עם הראש בקיר ביקורת סרט

Head-On Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "עם הראש בקיר":
"הסרט הגרמני הכי מפתיע מאז RUN LOLA RUN !"
  שתף/י
פוסטר
משחק  
זר
ביקורת סרט לעם הראש בקיר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הסרט הגרמני הכי מפתיע מאז RUN LOLA RUN !"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בקיץ 2003 נהננו מהמעדן הבורגני "להתראות, לנין". קיץ 2004 תזכו ליהנות מיצירה גרמנית חדשה בעלת עוצמה כל כך חזקה שהיא תתפרץ לתוך נפשכם בכוח מדהים שלא תצליחו לשכוח זמן רב לאחר הצפייה בה.פטי אקין, במאי גרמני-טורקי, חוזר לעסוק בנושא החביב עליו - התנגשויות רב תרבותיות. הפעם לא מדובר בשני לאומים, אלא בשני מהגרים טורקיים, אנשי שוליים בחברה הגרמנית. מדובר בסיפור אהבה בעל עוצמות נדירות מהסוג שכמעט ולא קיימות היום בקולנוע. קאהיט עובד במועדון לילה. סיבל היא צעירה הלכודה במסגרת משפחתית נוקשה. השניים נפגשים בבית החולים לאחר ששניהם נכשלו בניסיון התאבדות. סיבל משכנעת את קאהיט להתחתן איתה כדי שתוכל לצאת מחיק המשפחה. השניים מתחתנים והנישואים מתפתחים לכיוונים לא צפויים. סיבל זוכה להגשים את הפנטסיות המיניות שלה בעזרתם של שלל גברים ואילו קאהיט מתאהב בה. סיבל שקועה כל כך באורך החיים החופשי לא שמה לב שקאהיט מפתח רגשות קנאה המובילים לאסון.
הסרט הספיק לזכות בפרס "דב הזהב" ופרס "הביקורת הבינלאומית" בפסטיבל ברלין 2004 ובנוסף לזה גם בחמישה פרסי האוסקר הגרמני לשנת 2004 עבור הסרט, הבמאי, השחקן, השחקנית והצילום הטובים ביותר.מסע קצבי של שני נשמות אבודות המחפשות אחרי הגאולה ומגלות שהיא דווקא היתה קרובה מאד, קרובה יותר ממה שהם יכלו לדמיין. העלילה שלכאורה נראית שבלונית וצפויה לחלוטין היא בסיס לסרט בלתי שגרתי החוגג בפואטיות הרס עצמי, טרגדיה, אהבה, דיכאון, תשוקה ושובר כל נורמה קולנועית בהפיכתו לאחד הסרטים האפלים והבלתי שגרתיים שנראו בזמן האחרון על מסך הקולנוע.
הסרט בנוי כמערכות כמו מחזה טראגי קלאסי, כאשר כל מערכה מסתיימת ומתחילה בקטע מוסיקלי טורקי מסורתי המבוצע על ידי מקהלה מסורתית. המוסיקה מתפקדת כמקהלה כמו בטרגדיות היווניות ויש לה משמעות נרחבת מעבר ליצירת אווירה. המוסיקה בסרט היא בעצם דמות נוספת העוזרת בפיתוח הקו העלילתי שלו. מלבד המוסיקה הטורקית המקורית המלווה את הסרט, משתלבים בו גם כמה יוצרים עכשוויים כגון: "דפש מוד", "SISTER OF MERCY" עם סימפול של עפרה חזה ז"ל ועוד.זהו סרט קולנוע ראשון לשחקנית סיבל קקילי שהספיקה לככב בסרטי פורנו. כאשר העיתונות הצהובה חשפה את מקור עבודתה הקודם, משפחתה הטורקית מוסלמית נידתה אותה ואף נשמעו איומים על חייה. סיבל לוקחת את דמותה למקומות רחוקים שאין הרבה שחקניות שיהיו מסוגלות להתמודד איתם. הרגשות הכל כך עזים וקיצוניים, הנועזות הרגשית והפיסית שאתם היא מתמודדת בגבורה הם בלתי נשכחים.

בירול אונל, המגלם את קאהיט, כבר שיתף פעולה בעבר עם הבמאי ואף מנהל איתו מערכת יחסים קרובה. השחקן מצליח להפוך את האהבה לדבר האפל והכי מסוכן שיכול להיות על פני האדמה. דמותו הדכאונית עוברת טרנספורמציה מדהימה במהלך הסרט ומייצרת שלל גוונים לדמותו הדכאונית.כל מי שאוהב סיפורי אהבה, כל מי שאוהב קולנוע איכותי, כל מי שרוצה להרגיש שונה אחרי צפייה בסרט חייב לראות את "עם הראש בקיר", מדובר באחד הסרטים הטובים ביותר שתראו השנה.
עם הראש בקיר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ליה שניידרגיל: 2722/12/2004 23:43:00
8/10אייקון ציון
לסרט כמה רגעים יפים ומרגשים שתופסים בהפתעה, ובסך הכל מאוד נהניתי ממנו.הסרט עוסק בבחירות הגדולות של החיים ובתפניות המשמעותיות, מה שבא על חשבון הדמויות שאינן תופסות עומק ואמינות. עם כל הניחוח הזר שבו, ואני תמיד בעד, הבימוי נפל פה ושם לקלישאות אמריקאיות מאכזבות. לא נורא. עם סרטים כאלה אני חיה מצוין!
שם: דורון ברקגיל: 2707/08/2004 21:23:30
10/10אייקון ציון
סרט מומלץ מאוד למי שאוהב קולנוע זר וחדשני. הסרט בנוי בצורה כל כך טובה, שישבתי פעור פה ומרותק לכל אורכו מבלי להשתעמם לרגע אחד. הוא מכיל כל כך הרבה רבדים ואין ספק שסרט שכזה מוכיח לי (שוב) שקולנוע זר (במקרה הזה גרמני וטורקי) הוא הקולנוע המרתק ביותר, הרחק מההוליוודיות. בחירת השירים מדהימה וישר כשחזרתי לביתי חיפשתי מידע אודות הפסקול ובין לבין גיליתי שלא הזיתי, ובמהלך הסרט שמעתי באחד השירים את קולה של עופרה חזה ז"ל. לסיכום- הנאה צרופה לאוהבי קולנוע אמיתי ובועט, בלי התפשרויות ובלי חנופה לקהל. מומלץ בחום.
שם: יעל גרטיגיל: 3405/08/2004 00:52:21
10/10אייקון ציון
סרט מדהים, סיפור יפה ומרגש מאוד, משחק מעולה, עריכה ומעברים מדהימים והמוסיקה עושה את הסרט הזה למפעים במיוחד. הסרט לא בהכרח קל לצפייה- היו קטעים שממש התרגשתי ברמות כאלה שהתקשיתי לנשום ויחד עם זאת מומלץ מאוד מאוד.
קישורים
חץ עם הראש בקיר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט