הבנים של אבא ביקורת סרט

Pere et fils Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הבנים של אבא":
"פיליפ נוארה נפלא בסרט חם ואנושי."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Pere et fils
משחק פיליפ נוארה, שארל ברלינג, ברונו פוזולו, פסקל אלבה, מארי טיפו, מישל בוג'נה במאי/ת מישל בוג'נה  
זר
ביקורת סרט להבנים של אבא מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פיליפ נוארה נפלא בסרט חם ואנושי."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אין שום בשורה חדשה בקומדיה הצרפתית החדשה "הבנים של אבא". לא מדובר בסרט איכותי שייזכר לנצח נצחים אבל בהחלט מדובר בסרט מצחיק וכובש לבבות שמצליח בדרכו הפשוטה ונטולת היומרה לגעת בצורה אמינה במערכת יחסים בין-דורית ובדרך להוכיח שגם מוצר בידורי יכול להציג דמויות מרתקות ולהגיד כמה דברים חשובים על ערכי המשפחה בעולם המתקדם שלנו.הגדולה של "הבנים של אבא" היא שהיומרה המרכזית שלו היא לבדר את קהל הצופים. לעומת סרטי קולנוע צרפתיים אחרים כגון: "גנים אפלים", "אהבת אב", "אישה מאוהבת" או "אנטומיה של גיהינום" הבלתי נסבלים, "הבנים של אבא" אפילו לא מנסה להיות יותר מבידור קולח. כפי שאפשר להבין הקולנוע הצרפתי "האיכותי" שמגיע ארצה בתקופה האחרונה מעלה לכותב שורות אלו את הסעיף, לכן הופתעתי לטובה מהסרט "הבנים של אבא" שבדרכו העממית וההומוריסטית מצליח לספר סיפור פשוט ואפילו לרגש במקצת.
בשנות חייו המאוחרות מנסה ליאו לאחד את שלושת בניו שסכסוך ביניהם גרם לריחוק וניכור. כדי לאחד את השלושה הוא יוצר מציאות חדשה שבה הוא גוסס ממחלה קשה וכבקשה אחרונה הוא מציע לבניו לעשות עמו טיול משפחתי אחרון לקנדה. המסע הופך למסלול היכרות מחודש שבו התא המשפחתי מתאחד ומתגבר על שלל קשיים שונים ומשונים.זהו סרטו הראשון כבמאי של השחקן מישל בוז'נה, שחקן קולנוע צרפתי פופולארי המוכר בעיקר מתפקידו בסרט "שלושה גברים ותינוקת". לא מדובר ביוצר גדול אבל בהחלט מדובר בבמאי שיודע לעשות כבוד לשחקנים המשתתפים בסרט ונותן לכל הארבעה אפשרות להפגין את כישוריהם על המסך. בתפקיד הראשי הוא מלהק את פיליפ נוארה הותיק שעושה את תפקידו מצוין כהרגלו. כוכב הסרטים "סינמה פרדיסו", "המשפחה" ו"הדוור" נראה נינוח ומאושר גם מהתפקיד וגם מהטיול לקוויבק.
לצידו אפשר למצוא את שארל ברלין שבשנה האחרונה הקהל הישראלי נחשף אליו בשלושה סרטים: "איך הרגתי את אבא שלי", "עושר ועושר" ו"אישה מאוהבת". מדובר באחד השחקנים העסוקים ביותר בקולנוע הצרפתי וקל להבין מדוע. ברלין מצליח להיות אמין גם בתפקידים בעיתיים ובסרטים גרועים. גם בסרט זה הוא מפגין את היכולת הזו בהצלחה מרובה. את שני האחים הצעירים יותר מגלמים ברונו פוטזולו ופסקל אלבה שהיה מועמד על תפקידו לפרס ה"סזאר" בקטגוריית השחקן המבטיח.אם נמאס לכם מקומדיות הוליוודיות ובא לכם לטעום קצת קולנוע צרפתי בטעם קנדי ונרטיב הוליוודי, אם אתם מתגעגעים אל השחקן פיליפ נוארה הנפלא שזמן רב לא ראינו סרט בכיכובו על המסך הגדול, אם מתחשק לכם לחייך לאורך סרט ואפילו לצחוק מדי פעם ושלא יהיה קיטשי מדי, אין ספק ש"הבנים של אבא" מספק את הסחורה.
הבנים של אבא - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: משהגיל: 3508/02/2005 10:50:15
9/10אייקון ציון
ארבעה שחקנים מצוינים בסיפור מרגש מצחיק וחכם. מומלץ בחום.
שם: רוני בנימיןגיל: 5706/12/2004 14:52:58
3/10אייקון ציון
שני סרטי עבר צרפתיים גדולים בהם שיחק פיליפ נוארה: " הסעודה הגדולה" ו-" אלכסנדר המאושר", הביאו אותי באופן טבעי לסרט זה. אבל הגיל עשה את שלו והסרט נראה משלומפר ועייף כמו השחקן הראשי והדבר היחיד הקורה כאן באופן רציף, היא בינוניותו של הבימאי המתאים עצמו לעלילה השטוחה והמשעממת במשחק מעושה ולא מעניין. ממש לא חובה להגיע.
שם: רותי תמריגיל: 5220/11/2004 10:26:21
10/10אייקון ציון
"אל תשלכיני לעת זיקנה". מתוך הכאב צמח סרט מצויין הנוגע ברכות, בהבנה ובהומור בסוגיה מוכרת לכל הורה מתבגר. אל תחמיצו.
קישורים
חץ הבנים של אבא (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט