צ'ק פתוח ביקורת סרט

Paycheck Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "צ'ק פתוח":
"ג'ון וו חוזר לספק את הסחורה עם סרט פעולה קצבי וסוחף."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Paycheck
משחק בן אפלק, אומה תורמן, אהרון אקהרט, פול ג'יאמטי, קולם פאור, ג'ו מורטון, מייקל ס. האל במאי/ת ג'ון וו  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לצ'ק פתוח מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ג'ון וו חוזר לספק את הסחורה עם סרט פעולה קצבי וסוחף."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע7.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די85.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ג'ון וו, האיש והאגדה, אחד הבמאים ההונג-קונגים המדוברים ביותר בכל הזמנים, התחיל את הקריירה המרשימה שלו במזרח הרחוק כבמאי סרטי פעולה אלימים ומדממים במיוחד. המיתוס סביבו נבנה בעיקר בזכות הגיבורים שהשתמשו באקדחים בשני הידיים ושלא נדבר על היונים המעופפות לכל עבר. אפילו טרנטינו עשה לו מחווה ב"כלבי אשמורת".בהוליווד לא יכלו להתעלם מהתופעה שצברה לה מעריצים רבים ברחבי העולם. כך מצא את עצמו הוירטואוז על מטוס בדרך לאמריקה, לעשות את זה בתקציבים מנופחים בעיר הסרטים. המיתוס סביב הבמאי נמוך הקומה גדול עליו בכמה מידות, כי רבים שמעו אודות הסרטים אך אף פעם לא ראו אותם. הציפייה שהיוצר יפתיע בסרטים מתוחכמים בעלי תסריט שנון לא התממשו.
וו הוא גאון של סרטי פעולה: תן לו לביים סרט אקשן והוא יעשה זאת על הצד הטוב ביותר. המילים שיוצאות מהפה של השחקנים שלו כלל לא מעניינות אותו. עושה רושם שאצל השחקנים האמריקאים זה עוד יותר חריף, כי בסרטים האחרונים שלו התסריט פשוט מחפיר. אם צריך לביים קרב, מרדף או פיצוץ - הוא ידאג כבר להרשים אותנו. בימוי שחקנים זה לא הצד החזק שלו.בסרט "צ'ק פתוח" זה מה שהוא עושה: נראה שהעלילה, התסריט ואפילו השחקנים, לא מעניינים אותו. וו נמצא בסרט הזה כדי לביים את סצינת המרדף המרשימה ומספר סצינות קרב הפזורות לאורך כל הסרט. מבחינת סרט פעולה, וו מספק את הסחורה בלי הרבה יומרות מיותרות.
בן אפלק המשמים מגלם מדען גאון (כמה מגוחך זה יכול להיות ?) שמבצע עבודות גדולות עבור חברות ענק. אחרי שהוא מסיים את עבודתו ותמורת צ'ק ענק, הוא מסכים שימחקו לו את הזיכרון. אומה תורמן היא ביולוגית המתאהבת בו. בעזרת שקית עם אביזרים שונים המדען מנסה לשחזר את הזיכרון שלו. השניים נמלטים מאיש עסקים עשיר ומרושע ושליחיו הרצחניים.כאמור, העלילה טיפשית ומיותרת. והשקית עם האביזרים השונים מזכירה לעיתים את הטריקים שעשה מק'גיוור בשנות השמונים. גם המילים שיוצאות מהפה של השחקנים מיותרות לחלוטין, עדיף שהיו ממעיטים בדיבור. הבעיה החריפה ביותר היא הליהוק: אחרי "להרוג את ביל" קשה להאמין שת'ורמן היא רק העזר כנגדו. עדיף כבר שהיא היתה המדענית ואילו אפלק היה הביולוג.לסיכום: מי שמחפש סרט פעולה בסיסי עשוי היטב, אין ספק שיבוא על סיפוקו. מי שמחפש משהו קצת יותר מורכב, אין לו מה לחפש פה. כותב שורות אלו, הפסיק להפעיל את שרירי המוח שלו במשך שעתיים ואהב כל רגע.
צ'ק פתוח - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: לימור בן יהודהגיל: 3114/08/2004 00:41:13
7/10אייקון ציון
ראיתי את הסרט היום בDVD. זהו סרט פעולה נחמד ומותח. מתחיל טוב ושומר על מתח במהלכו, אולם בסופו הופך להיות קצת טפשי. לא סרט מיוחד. ראיתי סרטים עתידניים יותר טובים. הוא משתמש בהמון מוטיבים מסרטים אחרים. קטעים מהסרט הזכירו לי את הרעיונות בדו"ח מיוחד ובזכרון גורלי, ועכשיו גיליתי שבעצם זהו אותו סופר שאחראי לשלושת הסיפורים. אני מסכימה עם הביקורת של יאיר הוכנר בדבר המשחק והבימוי. במהלך כל הסרט מלמלתי לעצמי, הסיפור טוב, אבל משהו לא בסדר במשחק של השחקנים, הם לא משכנעים כלל. ונכון. גם אני במהלך הסרט קראתי "וואו ממש מקגיוור" . בסך הכל שווה צפיה ב DVD. סרט פעולה טוב.
שם: benגיל: 1707/07/2004 21:51:02
4/10אייקון ציון
תככנתי לראות את הסרט בקולנוע, אבל אחרי שלקחתי אותו בדי. וי. די, אני שמח מאוד שלא עשיתי זאת. הסרט עשוי לפי כל החוקים וההגבלות ההוליוודיות. לכל אורך הסרט מתלווית תחושה של תפאורה מלאכותית ולא אמינה למדי. העלילה חסרת כל פשר, ודי משעממת. הדבר היחיד הטוב שהיה שם, זה המשחק הנפלא של אומה. לא מומלץ כלל.
שם: Sagi yגיל: 1702/06/2004 20:56:44
10/10אייקון ציון
סרט גדול!!! סרט פעולה - מדע בידיוני מומלץ!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט