אני האגדה ביקורת סרט

I am Legend Movie Review

תמונת כתבמבקר/ת אתר סרט על "אני האגדה":
"התחלה טובה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר I am Legend
משחק וויל סמית', אליס בראגה, תומאס גי. פילוטיק, סאלי ריצ'רדסון במאי/ת פרנסיס לורנס  
אימה
ביקורת סרט לאני האגדה מאת
ציון המבקר
"התחלה טובה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די63.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"אני האגדה" היה יכול להיות סרט מעולה, אבל יש לו תסריטאי מחורבן בשם עקיבא גולדסמן. מדובר באיש שעזר לג'ואל שומאכר להחריב את עלילות באטמן בשני הסרטים הגרועים בסדרה. הוא כתב את התסריט ל"עת להרוג", המביך בעיבודים הקולנועים לספריו של גרישם. הוא אחראי על התסריטים הגרועים לסרטי רון האוורד (נפלאות התבונה, סינדרלה מן וצופן דה-וינצ'י) וגם על "אבודים בחלל", "קסם מעשי"ו"אני, רובוט" הנוראיים. גולדסמן כול כך מזלזל בקהל הצופים של אכפת לו שהגיבורה הנשית בסרט תגיע מברזיל, תדע מי זה דמיאן מרלי אבל לא תדע מיהו בוב מרלי. העיקר שיש לו אלוהים!"אני האגדה" היה יכול להיות סרט מבריק אם מישהו אחר היה כותב לו את התסריט ובמאי שהוא הרבה יותר ממקצוען היה מביים אותו. עובדה, ההתחלה פשוט עוצרת נשימה. אפילו האמצע מצמרר, אבל הטוויסט הבלתי נסלח פשוט מחריב את הסרט עד היסוד. התסריט הוא כמו בצל משובח. יש בו שפע של רבדים המתקלפים באיטיות וחושפים את אישיותו של גיבור הסרט רוברט נוויל. הצרה של "אני האגדה" היא שבדיוק כמו בצל, שלמרות שפע הרבדים אין לו גרעין. הסרט שמתחיל כסרט אימה שקט ומצמרר מתגלה כנפיחה דתית, נוצרית, מעליבה החוששת, איך לא, מהקידמה.
רחובות ניו-יורק שוממים. חיות בר מסתובבות בטיים סקוור, סנטרל פארק הוא ג'ונגל, אין איש ברחובות, רכבים עומדים בצדי הכביש. היתה מגפה כתוצאה משימוש בתרופה לסרטן. רוברט נוויל, מדען בכיר ואיש צבא, צריך לעצור את המגפה אבל הוא מוצא את עצמו כאיש האחרון ביקום. יחד עם כלבתו הנאמנה הם מסתובבים ברחובות השוממים, מנסים להתחרות עם לביאה על צבי טרי, וכמובן לא מתקרבים אל החשכה, כי שם מסתתרות התוצאות של אותה תרופה - יצורים דמויי אנוש, רעבים במיוחד לבשר אדם.ההתחלה מפתיעה לטובה, מזמן לא היה סרט הוליוודי כל כך שקט. העוצמה של השקט עוזרת ליצירת תחושת הבדידות של הגיבור בתוך העיר העצומה שאין בה נפש אנושית חיה מלבד כלבתו האמיצה. שגרת היומיום האפרורית, הבדידות, הצורך ביצירת סיטואציות אנושיות עם בובות תצוגה, הסצנה שבה הם מוצאים את עצמם בחשכה במפגש ראשון עם אותם יצורים והמפגש השני והמצמרר לא פחות עם היצורים המתגלים כבעלי תבונה. אבל אז הכול מתקלקל. זה כנראה היה טוב מדי מכדי להיות אמיתי. לא הגיוני שיהיה סרט הוליוודי בלי פסקול, נטול אמונה באלוהים, ובלי מספר פיצוצים כי הרי צריך גם לפרנס את מחלקת פעלולי המחשב.
זהירות, ספוילרים!!!

אחרי שגיבורנו מאבד את כלבתו בסצנה מותחת במיוחד הוא מחליט לשים קץ לחייו כאשר הוא מתעמת בחשכת הלילה עם היצורים החביבים. אופפפסססס - חור עלילתי בגודל הכנרת, בסרט שהיה מהודק, הגיוני וכול כך ריאליסטי, הכול נזרק לפח. אבל יש גאולה: השחקנית הברזילאית האיומה אליס בראגה (אחייניתה של סוניה ברגה המוכשרת) מופיעה ומצילה את העניינים. היא מסמלת את התקווה לעתיד טוב וכמובן היא שליחתו של אלוהים בכבודו ובעצמו - הוא מדבר אליה (!). כך היא מצאה את גיבור הסרט. איך היא מצילה אותו כאשר עשרות יצורים רצחניים סובבים אותו והוא מחסור הכרה? לאלוהים הפתרונים.כן, היא תביא אותו הביתה, תטפל בו, תכין לו בייקון וחביתה, הם יצפו בשרק, וינהלו שיחות בעלות נימה דתית שישמעו כמו הטפה לחזרה בתשובה. אל תדאגו, השיחות יהיו כתובות רע והן יהיו משוחקות עוד יותר רע. הברזילאית תביא איתה גם ילד לבנבן שיסתובב לגיבורינו בין הרגליים ותפקידו המרכזי יהיה להיות הילד האמריקאי הנודניק שיכול להביא את הסעיף. כול כך מדכא שסרט שהיה יכול להכנס לרשימת הסרטים הטובים ביותר של שנת 2007 הופך כול כך מהר לסתמי כמעט כמו כול שובר קופות שבלוני ומיותר.די מפתיע שבהוליווד מעדיפים להתעלם מההצלחות של סרטים כמו "28 יום אחרי", "שחר המתים" ושאר סרטי המתח והאימה הפסימיים המתארים את תקופתנו הרבה יותר טוב, ובמקום זאת עושים רק חצי מהעבודה. וויל סמית' הוא כוכב קולנוע בעל נוכחות. מסתבר שהוא מחזיק סרט גם כשהוא לא צריך לדבר ומבחינתי עדיף שלא ידבר. פרנסיס לורנס (קונסטנטין) ממשיך להיות במאי מקצוען. בדיוק כמו בסרטו הקודם גם כאן הטון אפלולי מהרגיל. רק חבל שהתסריט לא באותה רמה כמו הבמאי ויותר מזה, חבל שלא היה לו השכל או ההשפעה לשנות את הטוויסט המעצבן. "אני האגדה" הוא סרט אימה ב 150 מיליון דולר וחבל שכך, עם ההתחלה טובה וההמשך ממש אבל ממש... מטומטם.
אני האגדה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: בןגיל: 3015/10/2015 20:00:19
3/10אייקון ציון
הוא גם השורד היחיד, גם בעל המוטציה שמאפשרת שרידות, גם מדען, גם חזק, גם בעל כושר - ספרו לי עוד על העלילה השטחית שלכם. גם מציל את העולם.
שם: מבקר בוגרגיל: 4217/02/2015 21:56:20
8/10אייקון ציון
סרט מעניין עם קונספט אפוקוליפטי ייחודי, משולב קטעי פחד ואימה ומתח. לאוהבי הג''נר העתידני ומתח.
שם: Jason Stathamגיל: 2305/05/2014 00:10:17
4/10אייקון ציון
סרט שמתחיל טוב ומשם הוא רק מתרסק.משעמם מדכא והאימה היחידה שאפשר לקשר אליו היא אימת השעמום מהצפייה בו.4 בסולם statham.
קישורים
חץ אני האגדה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט