ימים קפואים ביקורת סרט

Frozen Days Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ימים קפואים":
"מקורי ומפתיע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Frozen Days
משחק ענת קלאוזנר, סנדרה שדה, אולי שטרנברג, פיני טבגר, מאור כהן במאי/ת דני לרנר  
ישראלי
ביקורת סרט לימים קפואים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מקורי ומפתיע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות33.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
רומן פולנסקי היה גאה בסרט הביכורים העצמאי של דני לרנר. הבמאי הצעיר לוקח את הסיטואציה הכול כך מפחידה ויומית של פיגועי התאבדות, והופך אותה לסיוט סוריאליסטי-פילם נוארי שמזכיר את יצירות המופת של רומן פולנסקי "הדייר" ו"הרתיעה". הוא עושה זאת עם אנרגיה מעוררת הערצה מההתחלה עד הסוף. לרנר מצליח להוכיח שלפעמים הכישרונות האמיתיים לאו דווקא זוכים בקרנות קולנוע וכנראה רק בזכות אותם יוצרים ישראלים צעירים, הקהל המקומי יכול לזכות לראות קולנוע צעיר, חדש ורענן שמעיז לעשות בדיוק ההפך ממה שקרנות הקולנוע הישראליות כול כך אוהבות – דרמות משפחתיות וסרטי נעורים.מלבד דני לרנר התסריטאי והבמאי של הפנינה הקולנועית הקטנה הזו, תמצאו כאן תגלית נוספת וזו ענת קלאוזנר בתפקיד הראשי. קלאוזנר מגלמת את מייאו, סוחרת סמים תל אביבית בודדה שהיא לוקחת חלק אינטגראלי בתוך הניכור של הכרך התל אביבי הגדול. מייאו פורצת לדירות ריקות כדי להעביר בהן את הלילה. את שאר זמנה היא מעבירה מול מסכי המחשב של קפה אינטרנט בשיטוט בצ'אטים. שם היא ועוד מאות אלפי צעירים מחפשים אחרי חום ואהבה. ערב אחד היא מחליטה לצאת ולפגוש את המחזר האינטרנטי שלה אלכס, עימו היא משוחחת בקביעות בצ'אט.
הם קובעים להיפגש במועדון בו היא סוחרת אך המציאות הישראלית תחדור אל תוך הבועה הרומנטית שלהם ופיגוע מחריד יקטע את המפגש ביניהם. מייאו מגיעה לבית החולים ומוצאת את אלכס שקוע בתרדמת כתוצאה מהפיגוע. מאחר ואין לה איפה לגור היא מחליטה לפרוץ אל דירתו הריקה. אט, אט הסובבים אותה מתחילים לזהותה כ'אלכס' אם זאת דיירת המנהלת את ועד הבית, שוטרים, ועוד. מייאו מחליטה להשאיל את זהותו, בגדיו ועבודתו. במהירות רבה היא מוצאת את עצמה שוקעת אל תוך מציאות הזויה, מסוכנת ומפתיעה.עוד תגלית חשובה ומרכזית היא הצלם רם שוויקי שבעזרת צילומים מרהיבים בשחור לבן יוצר כאן את אחד הסרטים הישראלים היפים והמיוחדים ביותר מבחינה ויזואלית שצולמו בארצנו הקטנטונת. "ימים קפואים" הוא אולי לא הסרט המהודק ביותר ובהחלט אפשר לכתוב שבין רגעי השיא יש גם כמה דקות מתות, אבל כאשר הן חולפות החוויה הקולנועית שהסרט מייצר היא מרתקת ומספקת יותר ממרבית שוברי הקופות ההוליוודיים שראיתי בשנה האחרונה.
הקולנוע הישראלי נמנע באופן כמעט גורף ליצור סרטי ז'אנר. לרנר ושותפיו ליצירה מוכיחים שאפשר ליצור בישראל סרטים שנוגעים בז'אנרים הוליוודיים כמו סרטי מתח ואימה. הם מצליחים לעשות זאת עם המון אהבה למדיום הקולנועי, להיסטוריה של הקולנוע וכמעט בלי תקציב. מה שאי אפשר להגיד על המון סרטים ישראלים שיצאו בשנתיים האחרונות לבתי הקולנוע ובהחלט הוכיחו שתקציב גדול ותמיכת הקרנות לא יכולים לחפות על תסריט מחורבן וחוסר כשרון. בכל מקרה מי שאהב את "ממנטו" חייב לראות את הסרט הזה.
ימים קפואים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אוהד קאופמןגיל: 2618/03/2007 04:43:59
8/10אייקון ציון
הסרט נעשה בתקציב זעום של 25,000 $ כפי שמעיד הבמאי . אך למרות הקשיים , יוצרי הסרט יצרו סרט טוב מאוד ושונה ממה שהתרגלנו אליו בסרטים הישראלים. אני מאוד התרשמתי מהצילום המיוחד ומהאווירה שנוצרה בעקבות כך שהסרט הוא בשחור לבן מלבד קטע אחד ספציפי ומיוחד. אני ממליץ לצפות גם ב "מאחורי הקלעים" של הסרט ולראות איך חבורה של חברה צעירים ונחושים מוציאים סרט איכותי למרות כל הקשיים .
שם: דניאל הרמןגיל: 1705/12/2006 16:41:23
10/10אייקון ציון
המצאה של גאון קולנועי סרט מהפנט, נ-פ-ל-א
שם: דניאל בלקיןגיל: 1417/10/2006 16:37:45
10/10אייקון ציון
סרט בן זונה!!!!!! סרט ישראלי ראשון בחיים שלי סקאשהפחיד אותי כל כך. זוהו יפה שריגש אותי לראות חולת נפש עם בעיות מסתובבת לבד כם לימד אותי למה חולי נפש מסוגלים. בקיצור סרט חינוכי אבל חייב להיות לסרט המשך אחרי הצריחה של מייאו.
קישורים
חץ ימים קפואים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט