צוצי ביקורת סרט

Tsotsi Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "צוצי":
"אפרו-הוליווד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Tsotsi
משחק פרסלי צוואנגה, מוטוסי מגאנו, ישראל מקו, פרסי מאצאמלה, בני מושי במאי/ת גאווין הוד  
זר
ביקורת סרט לצוצי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אפרו-הוליווד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די40.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות40.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"צוצי" הוא סרט מאוד עצוב, לא רק בגלל עלילת הסרט אלא בעיקר בגלל התוצאה שנראית על המסך הגדול. הסרט הגדול הראשון שיוצא מדרום אפריקה מתגלה כמוצר קולנועי מיומן שהיה יכול להתרחש בכול מקום אחר על גבי הפלנטה, אפילו בלוס אנג'לס. אולי בגלל זה הוא גם זכה באוסקר וכרגע גורף רווחים לא רעים בכלל גם בבתי הקולנוע האיכותיים ברחבי אמריקה הצפונית. "צוצי", סרטו של גאווין הוד, הוא סרט על עוני. הצרה היא שהוא נראה מיליון דולר והתקציב שלו היה שלוש מיליון. כשאתה חושב על הילדים שגרים בצינורות מים המשתתפים בסרט נהיה לך רע על הלב.אני מנסה לדמיין מה היה קורה אם האחים ז'אן-פייר ולוק דארדן היו מביימים את הסרט. מצלמה שרודפת אחרי הדמות, תקציב צנוע, שחקן שלא משחק וכמובן תסריט ריאליסטי לחלוטין. סרט עם אותה עלילה אבל נרטיב שונה לחלוטין היה יכול להפך לפנינה קולנועית אמיתית. אולי הוא לא היה זוכה באוסקר, אבל היו לו סיכויים מאוד גבוהים לזכות בפסטיבל קאן. לעומת צמד האחים, הבמאי גאווין הוד, סיים את לימודיו ב UCLA ההוליוודי. התוצאה היא קלאסיציסטית ומזויפת מההתחלה עד הסוף. מדכא לראות שתעשייה שאפילו לא התחילה לעצב את עצמה כבר נכנעת לקודים ההוליוודיים המסורתיים. לא פלא שהוא זכה באוסקר לסרט הזר הטוב ביותר.
מדובר בסיפור "מרגש" המיועד לבורגנים שאוהבים שילובים בנאליים בין פושעים אלימים ותינוקות שמנמנים. צוצי הוא צעיר שחי בשכונת פחונים מחוץ לעיר הגדולה. הוא מנהיג קבוצה של צעירי רחוב, הם שודדים אנשים ברכבת התחתית, אפילו הורגים אותם. הם גונבים רכבים ובעיקר הורסים לעצמם את החיים. באחד הלילות אחד מחבריו לקבוצה, בחור קצת שיכור לא מרוצה מרצח שהם בצעו. התוצאה היא ריב אלים וצוצי יוצא לבצע שוד רכב בשכונת עשירים. הוא יורה באם, (שהופכת נכה על כסא גלגלים ומשתחררת מבית החולים תוך ששה ימים), ומגלה שבמושב האחורי ישנו תינוק שמנמן.קחו נער שגדל ברחוב, בחור קשוח, אלים ואכזרי, שימו לו בידיים תינוק שירכך את ליבו ותקבלו סיפור "קורע לב" על איך התינוק מצליח להכניס לתוך עולמו של צוצי תקווה ואהבה. איך הזעם והכעס שלו על החיים יהפכו לשוליים כאשר הוא יבין שאם התינוק יישאר אצלו גם הוא יגדל להיות ילד רחוב, שאיש לא מתעניין בו ובעתידו. "צוצי" כפי שהוא מתנהל בסרט הזה היה יכול להיות מצולם באחד הגטאות של לוס אנג'לס. מלבד השפה המדוברת בסרט אין דבר שום דבר שמייחד את "צוצי" מכול מדינה אחרת. לעזאזל, היה אפשר אפילו לצלם את הסרט בארץ. שנו את המיקום לשכונת מצוקה וסביון וקבלתם "צוצי" הגרסה הישראלית. "HOT" היו קופצים על הרעיון, קרן הקולנוע היתה תומכת, והייתם מקבלים את משה איבגי כבלש המשטרה הסימפטי.
"צוצי" רחוק מלהיות הצצה נדירה לאזורי הגטו שמחוץ ליוהנסבורג, הוא רחוק מלהיות מיצג אמין של המציאות האמיתית של דרום אפריקה. "צוצי" מנצל בציניות מרשימה את המציאות הדרום האפריקאית, כדי ליצור מוצר מסחרי רדוד ואף מעליב. אין לו בעיה להציג אלימות כלפי בעלי חיים, תינוקות וקשישים, אבל הוא עושה זאת בסביבה הוליוודית סטרילית. המון סרטים זרים שחולמים הוליווד לא עושים זאת טוב במיוחד, לכן הדבר הטוב היחיד שבאמת אפשר לומר לזכותו הוא שהוא דווקא כן מצליח לחקות מוצרים הוליוודיים ואפילו לעשות זאת טוב מאוד. הקשישות שאהבו את "חג שמח" הקרבי יאהבו את העוני האסתטי של "צוצי". שיבושם להן.
צוצי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אבנר לויגיל: 3516/08/2006 07:05:15
10/10אייקון ציון
הסרט צוצי , הוא סרט מצויין. העלילה לעיתים דוחה ולעיתים מרגשת,אך כל הזמן מרתקת. המוסיקה נהדרת. המשחק מצויין אף הוא. אני ממש לא מסכים עם דעת המבקר וחושב שיש עומק בעלילה. ( העימות בין צוצי והנכה) בקיצור לכו לראות!
שם: אוהד קאופמןגיל: 2601/08/2006 13:33:19
8/10אייקון ציון
הסרט זכה בפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר . סיפור מרגש ונוקב על החיים הקשים בדרום אפריקה מוכת העוני והמחלות . אכן ישנם רגעים קשים ומרגשים אך לעיתים נדמה שהסרט לא מצליח להתעלות על עצמו . כדאי לראות אך הסרט לא קל לצפייה.
שם: אנה רייזנקינדגיל: 2127/04/2006 02:28:28
10/10אייקון ציון
הסרט פשוט מרגש, בסוף הסרט ממש הזלתי דמעות. זה אחד הסרטים המרגשים והאמיתיים שראיתי. מאוד מומלץ לראות!
קישורים
חץ צוצי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט