מטריקס רבולושונס ביקורת סרט

The Matrix Revolutions Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "מטריקס רבולושונס":
"הסלוגן של "מטריקס רבולושנס" גורס כי "לכל התחלה יש סוף". כל מה שנותר לנו לשאול את האחים וושאובסקי הוא: מבטיחים?"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Matrix Revolutions
משחק קיאנו ריבס, לורנס פישבורן, קארי-אן מוס, הוגו וויבינג, מרי אליס , ג'אדה פינקט סמית במאי/ת אנדי וואשובסקי, לארי וואשובסקי  
מדע בדיוני
ביקורת סרט למטריקס רבולושונס מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
"הסלוגן של "מטריקס רבולושנס" גורס כי "לכל התחלה יש סוף". כל מה שנותר לנו לשאול את האחים וושאובסקי הוא: מבטיחים?"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע18.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די62.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות18.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
למרות שבסרט יש שתיים מסצנות הקרב היפות, המותחות והמהנות ביותר שנראו זה שנים רבות, "מטריקס רבולושנס" הוא סרט רע שלא מצליח להביא את הקהל להזדהות עם הגיבורים בצורה שבה הסרט הראשון בסדרה עשה בצורה כל כך טובה.אחת הבעיות הגדולות של הסרט היא שמייד משווים אותו לסרטים האחרים בסדרה ובהשוואה הזו הוא יוצא מפסיד ובגדול. הסרט הראשון, שיצא בשנת 1999, היה מקורי, מפתיע, מותח וניסה גם לאמר אמרה פילוסופית מסוימת. הסרט השני בסדרה שיצא השנה, היה מאכזב אך היו כמה סצנות אקשן שהשאירו את הקהל עם פה פעור. הסרט השלישי, שמתרחש כמעט כולו בעולם האמיתי, החשוך והפחות סקסי מעולם המטריקס, מתגלה פשוט כסרט משעמם.
"מטריקס reloaded" הסתיים כשניאו (קיאנו ריבס) התקדם צעד נוסף במסע החיפוש אחר האמת, מסע שהחל עם כניסתו לעולם האמיתי במקום בו המטריקס התחיל. אבל הטרנספורמציה הותירה אותו נטול כוחות, נסחף הנה והנה בשטח ההפקר שבין המטריקס ועולם המכונות. בעוד טריניטי (קארי-אן מוס) מחזיקה את גופו השרוי בתרדמת של ניאו, מורפיאוס (לורנס פישבורן), נאבק עם הגילוי ש'האחד' בו השקיע חיים שלמים של אמונה הוא לא יותר מאשר עוד מערכת שליטה שהומצאה על ידי הארכיטקטים של המטריקס. ב"מטריקס רבולושנס" , הפרק הטעון שחותם את טרילוגיית "המטריקס", המלחמה האפית בין האדם והמכונה מגיעה לשיאה הרועם. צבא 'ציון' מתוגבר באזרחים אמיצי לב כמו זי (נונה גיי) וקיד (קלייטון ווטסון), נלחמים בכל כוחם כדי לבלום את מתקפת הזקיפים של צבא המכונות החודר למבצרם. בעומדם בפני הרס טוטאלי, תושבי המעוז האנושי האחרון נלחמים לא רק על חייהם שלהם, אלא גם על עתידו של המין האנושי כולו."מטריקס רבולושנס, סובל מאותו תסמין שסבלו הסרטים האחרונים בסדרת "מלחמת הכוכבים". ניסיון, נואש כמעט, לשפר ולסבך את העלילה של הסרטים המקוריים. לוקאס נכשל בכך (לא מבחינה כספית) וגם האחים וושאובסקי נכשלו (שוב, לא מבחינה כספית). אין ספק כי הסרט יחזיר את ההשקעה ויכניס רווח יפה לאולפני וורנר, בדיוק כפי שעשה הסרט השני בסדרה. האחים לקחו את הסיפור הפשוט והמותח של הסרט הראשון וסיבכו אותו, הכניסו תככים ופוליטיקה, ערבבו בין עולם המציאות והמטריקס, הכניסו עוד הרבה דמויות עם שמות מוזרים שאלא אם כן אתה פריק של הסדרה ומסתובב שעות באינטרנט לדלות מידע, אתה לא תמיד יודע מי הוא מי, ולמה בכלל הוא נמצא בסרט.
חלק גדול מהשאלות שנשאלו בשני הסרטים הקודמים בכלל לא זוכה כאן לתשובות. אנחנו מבינים בערך את מה שכל אדם אינטליגנטי הבין כבר קודם. וההפך הוא הנכון, הסרט רק פותח שאלות חדשות, כמו למשל: "האם ניאו הוא אדם או תוכנה בעצמו?", "מה יקרה למכונות אחרי שהמטריקס ייהרס, איך הן תשרודנה?" ועוד. ובקשר לפן הפילוסופי שהתפתח אחרי שני הסרטים הקודמים (עד כדי שמרצים באוניברסיטאות כתבו עליו ספרים). איזה פן פילוסופי?! הכל שטויות.מבחינה ויזואלית אין הרבה מתחרים לאחים וושאובסקי, הסרט נראה מדהים. הפריימים, התאורה והתפאורות מרהיבים ביופיים. וכאשר הסרט מגיע לקטעי האקשן שלו, כל מה שנותר הוא להוריד בפני האחים את הכובע. סצנת הקרב על ציון היא מהמרהיבות והמותחות שנראו בשנים האחרונות בקולנוע וסצנת הקרב בין הסוכן סמית וניאו מצוינת. הבעיה מתחילה כאשר השחקנים מתחילים לדבר או לנסות לשדר איזשהו רגש. הדיאלוגים מגוחכים, המשחק מזעזע והבימוי עילג. בסופו של הסרט פוצחת מקהלה בשירת "מזל טוב" בעברית וכל מה שנותר לקהל זה להסכים.לסיכום: "מטריקס רבולושנס" הוא סרט מרהיב ביופיו אך ריקני מתוכן. סצינות קרב מרהיבות לצד סצנות מלל ארוכות ומשעממות. מי שרוצה אפקטים, שילך. מי שרוצה חוויה קולנועית מרגשת, שירחק.
מטריקס רבולושונס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1624/04/2019 03:17:47
5/10אייקון ציון
סרט מאכזב ומשעמם. המשחק מעולה, הצילום מצוין, הפס-קול מוסיף הרבה לאווירה, רוב סצנות האקשן סוחפות ומהנות, האפקטים לא רעים בכלל יחסית לתקופת יציאת הסרט והעריכה נהדרת אך מרבית הדיאלוגים משעממים ולא מעניינים בכלל והתסריט והעלילה די צפויים, טיפשיים, חסרי ערך מוסף, בעלי קצב איטי ופשוט פשוט משעממים ולא מעניינים כמעט בכלל. בקיצור, עדיף לוותר.
שם: Miniגיל: 1622/09/2018 20:22:16
9/10אייקון ציון
סרט טוב, מותח, מדהים, מטורף, סרט פחות טוב מהסרטים הקודמים אך בהחלט מהנה לצפייה ממליץ בחום לראות !
שם: משה רביגיל: 3620/08/2011 11:45:52
6/10אייקון ציון
מיותר
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט