מעטים הבמאים שהתחילו את הקריירה שלהם בהצלחה כה גדולה כמו דובר קוסאשווילי. אחרי שכבר עם סרטו הקצר "עם חוקים" הוא זכה במקום השני בפרס מיוחד בפסטיבל קאן ובמקום הראשון בפסטיבל סרטי הסטודנטים בת"א, סרטו הארוך הראשון "חתונה מאוחרת" שיצא ב-2001 הפך ללהיט ענק אצל הקהל והמבקרים. עם 300 אלף צופים בקולנוע, שסייעו להרים מחדש את מעמד הקולנוע הישראלי שהיה מנודה ברובו ע"י הציבור באותם ימים, 10 פרסי אופיר כולל לסרט הטוב ביותר, זכייה בפסטיבל ירושלים ועלילה שרובה בשפה הגאורגית וכוללת סצנות מין חושפניות במיוחד בכיכובן של ליאור אשכנזי ורונית אלקבץ - הדרך של הבמאי הייתה סלולה.אבל בעוד סרטו השני "מתנה משמיים" זכה להצלחה סבירה, סרטיו הבאים לא ממש הביאו את הקהל הרחב לקולנוע, וחלקם גם לא זכו לחסדי המבקרים. כעת הגיע סרטו השמיני באורך מלא של קוסאשווילי לאקרנים, "כסף קל", עם שמות גדולים כמו עדן פינס, אורי פפר ואביהו פנחסוב, ז'אנר של קומדיה עממית מלאת טיפוסים שכונתיים סטייל הסדרה "שנות ה-80", תסריט של ישראל ברייט (להקת "השמחות") ועלילה קצבית עם נגיעות חברתיות.
פרסומת
העלילה עוקבת אחר בני זוג (אורי פפר ויעל רוחקינד) שקונים דירה מוזנחת בדרום תל אביב. הם מחליטים לחפש אחר קבלן עליו שמעו בשם יעקב שישפץ אותה בזול ונתקלים בסוזי (יהונתן דוד סודאי), צעיר מובטל, שמתחזה ליעקב ולוקח על עצמו את התפקיד מבלי שיש לו מושג מה הוא עושה. למשימה מצטרפים פועלים ערבים, סינים ואריתראים והשיפוץ הופך לפיצול הנכס ל-4 דירות קטנטנות, כשכולם מנסים להשיג נתח מהכסף. על הדרך יש גם עלילה רומנטית כשסוזי מנסה להרשים את ריטה (עדן פינס) שעובדת במאפייה השכונתית.מבחינה אמנותית אולי לא מדובר בקאמבק המיוחל של קוסאשווילי (שייתכן והגיע כבר בסרטו הקודם והמוצלח "הענקים של אי הפסחא") אבל ייתכן שמדובר בסרטו המסחרי ביותר של הבמאי שפונה לקהל רחב עם קמפיין שיווק מסיבי, כוכבים גדולים וניחוחות עממיים. לא הכל עובד בסרט כשההתחלה מקרטעת, חלק מהבדיחות לא מספיק מצחיק, נמוך ועדתי והתסריט פשטני למדי ומזכיר סרטי בורקס או מהתלות בלקניות חביבות בחד-ממדיות של הדמויות שבו.
אבל משהו בכל זאת עובד בסרט. הבימוי של קוסאשווילי, אחד האוטרים היחידים בקולנוע הישראלי, ניכר בכל שוט עם זוויות צילום לא שגרתיות, להקת נגנים שמלווה את העלילה, שימוש בתחבולות קולנועיות שונות ומשונות ובימוי שחקנים שמצליח להוציא מהקאסט, חלקו ללא ניסיון משחק, את המיטב מהטקסט הבעייתי. לתפקיד הראשי לוהק יהונתן דוד סודאי, שבקרוב יככב בעונה החדשה של "פאודה", אך אז היה בוגר טרי של בית ספר למשחק ללא ניסיון, והוא מחזיק בכריזמה את התפקיד הנכלולי. בוגר בית ספר למשחק נוסף בסרט הוא אביהו פנחסוב, שמוכר כזמר חסר גבולות, ומגלם את דמותו של יעקב, הקבלן האמיתי.מפתיעה מכולן היא עדן פינס. קל לזלזל ולפטור את הליהוק שלה כרצון להביא קהל לאולמות באמצעות שם של משפיענית ללא ניסיון משחק. אבל היא מביאה לתפקידה של ריטה עדינות וביישנות שלא אופייניות לדימוי שלה ומצליחה להפתיע לטובה עם נוכחות של כוכבת על המסך. ייתכן והמסרים של הסרט פשטניים למדי ולא כל החצים שלו מדויקים ופוגעים במטרה, אבל התוצאה הסופית משעשעת וגם מכילה כמה אמירות רלוונטיות על השחיתות, הקומבינה והגזענות (גם בין בני המיעוטים השונים) בחברה הישראלית.
אזהרת צפייה. כזה סרט גרוע לא ראיתי שנים. מביך. מעליב
בזבוז זמן וכסף. סרט בתקציב דל. לא מקצועי. לא מצחיק. משחק מוגזם
יצאנו מאוכזבים ממש. כל מי שהיה בבית הקולנוע.