עשרים ואחת גרם ביקורת סרט

21 Grams Movie Review

תמונת כתבטמיר כהן על "עשרים ואחת גרם":
"סרט שחוקר את תהומות הנשייה ומעביר את הצופים את אותו תהליך טראגי, שעוברות הדמויות על המסך. חוויה קשה אך מרתקת ומיוחדת במינה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר 21 Grams
משחק שון פן, בניסיו דל טורו, נעמי ווטס, שרלוט גינזבורג, מליסה לאו, קליאה דובאל במאי/ת אלחנדרו גונזלס איניאריטו  
דרמה
ביקורת סרט לעשרים ואחת גרם מאת טמיר כהן
ציון המבקר
"סרט שחוקר את תהומות הנשייה ומעביר את הצופים את אותו תהליך טראגי, שעוברות הדמויות על המסך. חוויה קשה אך מרתקת ומיוחדת במינה."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו הראשון של הבמאי המכסיקני אלחנדרו גונזלס איניאריטו, "אהבה נושכת" (Amores Perros), היה אמנם קשה לצפייה, אך מדובר בסרט מקורי ומעניין, סרט שהראה שהבמאי המוכשר, כבר בסרטו הראשון, גיבש לעצמו סגנון ייחודי, מחוספס ומקורי. סרטו השני באורך מלא יצר ציפיות גדולות, בהחלט דבר שאינו שכיח עבור במאי, אחרי סרט אחד בלבד. בעקבות העלייה במעמדו, סרטו השני כבר כולל סוללה מרשימה של שחקנים ובראשם שון פן, נעמי ווטס ובניסיו דל טורו, שלושתם גם זכו למועמדות לאוסקר. אמנם שון פן זכה למועמדות ולפרס האוסקר, דווקא על תפקידו בסרט מיסטיק ריבר, אך סביר להניח שלולא תפקידו שם, הוא היה זוכה לפחות למועמדות, על תפקידו בסרט זה.הסרט מפגיש אותנו עם כמה דמויות עיקריות: כריסטינה פק (נעמי ווטס), אישה בתחילת שנות ה-30 לחייה נשואה באושר לבעלה מייקל ואם לשתי בנות קטנות ומקסימות. פול ריוורס (שון פן) הוא פרופ' למתמטיקה הממתין להשתלת לב שתציל את חייו. אשתו (שרלוט גינזבורג) מקווה להספיק להרות בטרם יעבור בעלה את הניתוח הקריטי – העיסוק האינטנסיבי בשני הנושאים מעמידים את יחסיהם בסימן שאלה קיומי. ג'ק ג'ורדן (בניסיו דל טורו) הוא עבריין משוקם שבחר ללכת בדרך הדת, בעודו נאבק לקיים את אשתו ושני ילדיו על טהרת העבודה הקשה. הגורל הטראגי קושר את חייהם של כולם, מבלי שהם מוכנים לכך. כל אחת מהדמויות מחפשת אחר שיווי המשקל, שיחזיר את חייה לאיזון מסוים, אך הגורל שקשר ביניהם יחד גם יקרב ביניהם ויקשור ביניהם בדרך שלפעולה של אחת מהדמויות תהיה השפעה משמעותית על חייהם של השאר.
סרט מרתק ומקורי ומצד שני עצוב וטראגי. סרט שחוקר את תהומות הנשייה, בצורה הישירה והטובה ביותר שאפשר. הסרט בנוי מקטעים על גבי קטעים, שקופצים בין הזמנים בלי סדר. למרות שהסיפור הוא פשוט יחסית, לוקח זמן לחבר את כל הקטעים ולהבינו והאווירה של הסרט היא הדבר החשוב ביותר. מצד שני לא מדובר בסרט משעמם כלל, למי שפוחד מסרטי אווירה. הסרט כופה על הצופים לחשוב כל הזמן וזה חלק מגדולתו. הסרט עוסק בשאלת הגורל, בצורה נרחבת מאוד והיא שעומדת במרכזו. לסרט יש ויזואליה מאוד מחוספסת וגרעינית, בדיוק כמו סרטו הראשון של איניאריטו, והעבודה שלו עם השחקנים פשוט נפלאה. במרכז הסרט עומדים אירועים טראגיים וקשים ביותר והשחקנים עושים עבודה נפלאה בהעברת התחושות לצופים ואפילו יוצרים, סוג של תחושה טראגית בזמן הצפייה בסרט. חוויה מופלאה שלדעתי חובה לעבור.לסיכום, סרט קודר ומקורי, שונה מאוד מהתוצרים הקיטשיים שהוליווד מספקת על ימין ועל שמאל, שחקנים מופלאים ומעל הכל סרט מרגש בעצבותו. ללכת לראות בהמוניכם , סרט קשה אך מרתק !
עשרים ואחת גרם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: hagitגיל: 4027/04/2012 01:28:53
9/10אייקון ציון
סרט מתוחכם וחזק כזה שלא ראיתי מזה זמן רב. שון פן ובכלל המלוהקים לסרט זה פשוט משחקים נפלא. סרט מרתק, עשוי בחוכמה כפאזל המגלה כל פעם פיסת מידע עד שהכל מתחבר ומתחוור לצופיו. אל תוותרו אם אינכם מבינים מה רוצים מכם בהתחלה - הסרט גורם לצופה לחשוב ובסוף כאמור הכל מתחבר לטרגדיה אנושית ועשויה היטב. מומלץ בחום!
שם: קרןגיל: 2110/06/2006 23:28:59
5/10אייקון ציון
סרט מעייף ומתיש. כל מה שרציתי לעשות אחרי הסרט שנראה כאילו נמשך 4 שנים זה לישון......
שם: צלילגיל: 3606/02/2006 12:14:01
6/10אייקון ציון
הרשו לי לחלוק על רוב הביקורות כאן.21 טון היה שם מתאים יותר לסרט הזה שמהווה הוכחה לכך שלא כל סרט שלכאורה נראה איכותי הוא באמת איכותי. אהבתי מאוד את סרטו הקודם של אינאריטו, "אהבה נושכת" ונראה שכאן הוא עבד ע"פ תבנית דומה מאוד אבל הפעם לצערי זה לא עובד. כולם כאן רציניים מדי, סובלים מדי (שון פן ממש לא משכנע במסכנות שלו) והסרט משדר תחושת כבדות ומועקה בכל מחיר. כדי לנסות להכביד ולהעניק לסרט אוירה מדכדכת עוד יותר הסרט מדלג קדימה ואחורה בזמן בניסיון "לסבך" את העלילה הדי פשוטה. המשחק מצוין, הצילום "הגרעיני" מוסיף לאוירה המדכדכת והבימוי גם הוא מצוין אבל בשורה התחתונה מדובר בסרט מעיק ומאכזב.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט