אהבה קולומביאנית ביקורת סרט

Colombian Love Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אהבה קולומביאנית":
"קומדיה רומנטית ישראלית שחולמת הוליווד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Colombian Love
משחק אסי כהן, מילי אביטל, שמיל בן ארי, איתי ברנע, אסנת חכים, מנשה נוי, לירית בלבן, מרינה שויף, פירה קנטור, עינת ויצמן במאי/ת שי כנות  
ישראלי
ביקורת סרט לאהבה קולומביאנית מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קומדיה רומנטית ישראלית שחולמת הוליווד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע8.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די88.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קחו את "חוכמת הבייגלה", שלבו אותו עם הומור עדתי והכל בסגנון מלוטש סטייל הוליווד וקבלו את "אהבה קולומביאנית", סרט שישמח לבב אנוש בימות הקיץ החמים. השאלה עד כמה הקהל הישראלי מוכן לסבול הומור עדתי וצבאי ממוחזר מעשרות מוצרים קולנועים ישראלים אחרים. אני מוכן להמר שהקהל הולך לאהוב את הסרט הזה, המבקרים שוב פעם יהיו בדעת מיעוט.אם אתם מחפשים רק בידור עממי, כמו ההצגות המסחריות שרצות בהצלחה, כגון "אני פה בגלל אשתי", "קח אותי, מוריס" ושאר הבונבוניירות האיכותיות שמצליחות אצל הקהל המקומי, כנראה ש"אהבה קולומביאנית" זה כוס התה שלכם. מדובר בסרט בורקס מושקע לחלוטין על שלושה חברים: אורי, זידאן ועומר. זידאן מאוהב בבחורה קולומביאנית שפגש בטיול בדרום אמריקה. בינתיים הוא מסתפק בנערת ליווי. עומר, מג"ד בתותחנים מחלק פקודות לאשתו הטרייה כאילו הוא עדיין בצבא; הפרישה מהצבא תשנה את אותו לחלוטין. אורי פוחד להתחתן עם טלי האשכנזיה, אהובתו מזה שנים רבות. בהבנה העמוקה שהחיים שלו בלעדיה לא שווים הרבה הוא מציע לה נישואים. אביו המרוקאי הגאה מחליט שהחתונה תתקיים רק לפי הכללים שלו ומשתלט על העסק, מה שיוצר חיכוכים רבים ומעמיד את אורי במצב לא נעים שבו הוא נקרע בין אהובתו ולאביו השתלטן.
"אהבה קולומביאנית", בדיוק כמו "סוף העולם שמאלה" הוא סרט שיש לו מטרה אחת - והיא לענג את קהל הצופים. הוא לא מחדש דבר ואפילו מחזיר את הגלגל אחורה. בדיוק כמו סרטו של אבי נשר, הוא מאד מושקע מבחינה טכנית וויזואלית, אבל מבחינה תוכנית גם הוא מצליח להוציא את השד העדתי מהארון. כנראה שמרבית היוצרים בארץ לא מכירים שום הומור אחר, בעזרת הומור עדתי הגובל לעיתים בגזענות אפלה הוא יוצר סיפוק מהיר ולא מתוחכם אצל קהל הצופים.בנוסף להומור העדתי, ישנו גם ההומור התל-אביבי שאפיין את "חוכמת הבייגלה", גברים מדברים על נשים, החיים ובעצם לא מוציאים מילה חכמה אחת מהפה שלהם. פלוס הומור צבאי המלגלג על הגבר הישראלי ששרת בקבע ועדיין מתנהג לאשתו כאילו היא עובדת רס"ר. כל אחד מהייצוגים הגבריים בסרט נראה יותר טיפש מהשני, עד כדי כך שלא הצלחתי למצוא שום דמות אחרת שאפשר להזדהות איתה. דווקא הדמויות הנשיות שהן משניות יותר בעלילה מעוררות יותר סימפאטיה, לא ברור האם בגלל התפקיד או בגלל הנוכחות שלהן על המסך.
נקודת האור היחידה בסרט הוא שמיל בן ארי הנפלא שעושה את תפקיד האב המזרחי הגאה שמשבש לאורי וטלי את החתונה. השחקן הזה מצליח להכניס בדמות הדמונית כל כך הרבה רגש שלבסוף אתה מזדהה איתו. בן ארי מנסה להימנע ממניירות והוא עושה את תפקידו כמו מלך. מועמדות לפרס האקדמיה לשחקן משנה נראית לי מובטחת. הנוכחות של אסי לוי בתפקיד הראשי חביבה לחלוטין, הוא בהחלט יכול להתפתח כשחקן דרמטי וקומי איכותי.כל הבעיות הללו לא ימנעו מ"אהבה קולומביאנית" להפוך ללהיט ענק בקרב קהל הצופים. הסרט כנראה מספק את הסחורה, על אף שחיוך אחד לא נמרח על שפתיי במהלך ההקרנה, הקהל באולם צחק בלי הפסקה.
אהבה קולומביאנית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניאל ברנבויםגיל: 3318/08/2005 00:10:01
8/10אייקון ציון
הסרט כל כך הזוי שלא יכול להיות שלא יהיה טוב. הכל בקנה מידה ישראלי. מזכיר הרבה את חוכמת הבייגלה ומכיל מוטיבים משובחים מסרטים ישראליים אחרים ועם זאת, שום דבר לא יכול לפגום בהנאה הקומית כשלרשותך שחקנים כל כך מוכשרים, כל אחד באופי שלו כמו אסי כהן, מילי אביטל, לירית בלבן וניר לוי. ציון לשבח על משחק מצוין אפשר להעניק לשמיל בן ארי שהוכיח שוב שהוא פשוט שחקן ענק. הליהוק מעולה, התסריט מעט חסר. שווה צפיה.
שם: אלי מנדהגיל: 4927/05/2005 08:14:29
8/10אייקון ציון
מה אני זוכר מהסרט אחרי שבועיים ? את הרב שמחתן לפי דת מושון וישראל, ואת הבחורה שפוגשת את האור באמצע הזיון. בישראל של היום צריך אומץ כדי לצחוק כך מהדת, אבל חייבים !
שם: אלדדגיל: 2121/05/2005 00:28:33
7/10אייקון ציון
הסרט מתחיל בצורה מצויינת כשמריאנו הענק מצחיק בטירוף.. הקאסט בסרט מצויין.. ומורכב מהמון שחקנים מוכרים. הסרט מתחיל לשעמם אחרי חצי שעה..אין זרימה, יש חזרה על דברים, יש יותר מדיי סצינות סקס מטופשות..כנראה שזה מה שהבמאים הישראלים חושבים שהקהל אוהב.. הדתייה שם..כמה פעמים אפשר לשמוע אותה אומרת "בעזרת ה'"..טחנו אותה.. יש שם סצינות שגנובות מסרטים ישראלים קלאסיים. כמו הקטע של הארוחה המשפחתית.. והאמא שאוכלת חריף.. (צ'ארלי וחצי..) המשחק של רוב השחקנים מצויין. ראוי לציון נירו לוי. המוזיקה לא סוחפת ואולי מוזיקה טובה יותר הייתה מביאה לפחות שעמום..:( הצטערתי מאד לראות שהבחור המצחיק הזה מ"פרוזאק" נתנו לו תפקיד כל כך דבילי בסרט..בזבוז של כישרון עצום. מה שכן..ישנם קטעים מצחיקים בסרט.. לכן..אפשר לצפות..אבל אל תצפו להרבה..
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט