לאהוב אותך מאז I've Loved You For So Long ביקורת סרט

I've Loved You For So Long Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לאהוב אותך מאז I've Loved You For So Long":
"מניפולטיבי וזול"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר I've Loved You For So Long
משחק קריסטין סקוט תומאס, אלסה זילברסטיין, קלייר ג'ונסטון, פרדריק פירוט במאי/ת פיליפ קלודל  
זר
ביקורת סרט ללאהוב אותך מאז I've Loved You For So Long מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מניפולטיבי וזול"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זהירות ספוילרים!!! תקופה ארוכה לא יכולתי להגיע להקרנות העיתונאים בקולנוע לב. לצערי, דווקא הסרט הבודד היחיד שיכולתי ללכת אליו בתקופה האחרונה הוא אחד הסרטים הרעים שראיתי בעשור האחרון. הוא לא רע כי הוא עשוי רע, הוא איום כי הוא לוקח נושא שמאוד קשה להתמודד איתו והופך את גיבורתו לדמות נאצלת עד כדי מבוכה. לא רק זה, כבר במהלך הסרט היה לי ברור שהגיבורה לא באמת פשעה וכול העלילה הופכת לצפויה, שרלטנית והאיפוק המזויף של הסרט עד כדי גיחוך רק מחזק את התחושה ש"לאהוב אותך מאז" הוא סרט מאוד חשוב בעיני היוצרים והשחקנים ולכן הם מאופקים, חיוורים ולא ממש יודעים מול מה הם מתמודדים.אז אנחנו חוזרים לבוקר יום רביעי, תשע בבוקר, היחצ"נית החדשה (מאז יוני לא כתבתי ביקורות על הסרטים בקולנוע לב והיא כבר התחלפה) קידמה את פנינו בברכה ותוך חיוך ספרה לנו שמדובר בנושא מאוד אקטואלי. בירקון עדיין חפשו את רוז, ילדים הוטבעו בים ובגיגיות ואמהות הפכו לסוג חדש של מפלצות רצחניות בכותרות העיתונים. הסרט שהיה אמור לצאת למסכים בקיץ ונדחה לנובמבר הוקדם לפתע לסוף ספטמבר. די מזעזע לחשוב מה הסיבה לכך שיציאת הסרט הוקדמה כך. אני מקווה שזה בגלל שהיה חסר לקולנוע לב סרט במשבצת מסוימת ולא בגלל כול הסיבות הלא נכונות.
קריסטין סקוט תומאס, שחקנית שאני מאוד מחבב, נותנת את המיטב שיש לה אבל לצערי היא מככבת בסרט שהיה ראוי שלא יעשה. סרט שפוחד להתמודד עם מעשה פשע אכזרי ומתחבא מאחורי תירוצים אומללים ומתיפייפים. ז'ולייט משתחררת מן הכלא לאחר 15 שנים ונאלצת לחדש את הקשר עם אחותה הצעירה ליאה (אלסה זילברסטיין) המחליטה להזמין אותה להתגורר בביתה יחד עם בעלה לוק ושתי בנותיהם המאומצות. הבעל חושש, הבנות הן ילדות קטנות שלא ממש מבינות מה מתרחש סביבן ואילו ליאה מנסה לכפר על הנתק הממושך ביניהן.בתחילה נראה כי הנתק והפרש הגילאים ימנע מהאחיות לבנות קשר אמיתי, אולם בהדרגה, לא מעט הודות לילדות המאושרות מהדודה החדשה לה זכו, מתחילות האחיות לגלות זו את זו מחדש. לאט לאט מצליחות שתי הנשים לבנות מחדש את מערכת היחסים ביניהן והאמון, שהזמן ערער בעוד הן ממשיכות להתעלם מן "הסוד הגדול" עליו איש לא מעז לדבר. די ברור כבר מה הסוד: הדודה ז'ולייט, שכמובן היתה רופאה במחלקה אונקולוגית, הרדימה את בנה מאחר והוא גסס ממחלה ממהרת – סרטן, והיא לא רצתה שהוא ימשיך לסבול.
הרוצחת שלנו הופכת בין רגע לגיבורה. נכון, היא מרגישה שבאמת הגיע לה לשבת בכלא כי היא הרגה את בנה ולכן לא ספרה לאף אחד שהוא בעצם גסס. הקהל שיושב באולם ומנגב את הדמעות חושב לעצמו באותו הרגע - איזו אשה אמיצה - היא לא באמת מפלצת, היתה סיבה לרצח, היא לא היתה פסיכופטית, מרשעת ומטורפת כמו אלו שמופיעות בכותרות העיתונים אלא גיבורה. היא היתה רופאה שבעצם גאלה את בנה מייסורי תופת. ובכלל, איזה כיף לבנות של אחותה, אם הן יחלו במחלה איומה ונטולת מרפא, גם אותן היא תעביר לעולם שכולו טוב."לאהוב אותך מאז" משחק על קלף הסרט האמיץ, החשוב והשערורייתי. הוא רוצה שנחשוב שהוא עוסק בדמות שהיא אנטי-גיבור שמתגלה כגיבורה. הוא רוצה שנחשוב שהוא עוסק בנושא לא קל אבל אז הפתרון מגיע ומתברר שהכול קל מאוד. "לאהוב אותך מתמיד" הוא סרט מאוד רציני והוא גם מרגיש כזה לא רק מבחינת עלילה אלא גם בדרך העשויה. הוא חמור סבר מהשוט הראשון עד האחרון אבל הלוק האפרורי והפנים הקפואות הן בסך הכול כיסוי תחת לסרט זול במיוחד.
לאהוב אותך מאז I've Loved You For So Long - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שירה שירהגיל: 2205/04/2009 01:23:02
6/10אייקון ציון
שמעתי הרבה דברים טובים על הסרט והיה לי המון ציפיות וזה היה פשוט מאכזב . אני נאלצת להסכים כמעט עם כל מה שכתב המבקר פה באתר.. מה שכן אני חייבת לציין שהשחקנית היתה מצוינת לראות רק אם אין משהו אחר
שם: מינו לויגיל: 3831/03/2009 10:25:22
10/10אייקון ציון
ענק , ענק , ענק, יצירת מופת, משחק נהדר, נושא מעניין, ממליץ מכול הלב.
שם: אביהו מלרוביץגיל: 4905/12/2008 18:32:21
9/10אייקון ציון
איך אפשר להתייחס ברצינות למבקר שכותב "מחלה ממהרת"?
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט