גיהוק ביקורת סרט

Hukkle Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "גיהוק":
""גיהוק" הוא שילוב מפתיע של אנטוניוני, ברסון, דיוויד לינץ', טרי גיליאם וסרטים תיעודיים כמו "ציפורים נודדות" ו"מיקרוקוסמוס"."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Hukkle
משחק פרנץ באנדי, גברת רץ, אגי מרגיטל, אסתר אונדי במאי/ת תסריט ובימוי: גיאורגי פאלפי  
זר
ביקורת סרט לגיהוק מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
""גיהוק" הוא שילוב מפתיע של אנטוניוני, ברסון, דיוויד לינץ', טרי גיליאם וסרטים תיעודיים כמו "ציפורים נודדות" ו"מיקרוקוסמוס"."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יש עתיד לקולנוע ההונגרי ושמו גיאורגי פאלפי. סרטו "גיהוק" הוא שילוב מבריק של אימפרסיוניזם וסוריאליזם היוצרים את אחת ההפתעות המענגות, הייחודיות והמקוריות שתראו השנה בקולנוע."גיהוק", סרט ללא מילים אבל עם עושר רב בקולות וצלילים מהטבע, מצייר דיוקן של כפריים פשוטים החיים יחדיו עם חיות שונות המתרוצצות מעל ומתחת לאדמה. בעזרת הומור רב מתפתחת לה תעלומת רצח שהשוטר המקומי צריך לפתור. השאלה היא האם באמת היה רצח ?
בנוסף לצילום המדהים ביופיו ולעריכה החכמה, "גיהוק" הוא סרט שמצליח לרתק במהלך 75 דקות, להצחיק ולהפתיע לכל אורכו. עושה רושם שב"גיהוק" השפה הויזואלית כל כך עשירה שהדיבור עצמו מיותר לחלוטין. מבקרים שונים יכתבו שמדובר בסרט וידאו-ארט שמקומו במוזיאון - טעות בידם. "בוידאו-ארט" אין עלילה קוהרנטית ושלא נדבר על גיבורים המעוררים הזדהות. ב"גיהוק" יש עלילה והיא אפילו מתפתחת עד לסוף המפתיע, אפילו יש דמויות שניתן להזדהות איתם. הצופה שיחליט לראות סרט זה צריך להיפתח לאפשרות שיש קולנוע חדש ומפתיע, חוץ מהבנאליות המשמימה של הוליווד."גיהוק" הוא שילוב מפתיע של אנטוניוני, ברסון, דיוויד לינץ', טרי גיליאם וסרטים תיעודיים כמו "ציפורים נודדות" ו"מיקרוקוסמוס". כמה מוזר, הכל משתלב בצורה מפתיע ליצירה שלמה המתארת עולם פסטורלי, אבל שימו לב היטב, בסרט מפוזרים רמזים לאירועים לא כל כך נעימים החורגים מהאווירה הכללית של הסרט עצמו. רמזים אלו הם התשובה לשאלה האם באמת התרחש רצח בכפר.
למה "גיהוק" ? גיבור הסרט הוא איש זקן היושב לכל אורך הסרט על ספסל בפתח ביתו, צופה בשלל האירועים המתרחשים בכפר ומגהק. ואגב, כדאי להישאר עד סוף הכתוביות. קולנוע בכל רמ"ח איבריו.
גיהוק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איליהגיל: 1610/12/2003 16:54:37
6/10אייקון ציון
אין ספק שיש לנפות תגובות חסרות טעם כגון, " הסרט נשמע משעמם מכיוון ואני לא אוהבת סרטים על זקנים!!!!!!!!!!!" אך בסופו של דבר הסרט אכן משעמם. צילומיו היפים בסופו של דבר נובעים בעיקר מעצם העובדה שלצלם טבע זה יפה ופוטוגני, והזקן החומוד הזה שמגהק לאורך כל הסרט מטריד ומעיק כמו בדיחה שחוקה. הסרט אינו עדין עם התושבים אותם הוא מצלם, הוא ציני וסנובי ובאופן כללי מיותר ומשעמם.
שם: שפרה הורןגיל: 7809/12/2003 21:18:05
10/10אייקון ציון
בתור אזרחית ותיקה, התרגשתי מהסרט מאוד. ואני המומה מהיחס של הדור הצעיר , של היום. שאינם יודעים לצערינו עברית. לא כל שכן תרבות ומוסר וחושבת שהערות כגון אילו , אין מקומן במדינתינו. ואני פונה למנהל האתר , למצות הדין , למען הקהילה הבוגרת . כי גם אתם מנהלי האתר תהיו פעם קשישים
שם: בלה שפרינצקגיל: 8009/12/2003 21:18:01
10/10אייקון ציון
לדעתי הסרט משעמם ואני באמת חושב שזה סרט של זקנים כי אני באמת נהניתי.אני סבור שכל הזקנים שזה פוגע בהם סתם מרחמים על עצמם.
קישורים
חץ גיהוק (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט