שלוש עשרה ביקורת סרט

Thirteen Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שלוש עשרה":
""שלוש עשרה" הוא לא מוצר הוליוודי מתקתק על עולם ורוד ולא מציאותי של בני נוער."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Thirteen
משחק הולי האנטר, אוואן רייצ'ל ווד, ניקי ריד במאי/ת קתרין הארדוויק  
דרמה
ביקורת סרט לשלוש עשרה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
""שלוש עשרה" הוא לא מוצר הוליוודי מתקתק על עולם ורוד ולא מציאותי של בני נוער."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע12.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די82.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ניקי ריד חגגה השנה את יום הולדתה החמש-עשרה, היא השתתפה בכתיבת התסריט החושפני המתאר את חייה שנתיים קודם לכן כאשר היתה רק בת שלוש עשרה. החזיקו חזק בכיסאות. המציאות שתראו בסרט מתרחשת גם כאן, אצל בני הנוער בישראל. מי שעדיין חי בפנטזיה צברית מזויפת, הסרט הזה יגרום לו לשאול את הילדים מה הם בדיוק עושים בזמן בית הספר ובלילות כשהם יוצאים עם החבר'ה.קתרין האררדוויק שזכתה בפרס הבימוי בפסטיבל סאנדנס האחרון מציגה סרט פרובוקטיבי חשוב ומסעיר המנסה לענות על השאלה המורכבת, מה זה אומר להיות בת שלוש עשרה במאה21- ? בעולם הקפיטליסטי, נערות צעירות מוצפות בשלל מודלים תקשורתיים מזויפים הנמצאים בכל מקום: בתי ספר, קניונים, טלוויזיה, מגזינים, שלטי חוצות ועוד. דוגמניות ושחקניות לבושות בחצי ערום שמתנהגות בהפקרות מינית בוטה, הן המודל לילדות בנות השלוש-עשרה המנסות להראות כמו נשים בוגרות.
בריטני ספירס וכריסטינה אגילרה הן רק דוגמאות למוצרי צריכה מהשנים האחרונות, שהפכו לייצוג של תוקפנות מינית בוטה ואפילו זנותית. לילדות בנות שלוש עשרה שגדלו לעולם מוצף אימז'ים שכאלה, אין שום חיסון המונע מהן לצרוך אותם בשקיקה. לכן לא פלא, שמרבית הנערות רוצות להתלבש בחצי ערום, ללבוש נעלי עקב, לכסות את גופן בקעקועים ואת פניהן למרוח באיפור או לפשוט חולצה בלב שינקין."שלוש עשרה" הוא דיוקנה של טרייסי, (אוואן רייצ'ל ווד מעולה) תלמידה מעולה עם פוני בשיער, שאוספת בובות. כאשר היא מגיעה לתיכון התחרותי היא נמשכת אל איבי זאמורה, (ניקי ריד שלא הסתפקה בכתיבת התסריט ומתגלה כשחקנית מוצלחת), המקובלת של התיכון. הבנות הכל כך שונות מתיידדות וטרייסי שרוצה להתקבל לחבורה של איבי לומדת מהר כיצד להשתמש באיפור, בגדים, שיער וגם ההתנהגות מתחילה להשתנות למורת רוחה של אמה, (הולי האנטר מעולה כהרגלה). היא מתחילה להשתמש בסמים, לקיים יחסי מין מופקרים ולגנוב מחנויות ועוברי אורח. הציונים מתחילים להידרדר והבוז שלה כלפי הסובבים אותה הופך לאדם אלים.
"שלוש עשרה" הוא לא מוצר הוליוודי מתקתק על עולם ורוד ולא מציאותי של בני נוער, כמו מרבית הלהיטים המיועדים לגיל הנ"ל, שרק רוצה לברוח מהמציאות האיומה שבה הוא חי. סרט זה מציב מראה מדויקת מול הצעירים של היום ושואל אותם כיצד אתם מתכוונים להתמודד עם החיים שלכם.אוואן רייצ'ל ווד היא תגלית השנה במשחק, מי שרוצה לראות את אחת השחקניות הצעירות הטובות ביותר בהוליווד היום, חייב לראות אותה בפעולה. "שלוש עשרה" הוא סרט חזק על נושא חברתי חשוב שבהוליווד היו מעדיפים להתעלם ממנו.
שלוש עשרה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: חסויהגיל: 1506/07/2014 15:30:31
10/10אייקון ציון
סרט טוב וחזק מאוד, אני ממש ממליצה לראות.
שם: רוז זובידאתגיל: 2014/10/2009 14:25:22
8/10אייקון ציון
לסרט הזה אני מאוד ממליצה שכל אמא תצפה בו ביחד עם הבת שלה, זה מראה בדיוק לאן הבנות יכולות להידרדר במיוחד כשזה בגיל ההתבגרות ובהחלט יש לו מוסר השכל...
שם: לי שטיינבךגיל: 1719/03/2009 15:13:54
10/10אייקון ציון
הסרט 13 הוא אחד הסרטים היותר טובים שראיתי עם המון משמעויות ,מוסר השכל , חומר למחשבה וכמובן שגם מאוד מעניין , אין רגע בסרט שהוא משעממם , בסרט ישנם המון אמצעים אומנותיים ,הסרט הוא קשה מאוד, ישיר מאוד , חצוף ואינו מנסה להסתיר פרטים הוא פשוט מדבר ישר ולעניין. מי שראה את הסרט אולי שם לב שגווני הצבע משתנים בסרט מצבעים צבעוניים ושמחים לגוונים אפורים ולא ברורים שמשתנים ככל שהמצב של השחקנית הראשית מידרדר , השלט "יופי הוא אמת" מוצג כמה וכמה פעמים במהלך הסרט , כל פעם בצורה שונה מה שמנסה להגיד לנו כמה שיופי הוא חשוב בימינו ושהוא כמעט הכל אצל בני נוער . אני יכולה לנסות ולהסביר עוד שעות מה יש מאחוריי כל הפרטים הנסתרים האלה , אבל זאת תהיה חפירה , ושכחתי לציין שהשחקנים פשוט מעולים , והשחקנית שמשמחקת את "איבי" היא פשוט מלכה ויפייפיה אמיתי ת!
קישורים
חץ שלוש עשרה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט