בקצה גן עד ביקורת סרט

The Edge of Heaven Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בקצה גן עד":
"יצירה טוטאלית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Edge of Heaven
משחק חנה שיגולה, נורגול יסילקיי, טונצ'ל קורטיז, באקי דבראק במאי/ת פאטי אקין  
זר
ביקורת סרט לבקצה גן עד מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"יצירה טוטאלית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע22.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די55.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות22.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
למרות שפע הנושאים בסרטו של פאטי אקין - מערכות יחסים בין הורים לילדיהם, סיפורי אהבה, התבגרות והבדלי תרבויות ומעמדות, התימה המחברת בין כול אותם נושאים מורכבים היא סליחה. פאטי אקין חוזר עם סרט עלילתי חדש, בעל עוצמה מתפרצת, מהסוג שנשאר בתוך נפשו של הצופה במשך זמן רב אחרי הצפייה. בסרטו העלילתי הלפני אחרון "עם הראש בקיר" הוא הצליח להכניס אגרוף בבטן של הצופה ולהשאירו המום, פסימי וכואב. הפעם למרות שפע הטרגדיות הפוקדות את גיבורי סרטו החדש בכול זאת הוא משאיר לצופים פתח של תקווה ויוצר את אחד הסרטים הטובים ביותר של השנה החולפת.למי שעדיין לא מכיר, פאטי אקין הוא במאי גרמני ממוצא טורקי, אחד היוצרים הצעירים החשובים ביותר כיום בגרמניה וכנראה גם בעולם. הוא חוזר לעסוק בנושא החביב עליו - התנגשויות רב תרבותיות. הוא חוזר לעמת בין שני הלאומים אליהם הוא משתייך. אבל הוא לא מסתפק בכך. הוא מערבב אל תוך הקלחת גם את העולם המסורתי המיושן של המהגרים לעומת הדור החדש והנאור. הסרט עוקב אחרי שתי עלילות שבסופו של דבר מצטלבות לתוך מרקם אנושי מרגש וקורע לב.
העלילה הראשונה עוקבת אחרי נג'אט, מרצה לפילוסופיה בשנות השלושים לחייו. הוא עדיין חי עם אביו. לאורך כול הסרט ישנה תחושה שנג'אט עצמו מסתיר דבר מה מאביו. אין אנו רואים אותו במערכות יחסים עם נשים אחרות לעומת זאת, אביו האלמן והמזדקן שהולך לבתי זונות ואף מוצא לעצמו מאהבת מזדמנת בדמותה של יטר הזונה. יטר חוששת לחייה, תורכים שגילו את לאומה מאיימים על חייה ולכן היא נעתרת לבקשתו של האב הקשיש בעל החיבה לאלכוהול. נג'אט אינו מרוצה מההחלטה של אביו האלמן לקחת לו כבת זוג את יטר הזונה. הוא מתחיל להסתכל על הדברים מעט אחרת כאשר הוא מגלה שיטר שולחת את הכסף אותו היא מרוויחה לטורקיה, כדי לממן את לימודיה של בתה. מותה הפתאומי של יטר מוביל את נג'אט לאיסטנבול לחפש אחר אייטן, בתה של יטר.העלילה השנייה עוקבת אחרי אייטן, אקטיביסטית פוליטית צעירה וקשוחה המסרבת להקשיב לסובבים אותה. כאשר חברותיה נעצרות היא בורחת מן המשטרה הטורקית לגרמניה. היא מסתכסכת עם האנשים שהיו אמורים להסתיר אותה ומוצאת מקלט בקמפוס של האוניברסיטה המקומית. אייטן פוגשת בלוטה, בלונדינית תמירה החיה עם אמה המבוגרת, (חנה שיגולה). לוטה מציעה לה אוזן קשת ומיטה חמה. השתיים מתאהבות, אך כאשר אייטן נעצרת היא מגורשת בחזרה לטורקיה. לוטה מחליטה לנסוע אחרי אהובתה לטורקיה שם היא מנסה לשחר את אייטן מהכלא ומגלה שרק הניסיון להיפגש איתה הוא כמעט וחסר תקווה.
התסריט המפתיע המתאר שני קווי עלילה המצטלבים זה לתוך זה בעדינות, זכה בפרס התסריט הטוב ביותר פסטיבל קאן 2007. ואין זה פלא. אקין מצליח ליצוק לתוך הסרט לא רק נושאים חשובים ואקטואליים אלא גם דרמה אנושית המשוחקת בדיוק רב על ידי צוות שחקנים מעולה, מצולמת נפלא, ערוכה בדיוק מעורר השתאות והתוצאה היא 122 דקות מרתקות .
בקצה גן עד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יוסריאן_1גיל: 008/03/2013 14:42:19
10/10אייקון ציון
טוסו לראות את "בקצה גן עדן" - "The Edge of Heaven" שעתיים ולא משעמם לרגע. מזכיר קולנוע של פעם. של הימים שהיה קולנוע לא הוליוודי, בקולנוע פריז, בכוכב, בבית מפעל הפיס, עם פאסבינדר, ברגמן, אנטוניוני ווורטמילר. הוא עושה סרט כי הוא רוצה להגיד משהו. אצל רבים אחרים המניע הזה לא קיים. הסרט, מוקדש לחבר מת (על רקע אידאולוגי? אין לי מושג) יוצא נגד מהפכות אידאולוגיות, בגלל המחיר שמשלמים אנשים טובים. כך גם מצוטט הפילוסוף בשיעור. כך הפיוס המתבקש בסוף. פאטי אקין יודע לספר סיפור וגם הצילום אחלה. בקטעים קצרים הזכיר לי את אלמודובר (הזכיר אותו הרבה יותר ב"עם הראש בקיר", אבל קצת גם כאן). פינת גל אוחובסקי טענתם נגד "ללכת על המים" שהוא מערב יותר מדי נושאים. לדעתי הנושאים היו כרוכים זה בזה, והשילוב שלהם היה הכרחי. גם בסרט הזה, של פאטי אקין (לזכור את השם), כרוכים הרבה נושאים. חלקם דומים לאלו של גל אוחובסקי. חנה שיגולה (איך חלפו השנים מאז ימי הסינמטק בבית מפעל הפיס...), בתפקיד אמה של לוטה, מופקדת מחדש על הקולנוע הטוב והמשמעותי.
שם: שירה כהןגיל: 3018/01/2009 00:14:36
6/10אייקון ציון
לא מומלץ, העלילה לא מסתיימת ומכילה כמה סיפורים שלא ממש קשורים.
שם: חןגיל: 1930/12/2008 19:47:13
10/10אייקון ציון
סרט טוב הבחלט. עלילה ממש יפה..לפעמים אפילו מרגיז או מקומם קצת עד כמה פיספוס קטן בין אנשים יכול להוביל למקום אחר לגמרי. שחקנים טובים . מוזיקה מעולה!
קישורים
חץ בקצה גן עד (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט