טיים ליין ביקורת סרט

Timeline Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "טיים ליין":
"טיים לייין הוא סרט שפשוט 'חבל על הזמן' ולא במובן הטוב של המילה. הפקה גרועה, בימוי מכפיר, משחק ותסריט שלא היו עוברים את מחסום השנה הראשונה בבתי הספר לקולנוע הופכים את הסרט לאחד מסרטי המדע בדיוני העלובים שנראו בשנים האחרונות על מסך הקולנוע, ובכלל."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Timeline
משחק פול ווקר, פרנסס אוקונר, ג'רארד באטלר, בילי קונולי במאי/ת ריצ'ארד דונר  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לטיים ליין מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
"טיים לייין הוא סרט שפשוט 'חבל על הזמן' ולא במובן הטוב של המילה. הפקה גרועה, בימוי מכפיר, משחק ותסריט שלא היו עוברים את מחסום השנה הראשונה בבתי הספר לקולנוע הופכים את הסרט לאחד מסרטי המדע בדיוני העלובים שנראו בשנים האחרונות על מסך הקולנוע, ובכלל."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בסך הכל נתוני הפתיחה של הסרט הם מבטיחים. הבמאי הוא ריצ'ארד דונר האיש שנתן חיים לסופרמן בסוף שנות השבעים. הוא גם עשה את 'הגוניס', 'ליידי נץ', 'אות משמים' וסדרת סרטי 'נשק קטלני'. בקיצור רקורד לא רע בכלל. הסרט מבוסס על ספרו המצליח של מייקל קרייטון שזכה לתהילת עולם עם 'פארק היורה'. המפיקה היא לורן שולר דונר (אשתו של ריצ'ארד) שמאחוריה סרטים נחשבים כמו שני סרטי 'אקס-מן', 'יש לך דואר', 'לשחרר את וילי' ועוד. בתפקיד הראשי אחד השחקנים הלוהטים של הוליווד, פול ווקר, בלונדי עם עיניים כחולות ושרירים שאמור לגרום לנתח גדול של הקהל הנשי להזיל עליו ריר. הצלם הוא קאלב דשנל שהיה מועמד לפרס האוסקר ארבע פעמים (בין הייתר על צילום 'הפטריוט' עם מל גיבסון ו'הצוות המובחר'). וכך הלאה.אולם ממש כמו דברי ראשי ממשלות בעבר בהווה ובעתיד, הכל הבטחות הבטחות ואף אחת מהן לא מתקיימת.
דונר הוא כבר בן 74 ונראה כאילו לא היה לו כוח לביים את הסרט. כמו כן, רוח נעורים וחדשנות הדרושות לסרט שכזה, כבר לא קיימות אצלו. הסרט נראה כאילו לקחו שאריות מ'הלוחם ה- 13' (עוד סרט קטסטרופאלי שנעשה על פי קרייטון) צילמו כמה סצנות השלמה, ערכו אותו בלילה אחד והוציאו אותו לבתי הקולנוע.

הרעיון יכול היה לשמש בסיס לסרט קולנוע מבריק. חבורה של סטודנטים משנת 2000 נוחתת לה אי שם באמצע המאה ה- 14. הבדלי החשיבה, התרבויות, השפה והמנהגים יכולים לספק חומר למיני סדרה מוצלחת של עשר שעות, אולם דונר בוחר להתעלם מכל ההיבטים הללו ולהתמקד רק באקשן חסר תכלית, סצנות דרמטיות לא הגיוניות ותסריט עם חורים ענקיים והרבה מאוד דברים לא מוסברים.קשה מאוד לדבר על דמויות מורכבות, משחק או תסריט בסרט הזה. הוא מורכב כולו מקלישאות שראינו באלפי סרטים וסדרות טלוויזיה. השחקנים עילגים והבחירה ללהק 6 שחקנים עם שישה מבטאים שונים (אמריקאי, אירי, צרפתי וכו') רק מגבירה את תחושת הבלבול והחובבנות. השחקנים מעצבנים וכל פעם שאחד מהם מת הקהל רק נושם לרווחה. פול ווקר הוא אומנם, כמו שנוהג לאמר שאול מופז ב'ארץ נהדרת' הוא 'גבר גבר', אבל כל קשר בינו לבין כישרון משחק הוא מקרי לחלוטין. פרנסיס אוקונר, שהייתה אימו המעצבנת של הילד/רובוט בסרט 'אינטליגנציה מלאכותית, מצליחה אפילו להיות מעצבנת יותר בסרט הזה כבחורה היחידה שמנסה להתנהג כמו אחד מהחברה.
נראה שג'ראר באטלר, עוד יפיוף מעצבן, החליט כי הוא הופך לשחקן סרטי ה- B התורני. אחרי שהופיע ב'שלטון האש' הרע לצד כריסטיאן בייל ומתיו מקונוהי הוא ניסה להיראות סקסי ושיחק את מושא אהבתה של אנג'לינה ג'ולי ב'טומב ריידר 2' (עוד סרט נוראי). עכשיו 'טיים ליין' ובקרוב נראה אותו בתפקיד הראשי בסרט 'פאנטום האופרה'. הבעיה היא שבאטלר לוקח את עצמו ברצינות תהומית ולא מצליח לייצר סביב תפקידיו את חוש ההומור שכל כך חסר.לגבי ההפקה עצמה. בחירת הלוקיישנים היא נוראית. הטירה, שהייתה אמורה להיות מרכז הסרט, נראית כמו בית נטוש ביפו שההפקה השתלטה עליו בלי לבקש רשות. כמות הניצבים וקנה המידה של ההפקה נראים כמו פרק לא ממש מושקע של 'זינה הנסיכה הלוחמת' או לחלופין 'גולשים בזמן' והכי גרוע, הסרט פשוט משעמם.ההפקה טוענת כי 80 מיליון דולרים הושקעו בסרט. איפה לעזאזל הם השקיעו אותם? אפקטים חדשנייים, אין. תפאורות ענק או אלפי משתתפים, אין. שחקנים יקרים שלוקחים 20 מיליון דולר, אין. אז מה יש? כלום.

לסיכום: 'טיים ליין ' הוא פשוט בזבוז זמן.
טיים ליין - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דודי בר-טלגיל: 3018/04/2004 23:28:16
1/10אייקון ציון
הסרט מצוין לסטודנטים לקולנוע, המעונינים ללמוד איך לוקחים סיפור מרתק על מסע בזמן והופכים אותו ליותר משעמם מלצפות שקיק תה חלוט בכוס מים מהבילים.
שם: חן גלצרגיל: 1307/04/2004 16:38:28
10/10אייקון ציון
סרט חיה, מעניין, טוב, עם הרבה אקשן וסרט שאני מאוד ממליץ עליו לכולם!!! לכל הגילים... אז רוצו לראות!!!
שם: אלון ברגיל: 1917/03/2004 19:32:02
7/10אייקון ציון
סרט נחמד..אני חייב להודות שהפוטנציאל שלו לא ממומש עד כדי כך..ליהוק השחקנים לא משגע ויש הרבה קטעים בהם אתה מתחיל טיפה להשתעמם או מפסיק להבין לאן האלילה זורמת..בכל אופן..אתם די תצאו בידיים ריקות אך מצד שני הרעיון שמאחורי הסרט מאוד מקורי ומאוד יפה..מקווה שיעשו בעתיד סרטים על בסיס דומה עם קצת יותר השקעה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט