הכלה הסורית ביקורת סרט

The Syrian Bride Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הכלה הסורית":
"סרט חוצה גבולות שמצליח לגעת בלב."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Syrian Bride
משחק היאם עבאס, מכרם ח'ורי, קלרה ח'ורי, אשרף ברהום, איאד שיתי, אוולין קפלון, אורי גבריאל, אלון דהן, רוברט הניג, מרלן בג'אלי, עדנאן טראבשה, דיראר סלימאן, רנין בולוס במאי/ת ערן ריקליס  
ישראלי
ביקורת סרט להכלה הסורית מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סרט חוצה גבולות שמצליח לגעת בלב."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע4.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די75.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ערן ריקליס יודע מה הוא עושה ובהחלט מכיר את הקהל הישראלי שהפך בשנים האחרונות ללאומני ונטול סובלנות וסבלנות. ריקליס הוא אחד הבמאים הותיקים והמצליחים ביותר בארץ. ברזומה שלו תוכלו למצוא להיטים כמו: "גבר גביע", "זוהר", "צומת וולקן" ו"פיתוי" לצד סדרות מצליחות אם מדובר באופרת הסבון "כסף קטלני", במותחן "סיבת המוות רצח", הקומדיה "יסורי אפרים" והדרמה "המשאית". עכשיו הוא חוזר אל הקולנוע עם נושא מקומי שנוי במחלוקת אבל מעדיף בחוכמה רבה להשאיר את הפוליטיקה בצד ולעשות סרט אנושי, העוסק בבני אדם ולא באידיאולוגיות שמאלניות שירחיקו את הצופים המקומיים. מעניין אם הסיפור המשפחתי שלו יצליח לרגש גם הישראלים הקשוחים שלא בדיוק מתים על ערבים ועוד כאלה שמחתנים את הבנות שלהם עם סורים."הכלה הסורית" זכה בפסטיבל מונטריאול 2004 בפרס הסרט הטוב ביותר, פרס קידום הסובלנות, פרס הביקורת הבינלאומית ופרס חביב הקהל. בפסטיבל לוקרנו 2004 הוא זכה בפרס חביב הקהל, בפסטיבל אוקזר 2004 הוא זכה בפרס הסרט הטוב ביותר, בפסטיבל גנט 2004 הוא זכה בפרס חביב הקהל ופרס התסריט, רק בישראל הוא לא זכה בשום פרס, האם זו פוליטיקה מקומית? כי "הכלה הסורית" באמת מעלה נושא הומאני מאוד חשוב - כנראה זה לא הנושא כמו הדרך. נראה כי לריקליס יותר חשובה אהדת הקהל הישראלי מאשר אהדת הביקורת. סרטו לא סגפני וקשוח, אין מעשי אונס קבוצתיים של דתיים, לא תמצאו בו התחכמויות תל אביביות שנונות, ושום איבגי לא נותן הופעת אורח. כן תמצאו את היאם עבאס ("משי אדום"), שחקנית מדהימה הנושאת על כתפיה החסונות סרט שלם. עוד תמצאו את הנופים המדהימים של הצפון ותסריט קולח, אנושי ופשוט המסתכל לקהל בעיניים בלי שום גימיקים זולים ומצליח לקחת נושא מורכב, לפשט אותו לספר אותו בדרך החכמה והיעילה ביותר שאפשר לספר.
העלילה מתרחשת ביום חתונתה של מונה, שהוא גם היום העצוב ביותר בחייה. היא יודעת שלאחר שתחצה את הגבול בין ישראל לסוריה ותינשא לטלאל, לא תוכל לחזור יותר למשפחתה האהובה במג'דל שמס, הכפר הדרוזי הגדול ביותר ברמת הגולן. סיפור יום חתונתה הוא סיפור על מחסומים פיזיים, נפשיים ורגשיים ועל הרצון לחצות אותם. זהו יום בו כל אחד מבני משפחתה של מונה מתמודד עם יכולתו לקבוע גבולות ולהתמודד עימם. האירועים מסופרים מנקודת מבטה של אמל (היאם עבאס), אחותה הגדולה של מונה, אשה מודרנית ודעתנית שלכודה במסורת ובמסגרת חיים נוקשה מהם היא מנסה לפרוץ. היא מתעמתת עם בעלה, אביה ואפילו מפקד משטרה מקומי שמקשה על קיום החתונה.ריקליס הוא מקצוען אמיתי, הוא שוחה בכל ז'אנר טלוויזיוני וקולנועי כמו דג במים. השפה הקולנועית שלו פורמליסטית, הוא מתעסק עם דמויות ולשוטים היפים יש מטרה אחת בלבד והיא לשרת אותן ובמקרים מסוימים גם לקדם את העלילה. יש לציין את הצילום הסינמסקופי המרהיב עין. לא מדובר ביוצר ריאליסטי, גם לא בלהטוטן, המצלמה היא כלי שרת כדי להעביר סיפור אנושי ומרגש עם דמויות נשיות חזקות ומרתקות. ריקליס לא מסתפק בהצגת המצב האבסורדי על גבול סוריה ישראל, הוא גם מבקר בעדינות את השמרנות הדרוזית דרך דמותה החכמה של אמל.
מעניין יהיה לראות אם "הכלה הסורית" יצליח לחצות גבולות ולגעת בקהל הישראלי. זהו סרט על אהבה, כבוד לחופש, נשים שנלחמות על מקומן בעולם, רגשות, חמלה וסובלנות. אם שמץ מכל אלה נשאר בקהל המקומי, הסרט יהיה להיט ובהחלט מגיע לו.
הכלה הסורית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1607/11/2019 13:36:52
6/10אייקון ציון
מדבר על נושא חשוב ומעניין אבל פחות התחברתי לסרט, הבעיה שלו היא שהוא על הכלה ובקושי מתרכזים בה, השחקנים משחקים טוב
שם: daniel leviגיל: 2702/04/2005 10:55:46
8/10אייקון ציון
סרט נורא מרגש ויפה לפי דעתי הוא משקף את העולם של האנשים שחיים שם סרט נורא ממולץ
שם: נטעלי אזולאיגיל: 1603/02/2005 23:20:47
10/10אייקון ציון
סרט סוחף ומרגש ! הדמעות זולגות מעצמן! נהניתי והתרגשתי מהאותנטיות היחודית של הסרט שחיברה אותי מאוד לדמויות ולעלילה. מומלץ מאוד!!!
קישורים
חץ הכלה הסורית (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט