הבשורה על פי אלוהים ביקורת סרט

The Gospel According to God Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הבשורה על פי אלוהים":
"אסי דיין, אין הרבה מה להוסיף."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Gospel According to God
משחק אסי דיין, גיל קופטש, טינקרבל, צופית גרנט, דנה פרנס, גילה אלמגור, פולי במאי/ת אסי דיין  
ישראלי
ביקורת סרט להבשורה על פי אלוהים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אסי דיין, אין הרבה מה להוסיף."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
היכונו, היכונו לביאת המשיח. ישו בנו היחיד של האל, זה שנולד מהתייחדות חד פעמית של רוח הקודש עם צעירה נשואה מנצרת חוזר ירושלימה בשליחותו של האחד והיחיד, כדי להביא את הגאולה לכדור הארץ. בדרך הוא ואביו הכל יכול יצטרכו להתמודד עם השטן ושליחיו.הבמאי/תסריטאי והכוכב של הסרט, אסי דיין, ממשיך בדרכו הקולנועית הייחודית, ויוצר סאטירה אנרכיסטית שבסופה פחות כואבת ויותר מרגשת, כנראה זה הגיל. אסי דיין, הבמאי הכל יכול של הקולנוע הישראלי, מקים בתוך אולפן עולם סוריאליסטי שבו חיים אלוהים, בנו, השטן, ז'אן ד'ארק, פיוס השניים עשר, נוסטרדמוס, לוקאס, טורקוומאדה ומאמא תרזה. לא בדיוק פון טרייר אבל בהחלט מרגישים את השפעתו של חנוך לוין על היוצר. עולם הזוי, עצוב, מבולבל, עמוס קדושים סוטים ורשעים ילדותיים.
צוות של מומחים צריך להכין את ישו (גיל קופטש) לשיבתו ארצה כדי שיביא את הגאולה. השטן (טינקרבל) מאד מוטרדת מכך שאלוהים בחר לוותר על מלחמת גוג ומגוג ומנסה להכשיל את הגאולה בעזרתם האדיבה של פיוס השניים עשר המרושע שהפך למשרתו של אלוהים וג'ודי (צופית גרנט) המוכיחה כי מסורת ההסגרה של משפחת איש קריות לא פסה מהעולם והיא זוממת להכשילו במציצה. בזמן שכולם רוקמים מזימות מאחורי גבו של האל, זה מתמודד עם בעיות מבית. מריה (גילה אלמגור) כועסת עליו שהוא לא נותן לבנה לבקר אותה וממציא לה כל הזמן תירוצים חדשים. גם ז'אן ד'ארק (דנה פרנס) הקדושה והבתולה מפלרטטת עם הכל יכול שכמעט ולא מצליח להתאפק.אסי דיין לועג לדמויות הקדושות לנצרות, על הסיפורים מלאי הפתוס ומציגם ערומים כביום היוולדם. אבל לא רק הנוצרים והאייקונות הקדושות להם נופלים קורבן: גם ישראל יוצאת מגוחכת למדי, הפיגועים הבלתי נפסקים, בצע הכסף והשנאה הבלתי נסבלת.
"הבשורה על פי אלוהים" זו חוויה קולנועית יוצאת דופן. בשנים האחרונות סרטי הקולנוע הישראלים הפכו ידידותיים לסביבה, הם פוחדים באמת להתעמת עם קהל הצופים או להעיז ולהיות חוצפנים ואנרכיסטים, הכי רחוק שהם הגיעו זה לשכונה גרוזינית באור יהודה. אסי דיין הולך הרבה יותר רחוק משם. הוא מגיע עד למלכות שמיים וחוזר אלינו עם יצירה ייחודית בנוף הקולנועי העכשווי. סרט עם חוצפה דיינית טהורה. נכון שלפעמים התסריט המבריק הופך לילדותי וטיפשי אבל זה אסי, גאון ילדותי ומטורף.צוות גדול של שחקנים נמצא בסרט מלבד הבמאי. אפשר להזכיר לטובה את טינקרבל המקסימה, צופית גרנט וגילה אלמגור הנפלאות והמופרעות. מאכזבים גיל קופטש שחקן חביב אך נטול כל נוכחית קולנועית ודנה פרנס, משום מה נטולת חן, מסורבלת ובלתי נסבלת. כל האחרים בסדר, אף אחד לא מפתיע או מתעלה על עצמו.קשה לביים קומדיות אבסורד ובמיוחד להעניק עומק ורגש לדמויות גדולות מהחיים הפועלות בתוך עולם סוריאליסטי לחלוטין. היחיד שבאמת מצליח לעורר איזושהי סימפטיה זה דווקא הבמאי עצמו בתפקיד אלוהים. הישות הזקנה ביותר בעולם המסתובבת בנצרת ועוקבת אחרי תלמידת בית ספר צעירה ויפה. גם הישות הזו רוצה לחזור ולהיות צעירה, לשוב וללכת בשדות.

אסי דיין מביא לנו את הגאולה, כרגיל אנחנו לא נבחין בה.
הבשורה על פי אלוהים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גילה בויוםגיל: 5209/06/2004 00:15:08
6/10אייקון ציון
סרט ברמה של פרוייקט גמר שנה א' ובכן, הייתי והאולם היה די משמים. יש כמה בדיחות טובות, אבל זה עובר את הטעם הטוב. כככה שרעיונות טובים נבלעים בתוך וולגריות. הבימוי היה נראה דל כזה, כך גם התפאורה, זה היה נראה כמו הצגת תיאטורן של בית ספר תיכון. חבל שלא השקיעו יותר... דלות התקציב בלטה מכל פינה ואפשר היה לעשות יותר. היו שחקנים בתפקידי אורח ששיחקו מצויין. שמחתי לראות את אריקה קנולר הזקנה מחיפה, עדיין חיה, לא יאומן! המוטו של הסרט שמי צריך גאולה והעיקר אהבה, ובכך נגאל את עצמנו היה די פשטני. לא אהבתי את הקטע של אלוהים הנואף והפדופיל. חבל, אפשר היה בעוד קצת השקעה לשווק את הסרט בחו"ל בפרודיה טובה לגויים. ממליצה לחכות אפילו לא לדי.וי.די אלא להקרנות שישי של ערוץ הסרטים, זה יגיע מהר כפאר היצירה...
שם: מיקהגיל: 2624/05/2004 10:23:31
9/10אייקון ציון
סרט מעולה , מלא שנינות וציניות רק חבל שמעט מאוד אנשים יודעים להעריך זאת. ורתם יקירתי (הממליצה בת ה 17) כנראה שנרדמת במהלך הסרט כי הרעיון שם מאוד ברור וחד משמעי. בקיצור - מומלץ בחום.
שם: נועהגיל: 2617/05/2004 17:21:23
1/10אייקון ציון
ראיתי אתמול את הסרט וממש התאכזבתי.הסרט היה גרוע ( בלשון המעטה ) למזלי קיבלתי במתנה כרטיסים אחרת הייתי מתאכזבת לא רק על הזמן היקר שביזבזתי אלא גם על בזבוז כסף. הסרט לא מצחיק ולא מעורר מחשבה לאחר צפיתו.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט