על קוסמים ונוודים ביקורת סרט

Travellers & Magicians Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "על קוסמים ונוודים":
"יש מסעות שאי אפשר לעשות לבד, ויש מסעות שלא רצוי לעשות. זהירות, ספוילר."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Travellers & Magicians
משחק צ'וואנג דנדופ, סונם קינגה, דקי יאנגזון במאי/ת קיינטס נורבו  
זר
ביקורת סרט לעל קוסמים ונוודים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"יש מסעות שאי אפשר לעשות לבד, ויש מסעות שלא רצוי לעשות. זהירות, ספוילר."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עלילת "על קוסמים ונוודים" מספרת על מסע של שני בחורים המנסים למצוא מפלט בארץ החלומות. הראשון סבור שיהיה לו טוב יותר בארה"ב מאשר בכפר הנידח בו הוא גר. השני נער כפרי קצר רוח הלומד קוסמות אבל חולם לחיות בכפר השכן המשופע בבחורות יפות. שני סיפורי מוסר השכל צפויים ומאכזבים המפתיעים בגישה הלא כל כך בודהיסטית שלהם והבנאליות הקולנועית שבה הם מוצגים. התוצאה היא השאלה הנשאלת ביותר בתולדות האנושות, האם הדשא אצל השכן אכן ירוק יותר? עוד שאלה את מי זה מעניין בכלל?הבמאי קינטסה נורבו זכה להצלחה בינלאומית מרשימה עם סרטו הראשון "הגביע" שהוצג בבכורה עולמית בפסטיבל קאן בשנת 1999, שם זכה בשבחי הביקורת וקטף פרסים רבים בפסטיבלים בעולם. כמו כן הסרט הופץ ביותר מארבעים מדינות ברחבי העולם ביניהם ישראל. "הניו יורק טיימס" תיאר את נורבו כ"יוצר קולנוע מלידה" והלונדון איבנינג סטנדרד" כינה אותו "אחד מכשרונות הבימוי הכי חמים בסביבה".
ואכן, "על קוסמים ונוודים" הוא סרט חם ואוהב אבל גם מלא פחד ורתיעה מכול מי שמחפש אחרי אמת אחרת, לא מהסוג הבודהיסטי. הסרט שיש בו מידה רבה של מיסיונריות בודהיסטית מצדיע לפשוטי העם הכפריים טובי הלב שחיים את חייהם בשקט ובשלווה לפי המסורת לעומת האנשים המושפעים מתרבות המערב שאינם נחמדים וטובי לב לאחרים. את השינוי עובר, דונדאפ הוא פקיד בכפר נידח בלב שומקום, שהחיים נטולי הקצב גורמים לו להשיג ויזה לארה"ב. שם הוא יודע שיש בחורות יפות, עבודה מגוונת, מוסיקה, קולנוע ועוד. עליו להגיע תוך יומיים לעיר הגדולה כדי לקבל את הויזה.כדי להגיע ליעדו הוא נאלץ לתפוס טרמפים במרחבים היפיפיים והפתוחים של בהוטן. הוא חולק את הדרך עם נזיר בודהיסטי המספר לו משל שמוסר השכל שלו, כמה מפתיע, קשור לאיזה בחור שרוצה לרעות בשדות זרים והתוצאות המרות של מימוש אותו הרצון. דונדאפ יפגוש בדרך גם את סונאם, בתו הצעירה והיפה של יצרן נייר, שהתקבלה לאוניברסיטה אבל החליטה להישאר לעזור לאביה הקשיש במקום להתפתח וללמוד. במהלך המסע הנזיר יצליח לשנות את רצונו של דונדאפ ומשיכתו של האחרון לסונאם "התמימה" בהחלט תעזור לנזיר להשאיר את דונדאפ בארץ מולדתו.
הסוף המטריד של הסרט מעורר את השאלה האם זה כל מה שיש ליוצר להגיד? ראינו כבר סרטים בעלי אותו מסר בדיוק, מה כל כך שונה בין הסרט הקטן הזה לכל סרט אחר בעל אותו מוסר השכל? הבמאי שהוא גם השלישי בחשיבותו בשושלת הבודהיסטית כיום מאכזב. אין חדש תחת השמש בסרט "על קוסמים ונוודים": יש בו מספר צילומים מרשימים אבל לא יותר מזה. הוא לא באמת מעורר עניין בעולמם של הכפריים או בדת הבודהיסטית, הסיפור שלו בנאלי עם יותר מדי הטפות מוסר ופחות מדי רגש, כמה חבל.
על קוסמים ונוודים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצה להיות הראשון/נה לפרסם כאן ביקורת גולשים ?
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט