חג שמח ביקורת סרט

Merry Christmas Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "חג שמח":
"נאיבי וטוב לב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Merry Christmas
משחק בנו פורמן, דיאן קרוגר, גרי לואיס, דניאל ברוהל, גיום קנה, דני בון במאי/ת כריסטיאן קריון  
זר
ביקורת סרט לחג שמח מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"נאיבי וטוב לב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע8.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די66.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כנראה אני האדם האחרון שצריך לכתוב ביקורת על סרטו טוב הלב, הנאיבי והדי מיושן של כריסטיאן קריון. אני בטוח שהסרט הזה הולך להתחבב על קהל די מאסיבי שאוהב קולנוע צרפתי בורגני שחולם להיות אמריקאי. "כשהנערים שרים" שהופץ בארץ גם על ידי סרטי שפירא רץ בבית הקולנוע שלהם בדיזנגוף סנטר כמעט שנה. גם בסרט ההוא לא נרשמה מצידי התלהבות היסטרית אבל הוא הפך ללהיט.לשמחת המפיצים אני מתאר לעצמי שזה עומד להיות גם גורלו של "חג שמח". מדובר ככול הנראה בסרט מרגש עד דמעות, (האנשים סביבי בכו), בעל חוש הומור בריא, (האנשים סביבי צחקו) ויש לו פס-קול מהסוג שכל זוג שחי ברמת אביב ירוץ לקנות – כי זה מה שעושים עם פסי קול של סרטים צרפתים, קונים אותם ומשמיעים בזמן שמגיעים אורחים. הוא אפילו המועמד של צרפת לאוסקר לסרט הזר הטוב ביותר לשנת 2006. עכשיו הוא רק צריך להיבחר להיות בין חמשת המועמדים ואז בכלל הוא יהיה להיט. מי יודע, אולי הוא ימצא את עצמו מתחרה מול "איזה מקום נפלא" (אני חייב להפסיק לנסות להצחיק).
לעומת "איזה מקום נפלא", את "חג שמח" ראו בצרפת מיליון וחצי איש בתקופת זמן קצרה של שלושה שבועות. הצרפתים מאוד אוהבים סרטים אנטי-מלחמתיים, שמאלנים וטובי לבב ברוחם. לא "אפוקליפסה עכשיו" ושלא נדבר על "מטאל ג'קט" או "הקו האדום הדק" האכזריים והפסימיים. מאחר ומדובר באחת ההפקות היקרות ביותר שנעשו באירופה בשנים האחרונות, הבמאי והמפיקים לא לקחו סיכון ושדה הקרב ב"חג שמח" לא נראה מאיים במיוחד, הגופות לא מזוויעות כמו בחיים. הבוץ לא ממש בוצי ובכלל דיאן קרוגר המדהימה ביופייה עושה אחלה ליפסינג לקטעי אופרה ומצטלמת מאוד יפה על רקע ההריסות. ואכן, "חג שמח" הוא סרט מאוד אסתטי שמצטלם מאוד יפה למרות שמדובר באחת המלחמות המזוויעות ביותר בתולדות האנושית.תארו לכם סרט מלחמה שאמא שלי נהנתה ממנו, אתם כבר מבינים את הכיוון שהסרט הולך אליו. מדובר בסיפור מפתיע שלפי טענת היוצרים התרחש בזמן מלחמת העולם הראשונה בערב חג המולד. לוחמים בריטים, צרפתים וגרמנים החליטו להניח את הרובים בצד ולחגוג יחדיו את חג המולד. אותה החלטה שמשנה את עולמם של המפקדים והחיילים, הופכת לאירוע רב משמעות עבור החיילים בשטח. באותו זמן המנהיגים מבלים במשרדים המטופחים או באחוזות שעליהם הם השתלטו ולא טורחים לבקר בשדה הקרב הבוצי. החיילים הפשוטים משלמים את מחיר תאוות הכוח שלהם.
צוות שחקנים בינלאומי: צרפתי, בריטי וגרמני מובילים את הסרט בהופעות נוצצות וקצת מלוקקות לטעמי. המפורסמת מכולם היא דיאן קרוגר הגרמניה שעשתה את זה בגדול בהוליווד בסרטים: "טרויה" ו"אוצר לאומי". עוד משתתפים בנו פורמן ("הנסיכה והלוחם"), גיום קנה ("נראה אותך אוהב"), גארי לואיס (שמוכר כאבא של "בילי אליוט"), והכוכב הגרמני מספר אחד כרגע, דניאל ברוהל ("להתראות לנין", "אהבה במחשבה", "המחנכים"). ברוהל מגלם קצין גרמני ממוצא יהודי הנשוי לצרפתייה ועכשיו הוא נלחם נגד בני עמה. לפי דעתי הוא השחקן הטוב ביותר בצוות ומצליח לעביר את ההתלבטויות והתחבטויות בקשר למערכת היחסים החמה שנרקמת בין חייליו לאויביהם. הוא עושה זאת בצורה היעילה ביותר שאפשר."חג שמח" הוא סרט קולנוע נעים הליכות שמעביר ביקורת על המלחמה ועל מנהיגיה בצורה נעימה לעין ולאוזן. האירועים שמתרחשים על המסך מרגשים ומצחיקים אבל לא מזעזעים אותנו. הקשישה שתכנס לאולם תזיל דמעה במקומות הנכונים ותצחק במקומות הנכונים, אחר כך היא תלך לאכול סלט ולשתות קפה בארומה עם החברות, הם ידברו על איזה סרט יפה הם ראו ולמחרת אפילו ימליצו לעוד אנשים לראות את הסרט המקסים הזה. זו הבעיה המרכזית של המוצר הקולנועי הזה, אם זה סרט מלחמה הוא לא יכול להראות ככה, אם הוא רצה לעביר ביקורת היא לא חזקה דיו כדי לטלטל אותנו, זו כנראה הבעיה שיוצרים סרט במיליוני יורו ורוצים לכסות את ההוצאות.
חג שמח - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ברק בן יוסףגיל: 1605/04/2006 20:12:49
10/10אייקון ציון
סרט מדהים. יוצא דופן. עשוי מקסים, גורם לך לחשוב עליו. אתה לא קם מהכיסא גם אחרי שהוא נגמר. נוה מדבר של אנושיות אמיתית, שאפשר להזדהות עם כן הדקויות שבתוכה. אנושיות אמיתית, בתוך ים של טירוף. אין לי מילים. הסרט הזה הוא בהחלט אחד הסרטים שאני לא אשכח. מיוחד ויוצא דופן. והמצחיק הוא שהלכתי לראות אותו במסגרת בית ספרית. ללא כל ספק בכלל אלך לראות אותו שוב. והפלא ופלא, אני בן 16, ורחוק מגימלאות. רוצו לראות.
שם: שירה כהןגיל: 2514/12/2005 08:41:34
10/10אייקון ציון
סרט מקסים! מגיע לו את האוסקר. מצחיק ומרגש בעת ובעונה אחת. מומלץ בחום!
קישורים
חץ חג שמח (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט