אילי ובן ביקורת סרט

Eli & Ben Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אילי ובן":
"מפתיע לטובה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Eli & Ben
משחק ליאור אשכנזי, יובל שבח, צחי גראד, ניסן נתיב, יעל הדר, מילי עשת, אלירן אור-חן, אדם קנת, סיגלית פוקס, שמעון מימרן, אשר צרפתי, שמואל אדלמן במאי/ת אורי רביד  
ישראלי
ביקורת סרט לאילי ובן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מפתיע לטובה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע54.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די34.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מפתיע למצוא סרט ישראלי ועוד סרט ילדים שיוצא נגד מה שהפך בשנים האחרונות לנורמה בחברה הישראלית. אין שבוע שלא נתפסת בו אישיות ציבורית, אם זה ח"כ, שר בממשלת ישראל או ראש הממשלה באיזשהו מעשה שחיתות. גם לא חסרים ראשי עיר, חברי מועצה ועובדי עירייה הנתפסים בקלונם. "אילי ובן" הוא לכאורה סרט ילדים והגיבור שלו הוא מתבגר בן 12 אבל הסרט הזה עוסק בהון ושלטון לא פחות מ"שיטת השקשוקה" - הסרט התיעודי הישראלי המדובר ביותר בשנה החולפת. ההבדל הוא ש"אילי ובן" הוא סרט עלילתי המיועד לכול המשפחה. מדובר בדרמה אנושית קטנה שמצליחה להביא אותה בהפוכה.יובל שבח מקסים בתפקיד הראשי כאילי בן ה-12. ילד צפונבוני שחי בעושר ואושר בהרצליה פיתוח. סביו הוא אחד הארכיטקטים החשובים בתולדות המדינה, אמו מרצה באוניברסיטה ואילו אביו, בן, הוא מהנדס העיר הרצליה. בבית הספר הוא מאוד פופולארי והוא חבר בכנופיה של ילדים עשירים שחושבים שהם יכולים לעשות ככול העולה ברוחם כולל להרביץ לסתם ילדים שחלשים מהם. אילי גם מבקש חברות מהילדה הכי יפה בשכבה אבל היא מעדיפה משהו אחר.
יום אחד עולמו של אילי מתהפך עליו, כאשר המשטרה חושדת כי בן נטל שוחד כבד במסגרת תפקידו, והיא עורכת האזנות סמויות לטלפון בביתו. המעצר של ב, המתרחש לעיני אילי מסעיר את המתבגר הצעיר והוא מבקש בתמימותו לנסות לשחרר את אביו. הוא מתעתע בקצין האחראי על החקירה אך מעשיו גורמים לאביו בעיקר נזק, ולבסוף נשלח האב למעצר בית ושוקע בדיכאון. במהלך מעצר הבית מתברר לאילי ולבן כי חלפו הימים שבהם חלקו עולם יחד, והמשפחה נאלצת להתמודד עם התקשורת, עם הפחדים של בן ועם החלטות גורליות.ליאור אשכנזי הוא ליהוק מעניין. מי שבעבר הלא רחוק היה אחד הגברים היפים ביותר בקולנוע הישראלי. בסרט זה הוא מלא יותר, שערו האפיר גם הכריזמה התעממה והכול עבור התפקיד בהחלט תפקיד אופי ראוי. מי שמתבזבזת על תפקיד נטול אופי היא יעל הדר, אולי אחת השחקניות המרשימות ביותר שהיו לקולנוע הישראלי - צריך רק להיזכר ב"מרס תורכי". הילדים המשחקים בסרט חביבים ולעיתים אפילו מקסימים. ניסן נתיב בתפקידו האחרון מרשים כאביו של אשכנזי. מי שגונב את ההצגה מכולם בלי למצמץ הוא צחי גראד. נראה שלא משנה איזו דמות גראד גילם השנה, אם זה מציל מדוכא, רב מודאג, אבא לא מתפקד או בלש משטרה חריף ואנושי בסרט זה – בכולם הוא היה פשוט מעולה.
בחברה שמקדשת שקרנים כמו הכוכבן הלא נולד עומר אדם, כיף למצוא על מסך הקולנוע ובסרט ישראלי גיבור צעיר שלא מפחד להתמודד עם אנשים אלימים ושקרנים ורודף אחרי אמת. זהו מעשה מפתיע בנועזותו; הרי אפילו הורים בארצנו המעוותת מלמדים את ילדיהם לעגל פינות ולהרים מגבות בבתי מלון. אולי האנשים שהכי חשוב שיצפו בסרט הם שר הפנים מר אלי ישי, השר לשעבר והמורשע הטרי שלמה בניזרי, דוד - אחיו של המורשע, בני משפחתם וגם ילדיהם שאולי יוציאו את הראש מהספרים בישיבה וילכו לקבל חינוך באזרחות טובה בסרט איכותי המומלץ לכול המשפחה.
אילי ובן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שמילגיל: 1405/09/2014 18:04:31
8/10אייקון ציון
עוד סרט נפלא בקולנוע הישראלי. ליאור אשכנזי ויובל שבח נפלאים ביחד, צחי גראד שוב בתקפיד שוטר ולא מחדש מי יודע מה... נחמד וקולע
שם: יוסריאן_1גיל: 030/08/2014 18:23:08
1/10אייקון ציון
אני לא חושב שראיתי סרט דידקטי כמו זה מאז שביסודי הקרינו לנו סרטים מטעם דובר גולדה ודובר דיין...
שם: עידוגיל: 5115/04/2012 10:57:48
10/10אייקון ציון
סרט משובח. דילמות מהחיים. אותנטי. משחק טוב בעיקר של הנוער. סרט חובה למבוגרים. מוטב שסרטים מסוג זה היו זוכים לתהודה יותר משמעותית.
קישורים
חץ אילי ובן (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט