הבמאי הדרום קוריאני קים קי-דוק, שהפתיע עם סרטים ייחודים כמו "אביב, קיץ, סתיו, חורף ואביב" ואחד הסרטים הטובים ביותר שנראו השנה, "להרגיש בבית", החל לביים סרטים בשנת 1996, ומאז הוא לא נח לרגע. עד היום הוא ביים 12 סרטי קולנוע באורך מלא ולא נראה שהבמאי היצירתי מתכנן לעשות הפסקה בזמן הקרוב. כנראה שהעבודה הבלתי פוסקת על יצירת סרטים ייחודים שאמורים להפתיע את הקהל בשפע הברקות קולנועיות ופילוסופיות, (למי שמתיימר בכלל להבין את העומד מאחורי סרטיו), פגמו בסרטו החדש. אמנם עדיין מדובר ביצירה קולנועית מעניינת ומאתגרת אבל עושה הרושם שהבמאי נותן לעצמו מספר הנחות בסיסיות שהורסות במקצת את התענוג.הבעיה המרכזית בסרט "הקשת" הוא הפסקול ושלא תבינו לא נכון, צלילי הכינור של המוזיקאי קאנג און-איל, שמלווים את הסרט מדהימים ביופיים לפי דעתי (וכבר שמעתי דעות אחרות), ולא נמאס להקשיב להם למרות שהם חוזרים על עצמם. הצרה היא שגיבורי הסרט מנגנים על קשת והמוסיקה לא נובעת מכלי המיתר הייחודי שהם מנגנים עליו, היא מגיעה מחדר העריכה שם הוצמדה לסצנות הנגינה מנגינה תלושה לחלוטין. עם כל הכבוד ליוצר ולעולמו הבודהיסטי והפילוסופי שנשאר לעיתים רבות סתום לחלוטין, זלזול כל כך יהיר בצופה לא ראיתי כבר זמן רב. במיוחד שמרבית הסיכויים שהאנשים האיכותיים שילכו לסרט המדובר מעריצים את הבמאי הקוריאני בזכות שני סרטיו הקודמים.
פרסומת
העלילה מתמקדת בזקן ונערה מתבגרת החיים להם בשלווה על ספינת דייגים קטנה. הנערה חיה עם הזקן כבר עשר שנים, הוא מטפל בה ומתכונן ליום ההולדת השבע עשרה שהולך ומתקרב. באותו יום הוא מתחנן להינשא לנערה. הזקן מתפרנס מאנשי עסקים ששוכרים את שירותיו כדי שיביא אותם אל לב הים כדי שיוכלו לדוג בשקט ובשלווה. הנערה היפיפייה והתמימה מעוררת בחלקם תשוקות והם מנסים לפתות אותה. מה שגורם לזקן להפוך את "הקשת" המשמשת לו ככלי נגינה לקשת היורה חיצים קטלניים. כאשר בחור צעיר חודר לתוך ליבה של הצעירה, הזקן מוצא את עצמו בסערת רגשות שמובילות אותו לעשות מעשים קיצוניים שעליהם אין לו שליטה.בדיוק כמו בסרטיו הקודמים גם בסרטו החדש "הקשת" הגיבורים אינם מוציאים מילה אחת מהפה, השפה הקולנועית העשירה והמרתקת של קי-דוק מדברת במקומם. מספיקה תנועה אחת בפניהם של הגיבורים כדי שנבין את המתחולל בתוך ראשם. ככול שהסרט מתקדם הסרט הופך ליצירה איטית ואינטימית שמתארת כיצד אובססיה של אדם יכולה לגרום לו לאבד את שפיות דעתו. הסרט מציג שני דמויות שעוברות שינויים קיצוניים: בהתחלה הנערה היא הקורבן של הזקן שמסרב לתת לה חיים משל עצמה ומנסה לנתק אותה מכול הסובבים אותה. כאשר הנערה מבינה את העומד להתרחש, הזקן הופך לקורבן שלה. כשבוי בקסמה אין עוד טעם לחייו.
העלילה שנשמעת הרבה פחות ייחודית מסרטיו הקודמים זוכה לטוויסט בסוף הסרט כאשר מוטיבים על טבעיים משנים את זווית הראייה שלנו על הסרט כולו. כמובן שאותו סוף רב קסם, ייחודי ומפתיע אבל לעין שאיננה מזוינת בפילוסופיה בודוהיסטית הוא נשאר קסום אך סתום. "הקשת" כמו שני סרטיו הקודמים שהוצגו בארץ, וסרטיו הנוספים שהוצגו בלוויין ובכבלים מוכיחים שלפעמים לא צריך להבין את המתרחש על המסך, מספיק להיכנע לשפה הקולנועית העשירה של הבמאי ולהיסחף לתוך הסיפור הייחודי שהוא רקח.כל מה שנותר הוא לקוות שקים די-דוק ייקח לעצמו איזה שנה או שנתיים של חופש, יכניס קצת אוויר לריאות ובפעם הבאה שלא יחזור על הטעות המוסיקלית המעצבנת כל כך שקיימת בסרט. חוץ מזה "הקשת" מומלץ בעיקר למעריציו השרופים. אם אתם לא נמצאים בקבוצה הזו כנראה שאין לכם מה לחפש בסרט הזה.
עוד סרט מופלא של הבמאי והיוצר המדהים קים קי דוק ( להרגיש בבית , "אביב,קיץ,סתיו, חורף ו...אביב") .
כמו בסרטיו האחרים הוא מפליא לספר סיפור נוגע ללב ואנושי וכל זאת עם דיבורים מעטים אבל עם הרבה מוסיקה וצבעים .
מי שראה את הסרטים הקודמים שלו אז חובה לראות גם את זה כל השאר יצטרכו להתרגל לקולנוע האיכותי והמיוחד שלו .
פשוט תענוג לראות סרטים כאלו מהסוג שנוגעים עמוק בלב ונשארים איתך גם אחרי שהכתוביות עולות .
שם:דני לינדבורגגיל:2615/05/2006 15:12:33
10/10
בין הסרטים הטובים שראיתי השנה.
הסרט מרגש ומחמם את הלב,מפתיע בפשטות שלו וכל זאת ללא הרבה מילים עם הרבה קטעי מוזיקה טובה ומעניינת.
שם:יהודית לרמןגיל:5410/12/2005 18:06:43
8/10
קשת- מיועד באמת רק לאוהבי הז'אנר
עוד אחד מסרטיו של קי דוק קים-סרט בלי מילים-כאשר הבעות הפנים של הזקן-בצילומי התקריב אומרות יותר מאלף מילים.
מוטיבים חוזרים של הבימאי הסירה הנוסעת חוזרת אי בתוך הים/אוקיינוס גדול ששם מתרחשים הארועים
בחורף אביב ..........היה זה נער צעיר פה זו נערה צעירה מהממת ביופיה
ריחוק מהעולם החיצון
מה אומר החבל בתרבות שלהם?
בקיצור חוויה אחרת
מאד נהנתי
סוף כמו של קים -כנראה צפוי
ממליצה בחום לאוהבים את הבימאי הזה!