5x2 ביקורת סרט

5x2 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "5x2"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר 5x2
משחק ולריה ברוני טדסקי, סטפן פרייס, ג'רלדין פהילאס, פרנסואה פביאן, מישל לונסדייל, אנטואן צ'אפי במאי/ת פרנסואה אוזון  
זר
ביקורת סרט ל5x2 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות50.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו החדש 5x2 של הבמאי הצרפתי פרנסואה אוזון מפרק את מוסד הנישואין והזוגיות לחמישה פרקים ובוחן אותם בצורה מורכבת, נועזת ומרגשת כמו שרק אוזון מסוגל לעשות. התוצאה היא סרט שמצליח לחדור עמוק אל תוך סיפור אישי של זוג צעיר ומגלה שזוגיות מודרנית יכולה להיות הכול מלבד אושר.שם הסרט מתייחס לז'יל ומריון, זוג נשוי בתחילת שנות השלושים לחייהם. שני אנשים כפול חמש מערכות זמן שונות, המסופרות מהסוף להתחלה: גירושין, חיי נישואים, לידה, חתונה והתאהבות. מדובר בחמישה רגעים הנבחנים בצורה חודרת החושפת את חוסר התוחלת שבחיי הנישואים, השגרה המייאשת והמסגרת השמרנית המחסלת כול שריד של אהבה בחייהם. אוזון מתייחס אל סיפור אהבה שהוא מציג כמו אנאליסט: הוא בוחן את חמשת הסיטואציות הקריטיות ביותר בחייהם של אותו זוג וחושף את הגועל שמאחורי חיי האהבה. הוא גם טוען שכנראה אבד הקלח על מוסד הנישואים ושישנם דרכים חדשות לקיים זוגיות מאושרת.
אוזון רומז במהלך הסרט שהרס האושר שלהם כזוג נובע מתוך צורך טבעי, כמעט קיומי, אבל הוא בוחר בחוכמה להימנע מלהסביר את הבחירות שלהם ועוד יותר נמנע מלשפוט את גיבוריו. מה שמתחיל כסיום טראגי המזכיר ברוחו את ברגמן מסתיים כהתחלה רומנטית המזכירה יותר את הקומדיות הקיץ הצעירות ברוחן של רוהמר. הנתונים הללו גורמים לצופה למלא את החסר במערכת היחסים של זוג הגיבורים על המסך. אנחנו לא יודעים מה הוביל את הזוג להתחתן, אנחנו לא יודעים כיצד מערכת שלהם היתה לפני הלידה. הצופה בעצם משלים את המידע דרך החוויות האישיות שלו.בעזרת המבנה של הסרט אוזון מצליח להימנע מפרשנויות פסיכולוגיות; הוא חושף פרטים על הדמויות שרק הולכים ומסבכים את מבנה אישיותם ויוצרים להם רבדים נוספים. אלה מעניקים למערכת היחסים שלהם מורכבות מרתקת שאיננה משאירה סיכוי לרגע אחד של אושר מוחלט. צמד השחקנים ולריה ברוני טדסקי וסטפן פרייס מצליחים ליצור הזדהות אצל הקהל, קיימת ביניהם כימיה מרתקת המאפשרת להם לחקור יחד מגוון רחב של רגשות סותרים כמו אהבה, קנאה, אדישות, שנאה, גועל ואכזבה. הבחירה בצמד שחקנים לא מוכר שעדיין לא כיכב בלהיטים היא בחירה חכמה מאחר ואם כוכבי קולנוע היו מקבלים עליהם את התפקיד היה קשה להאמין להם מאחר והם ידועים כסלבריטאים.
רק אוזון מסוגל לצלם זוג על חוף הים בשקיעה ובמקום שהסצנה תהיה רומנטית על גבול הקיטש היא עצובה ומדכאת וזו הוכחה חותכת שיש לו עדיין מה להגיד על החיים, וששפת הקולנוע שלו ממשיכה להתפתח. אוזון יוצר פורטרט אנושי אך מלנכולי לכאורה פשוט, אבל בידיו של אוזון הוא הופך למורכב ומרתק. 5x2 הוא אחד הסרטים המרשימים והאלגנטיים ביותר שנוצרו על מוסד הנישואים ואם אתם מתכוננים להתחתן בקרוב אני ממליץ לבקר בסרט ולנסות ללמוד מהטעויות של גיבוריו. אין ספק מדובר בבית ספר לחיי אהבה תקינים, או שלא.
5x2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יונתןגיל: 3726/03/2017 13:10:46
9/10אייקון ציון
התחושה הקבועה בשוני במערכות היחסים הבין זוגיים בקולנוע הצרפתי ליוותה אותי גם הפעם: הפתיחות המינית, טשטוש גבולות המונוגמיה והרכות בה מטופלות הדמויות ועוד... טכניקת הכרוניקה בה השתמש הבמאי גורמת לדריכות לאורך כל הסרט בניסיון לאתר מה הגורם לגירושים של בני הזוג, בעיקר לאחר סצינת הסקס הראשונה בה ז'יל מבקש ממריון לתת לשניהם הזדמנות נוספת. הסרט ענה על כל ציפייה מסרט דרמה צרפתי, לכל דמות היה תפקיד מדויק לאורך הסרט. סוף הסרט לא עונה על השאלה בה הוא נפתח, ישנה אומנם תחושת פספוס בשל כך אך עדיין שאלת הבוגדנות במערכות יחסים והשפעותיה מקננת... מומלץ לאוהבי קולנוע מסורים!
שם: משה רביגיל: 3620/08/2011 11:37:28
9/10אייקון ציון
אחד הטובים - דרמה משובחת
שם: אוהד קגיל: 2423/07/2005 14:45:03
5/10אייקון ציון
מאכזב . רעיון יפה אבל לא מקורי שלקחת את הסרט להראות אותו מהסוף להתחלה . יותר מידי איטי ותקוע לטעמי וחסר נקודה משמעותית לסיום .
קישורים
חץ 5x2 (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט