ללכת על המים ביקורת סרט

Walk on Water Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "ללכת על המים":
"סרטו החדש של איתן פוקס (יוסי וג'אגר) הוא דרמה ישראלית שמיועדת בעיקר לקהל בחו'ל. בעזרת תסריט קולח, בימוי מהוקצע ומשחק טוב מצליח פוקס להשאיר את הקהל מרותק."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Walk on Water
משחק ליאור אשכנזי, קנוט ברגר, קרולינה פטרס, יוסף סוויד במאי/ת איתן פוקס  
ישראלי
ביקורת סרט לללכת על המים מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
"סרטו החדש של איתן פוקס (יוסי וג'אגר) הוא דרמה ישראלית שמיועדת בעיקר לקהל בחו'ל. בעזרת תסריט קולח, בימוי מהוקצע ומשחק טוב מצליח פוקס להשאיר את הקהל מרותק."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע22.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די55.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות22.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"ללכת על המים", סרטו החדש של איתן פוקס הוא לא סרט שמיועד למבקרי קולנוע. זהו סרט שנעשה למען הצופים עם קריצה ברורה אל עבר הקהל הבינלאומי. קחו קצת ערבים, יהודים, הומואים ופוליטקה. תשלבו את זה עם שואה, מוסד, וסודות משפחתיים. תכניסו שחקן ישראלי חתיך ומוכשר, תצטרפו לו שני שחקנים גרמניים יפיי תואר ויש לכם יופי של סלט שיספיק למנה ראשונה, עיקרית וקינוח. ואכן, הסרט מתקשר בעיקר עם הצופים ויהיה קשה למצוא אדם שלא נהנה בצפייה בו.אייל הוא סוכן מוסד, דור שני לניצולי שואה הישראלי הכי ישראלי שיש (מה שאומר שהוא לא מחצין רגשות בוודאי לא בוכה או מתאהב. אקסל ופיה (קנוט ברגר וקרולינה פטרס) הם אח ואחות גרמנים, נכדיו של נאצי מפורסם. אקסל מגיע לארץ לבקר את אחותו החיה בקיבוץ ומוצא את עצמו בחסותו של אייל שמתחזה למורה דרך. אקסל הוא ההפך הגמור מאייל: הומו, פתוח, אופטימיסט ועוד. המפגש בין השלושה מניע מותחן דרמטי שבמרכזו רדיפה אחרי פושע נאצי זקן, שכלל לא ידוע אם הוא חי או מת.
התסריט של גל אוחובסקי זורם מתחילתו ועד סופו. יש בו דברים מעוררי מחשבה וישנם דברים מקוממים. אולי הבעיה הגדולה ביותר של הסרט היא שהוא מנסה לגעת בהרבה יותר מידי נושאים בסרט אחד מה שמותיר את הטיפול בנושא המרכזי של הסרט באופן שטחי לחלוטין. ואכן, לא ממש ברור מה הוא הנושא המרכזי של הסרט. מערכת היחסים של אייל הישראלי ואקסל הגרמני. התמודדותו של אייל עם טראומות העבר. התמודדות הישראלי עם טראומות העבר (שואה) ויחסו לטראומות ההווה (פיגועים, פלסטינים).אפשר למצוא דברים מכעיסים בסרט. הפלסטיני היחיד שנראה יהיה כמובן הומו ושוחר שלום שינסה לספר לישראלי איך לצאת מהבוץ בו כולנו נמצאים. סופו של הסרט שקושר את כל הקצוות נראה כמו סופה של אגדה גרמנית בה כולם חיים באושר ועושר. ועוד כמה סצנות ודברים לא מובנים שלא מסתדרים עם דרך ההתנהגות טבען של הדמויות כפי שהוצגו בתחילת הסרט.
אבל, לצד הביקורת יש בסרט הרבה מאוד קטעים יפים ומרגשים הקשורים בעיקר למערכת היחסים שבין ליאור אשכנזי וקנוט ברגר. הסצינה בים המלח בהם הם מדברים על רגשותיו של הגבר הישראלי היא נהדרת. ליאור אשכנזי מוכיח שוב שהוא אחד השחקנים הטובים שיש היום בקולנוע בישראלי אבל התגלית הגדולה של הסרט (תרתי משמע) היא השחקן הגרמני המאוד גבוה קנוט ברגר. הוא כובש את המסך ואת לבבות הצופים בשנייה הראשונה שאנו רואים את חיוכו המקסים. הוא גבוה, רזה, יפה תואר ובעל לב רחב. מה עוד צריך מבן אדם כדי להתאהב בו.הסרט הוא הפקה בינלאומית והדבר ניכר גם בדרך עשייתו. צילומי הנופים בסרט עושים שרות טוב למדינתנו הקטנה. טובי הוכשטיין, הצלם, הוא בחור צעיר ומוכשר שבוודאי עוד נשמע עליו רבות. העריכה של הסרט היא מצוינת ובכלל מבחינה טכנית הוא עומד בכל הסטנדרטים הגבוהים שהציבה הוליווד.לסיכום: "ללכת על המים" הוא סרט שלא הרבה מבקרים יאהבו אבל הקהל ייהנה מכל שנייה. משחק טוב של ליאור אשכנזי וקנוט ברגר, תסריט קולח של גל אוחובסקי ובימוי מהוקצע של איתן פוקס הופכים את הסרט להשקעה כדאית.
ללכת על המים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1527/08/2018 02:51:30
7/10אייקון ציון
סרט נחמד ודי מעניין. המשחק נהדר, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול די מוסיף לאווירה, העריכה מעולה והדיאלוגים סוחפים ועשויים היטב אך התסריט והעלילה חנפניים (לקהל מחו"ל בעיקר), שתדלניים מידי, רדומים, מעט מתישים וממומשים חלקית. בקיצור, אפשרי לצפייה.
שם: anipoגיל: 4603/08/2018 17:45:39
8/10אייקון ציון
מעניין וקולח עד הסוף המפתיע. אייל הוא סוכן מוסד מיומן ומוערך ע"י מפעיליו בתקופת הפיגועים של האינתיפאדה השנייה. לאחר פעולה מוצלחת שלו בתורכיה, הוא מקבל משימה נוספת והיא לברר אם פושע נאצי זקן עודנו בחיים. הוא מתחזה למדריך טיולים שתפקידו ללוות את אקסל שהוא נכדו הגרמני של הנאצי שבא לארץ לבקר את אחותו שגרה בקיבוץ.הוא מנהל מעקב אחר שיחותיהם של האח והאחות. באותו הזמן אייל גם מתמודד עם שדים מעברו שעולים בעקבות מותה של אישתו. אייל ואקסל מטיילים ומבלים בארץ ולמרות שאקסל מתגלה כהומו, שניהם מנהלים תקשורת פתוחה וכנה . לאחר שאקסל חוזר לגרמניה , אייל נוסע אליו כדי להשלים את המשימה. בשורה התחתונה ,אי אפשר שלא לאהוב את הסרט.
שם: Jason Stathamגיל: 2305/05/2014 00:30:02
9/10אייקון ציון
אחד מהסרטים הישראלים אם לא הטובים והמשובחים. סרט מותח מעניין שעוסק בסוגיה כואבת.9 בסולם statham.
קישורים
חץ ללכת על המים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט