באמריקה ביקורת סרט

In America Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "באמריקה":
"אחרי היעדרות של חמש שנים מהמסך הגדול, חוזר הבמאי ג'ים שרידן עם אחד הסרטים המרגשים שנעשו בתקופה האחרונה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר In America
משחק סמנתה מורטון, פאדי קונסידין, שרה בולג'ר, אמה בולג'ר, דיימון הונסו במאי/ת ג'ים שרידן  
דרמה
ביקורת סרט לבאמריקה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אחרי היעדרות של חמש שנים מהמסך הגדול, חוזר הבמאי ג'ים שרידן עם אחד הסרטים המרגשים שנעשו בתקופה האחרונה."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די66.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי היעדרות של חמש שנים מהמסך הגדול, חוזר הבמאי ג'ים שרידן עם אחד הסרטים המרגשים שנעשו בתקופה האחרונה. במהלך שנות היובש, שנבעו ככול הנראה מכישלון סרטו "המתאגרף", הוא שקד עם בנותיו, נעמי וכריסטין, על כתיבת התסריט שהפך לסרטו האישי ביותר.הסרט, שזוכה לביקורות מעולות ברחבי העולם והציג בפסטיבל חיפה האחרון, מועמד לפרס גלובוס הזהב ופרס הקולנוע הבריטי העצמאי. ג'ים שרידן, למי שהספיק לשכוח, אחראי על סרטים מרגשים ואיכותיים כגון : "בשם האב", "כף רגלי השמאלית" ו"השדה". כמו כל סרטיו גם סרט זה מרגש עד דמעות.
בתחילת שנות השמונים מגיעה משפחה של מהגרים איריים בלתי חוקיים אל התפוח הגדול. הם שוכרים דירה גותית בבניין בלב מנהטן, שבה מתגוררים בעיקר נרקומנים וטיפוסים השייכים לשולי החברה. האם מתחילה לעבוד בגלידרייה מקומית ואילו האב מנסה לפתח קרירה כשחקן, ובינתיים מתפרנס כנהג מונית. שתי המשכורות מספיקות בקושי לגידול שתי בנותיהם ולתשלומים שוטפים. אבל הצרה הגדולה מכל היא הקושי שלהם להיפרד מבנם הצעיר שמת בעקבות מחלה קשה, מה שמעורר מתחים טריים שאיתם הזוג הצעיר לא מסוגל להתמודד.הבנות מתיידדות עם השכן האפרו-אמריקאי, נסיך אפריקאי לשעבר, שמשפחתו ירדה מגדולתה ובהווה הוא צייר הומו כושל, הגוסס מאיידס. השכן המסתורי, בגילומו הנפלא של דג'ימון הונסו (אמיסטד, גלדיאטור ועוד), ילמד את המשפחה כמה דברים על ההתמודדות עם המוות כאיש שלמד לחיות איתו ועומד לחוות אותו על בשרו.
ניו-יורק של שרידן היא שני עולמות נפרדים: הראשונה היא ניו-יורק האורבנית, המאיימת, האפלה והמפחידה והשנייה היא מגרש משחקים קסום, עולם של פלא ואחד המקומות היפים עלי אדמות. המשפחה האירית המסכנה, שרוצה להגשים את החלום האמריקאי, מוצאת את עצמה בתוך העיר הבלתי ברורה הזו שיכולה להיות מנוכרת ואכזרית בדיוק כמו שהיא יכולה להיות אדיבה ומפתיעה לטובה. זה לא עוד סרט על מהגרים המגשימים את החלום האמריקאי וזה גם לא סרט על שברו של החלום האמריקאי. זה סרט על היכולת להגיד שלום לאנשים שהיו קרובים אלינו ועברו לעולם אחר שכולו טוב. סרט על הדרך להתמודד עם טראומת המוות הבלתי צפוי. לכן אין פלא שהסרט מתרחש בניו-יורק.את הבימוי והתסריט המעולים מגבים צוות שחקנים מוכשר ובראשם: סמנטה מורטון (דו"ח מיוחד) כאם המשפחה, פאדי קונסידיין (אנשי המסיבות) כאבי המשפחה והאחיות הכשרוניות שרה בולגר (11) ואמה בולגר (7) המדהימה.סרט אנושי ומרגש שתרצו לראות עוד ועוד.
באמריקה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4406/11/2015 21:38:03
7/10אייקון ציון
משפחה אירית שמהגרת לארה"ב מגלה עד כמה החיים קשים כשאין לך כסף וכשאתה זר בארץ חדשה. הסיפור עצמו יפה וכולל בתוכו אלמנטים מיסטיים שלי קצת הפריעו. לטעמי סרט צריך להיות הומוגני, כלומר דרמה, או קומדיה, או אימה ומיסתורין וכו''. הילדות חמודות ומשחקות מצויין שזה פלוס גדול. בשורה התחתונה מספיק טוב.
שם: אוהד קגיל: 2301/05/2004 02:03:41
8/10אייקון ציון
שוב סרט מוצלח מאוד של הבמאי ג'ים שרידן . לכל אוהבי הניסים ולאנשים בעלי אמונה . סרט עצוב שגורם לכולנו להזדהות עם הדמויות ולהבין לליבם . כמעט לקח את האוסקר ולא בכדי...
שם: נועם בן ערבהגיל: 3108/03/2004 13:49:14
9/10אייקון ציון
סרט מקסים , הבנות גונבות את ההצגה. מומלץ לאוהבי דרמות ולמאמינים בקן המשפחתי (אלו שנשארו)
קישורים
חץ באמריקה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט