סמית במאי/ת אנדי וואשובסקי, לארי וואשובסקי  
מדע בדיוני
ביקורת סרט למטריקס רבולושונס מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הסלוגן של הסרט וגם משפט הנאמר במהלך הסרט מספר פעמים הוא, "לכל דבר יש סוף". אחרי צפייה בחלק השלישי המאכזב בהחלט משמח מאד לראות שהסוף הגיע, סוף כל סוף."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע18.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די62.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות18.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסלוגן של הסרט וגם משפט הנאמר במהלך הסרט מספר פעמים הוא, "לכל דבר יש סוף". אחרי צפייה בחלק השלישי המאכזב בהחלט משמח מאד לראות שהסוף הגיע, סוף כל סוף.אל תבינו לא נכון, יש כאן שתי סצינות קרב מהמרשימות ביותר שתראו על המסך הגדול. הראשונה היא סצינת הפלישה של המכונות לתוך ציון והקרב האכזרי המתנהל בה והשנייה, איך לא, בין הסוכן סמית לניאו ולמרות זאת…
בסרט השלישי יש בעיות שלא אפיינו את שני הסרטים הקודמים. הבעיה מתחילה כבר בהתחלה עם פתיחה איטית שלא אופיינית לשני הסרטים הראשונים שהתפארו בפתיחות מרשימות שהיו חגיגה קולנועית וירטואוזית המגרה את חוש הראייה. רק אחרי זמן מה מתחיל הבלגן האופייני אבל גם הפעם משהו חסר, לא ברור מה, אבל משהו בקסם של הסדרה מתמסמס לו באיטיות ואובד ברחבי המטריקס. הכל התחיל בשנת 1999 . האחים וואשובסקי והמפיק ג'ואל סילבר יצרו עולם חזותי חדש ומהפנט עם פעלולים שלא נראו על מסכי הקולנוע עד אותו היום, והשתלבו היטב עם העולם הפילוסופי שהציע הסרט. כך נברא סרט מתוחכם אבל לא מדי, שיתאים לכל אדם ממוצע בלי שמוחו יתאמץ יותר מדי. ואכן הסרט הצליח, אפילו הצליח מאד גם מבחינה ביקורתית וגם מבחינה כלכלית. הוא הצליח לעורר תשומת לבם של מבקרי קולנוע, פילוסופים ואנשי אומנות שכתבו עליו מאמרים וספרים שלמים. אפילו באקדמיה לא התעלמו מההישג והסרט גרף ארבע פרסי אוסקר.הסרט הראשון היה יומרני במקצת ועם זאת מדהים. בסרט השני הוא איבד מהיומרנות והתמקד בקצב מהיר ובקטעי פעולה מהפנטים במיוחד. הסרט השלישי חוזר על שגיאות הסרט הראשון אבל לעומת הסרט הראשון והמפתיע, הסרט השלישי לא מפתיע ובהחלט הרבה פחות סוחף. פתיחה איטית, קטעי קיטש מחרידים במיוחד, דיאלוגים מעוררי גיחוך, מסרים נוצריים מעצבנים הסותרים את הפילוסופיה החילונית שאפיינה את הסרטים הקודמים והכי גרוע סוף שאינו מפתיע ומשאיר בעצם את כל העסק פתוח בלי סוף אמיתי. הפעם העלילה מתחלקת לשני חלקים : צבא המכונות חודר לתוך ציון המבוצרת והתושבים עומדים בפני הרס טוטאלי כאשר אזרחים פשוטים מצטרפים לצבא כדי להגן על עתיד העיר. במקביל ניאו וטריניטי יוצאים היישר לליבה של עיר המכונות ושם עומד ניאו פנים מול פנים עם הכוח האולטימטיבי של עולם המכונות ומציע עסקה שהיא בבחינת תקווה אחרונה למין האנושי. האם באמת לכל דבר יש סוף ?
האחים וואשובסקי, ג'ואל סילבר והשחקנים יודעים שבעוד עשר שנים יש סיכוי יותר מסביר שהקריירה שלהם תקרטע ואז רצוי שתהיה תוכנית מדרגה לאיזו סדרת סרטי המשך. בינתיים מתוכננים סרטי אנימציה, חוברות קומיקס, ספרים, משחקי מחשב ועוד מוצרים המבוססים על הסרטים הנ"ל.למרות המוצר הקולנועי המאכזב עדיין את הקרב על ציון והקרב בין הסוכן סמית לניאו רק שני יוצרים וירטואוזים כמו האחים וואשובסקי יכולים לביים בצורה סוחפת ומבריקה כל כך ואת זה שום מבקר קולנוע שבעולם לא יוכל לקחת מהם.לסיכום, כדי לא להתאכזב מומלץ להנמיך ציפיות.
מטריקס רבולושונס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1624/04/2019 03:17:47
5/10אייקון ציון
סרט מאכזב ומשעמם. המשחק מעולה, הצילום מצוין, הפס-קול מוסיף הרבה לאווירה, רוב סצנות האקשן סוחפות ומהנות, האפקטים לא רעים בכלל יחסית לתקופת יציאת הסרט והעריכה נהדרת אך מרבית הדיאלוגים משעממים ולא מעניינים בכלל והתסריט והעלילה די צפויים, טיפשיים, חסרי ערך מוסף, בעלי קצב איטי ופשוט פשוט משעממים ולא מעניינים כמעט בכלל. בקיצור, עדיף לוותר.
שם: Miniגיל: 1622/09/2018 20:22:16
9/10אייקון ציון
סרט טוב, מותח, מדהים, מטורף, סרט פחות טוב מהסרטים הקודמים אך בהחלט מהנה לצפייה ממליץ בחום לראות !
שם: משה רביגיל: 3620/08/2011 11:45:52
6/10אייקון ציון
מיותר
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט