סרט לבן ביקורת סרט

White Ribbon Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "סרט לבן":
"סרט חשוב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר White Ribbon
משחק אולריך טוקר, לאוני בנש, גוזף בירביקל, אורסינה לארדי במאי/ת מיכאל הנקה  
זר
ביקורת סרט לסרט לבן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סרט חשוב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מהפריים הראשון של הסרט ברור שמדובר בסרט החשוב של השנה, סוג של אירוע קולנועי אמיתי, סרט איכותי אמיתי מהזן הנכחד בעולם שבו ישנו מרוץ התחמשות במשקפי 3-D ושלל אפקטים קולנועים כאלו ואחרים. ומשום מקום מגיע לו סרט דובר גרמנית, בשחור לבן, עם שחקנים לא מוכרים והשוואות לאינגמר ברגמן, ומצליח לסחוף אחריו את פסטיבל קאן, את הביקורת הבין לאומית ולזכות בשתי מועמדויות באוסקר.מאחורי ההפתעה הזו עומד הבמאי האוסטרי מיכאל האנקה שלאורך כול שנות הקריירה הארוכות שלו חוקר הרוע על שלל גווניו וצורותיו, נראה שב"סרט לבן" הוא ממצא את כול הרעיונות האידיאולוגים שלו ביצירה קולנועית פנומנלית שמסוגלת לעייף גם את המקצוענים שבינינו. סוג של סרט אימה מבעית, "כפר הארורים" שבו נרמז שהילדים מבצעים פשעים אכזריים במיוחד, הילדים שיגדלו ויהפכו בעוד מספר שנים לאזרחים נאמנים תחת המשטר הנאצי.
העלילה המתרחשת שנה לפני פריצת מלחמת העולם הראשונה, עוסקת באירועים אלימים ומסתוריים המתרחשים בכפר פסטורלי אי שם בצפון גרמניה. בכפר מתגוררים הורים שעסוקים בלא להקשיב לילדיהם או להבחין במעשיהם ובעיקר חושבים שהנצרות תגאל אותם. והילדים אכן הם סוג של אנשים מתים חיים, שלא ברור בדיוק מה מניע אותם אבל הם בהחלט לא מחבבים את מי ששונה מהם.העלילה המתוארת בקור מקפיא ובאווירה סגפנית מתאר שגרה על רקע נופיה הפסטורליים של גרמניה, בכפר עני אך לכאורה מאושר כאשר מתחת לפני השטח מבצבץ לו רוע בלתי מובן. הסרט שמתחיל ברופא שעף מהסוס שלו באופן מסתורי ומתקדם להתעללות בילדים ובעלי חיים הוא סוג של סיכום פועלו הקולנועי של הנקה שסרטיו תמיד מכילים אירועים אכזריים שלא נדבר על סדיסטים ("במשחקי שעשוע" המקורי הציעו למי שיחזיק מעמד עד סוף הסרט קפה ועוגה על חשבון הקולנוע). הפעם אין שפריצים בוטים של דם. מדובר בסרט סגפני, המתאר את האלימות כדבר שגרתי של מה בכך, אך ככול שהסרט הולך ומתקדם האלימות הופכה לבוטה ואכזרית יותר.
שורש האלימות נובט כבר בגיל צעיר. הילד יונק אותו משד האם, בבית ספר, בכנסייה ולא ניתן להימלט ממנה. הנקה כנראה הגיע לשיא הקריירה שלו מבחינה אסטטית וגם מבחינת סיכום החקר הקולנועי שלו ברוע האנושי. "סרט לבן" הוא סוג של פסגה קולנועית. הצרה היחידה שלו היא שהוא ארוך מדי, ומדי פעם הסרט מתחיל לחזור על עצמו, כך שהקצב שלו הולך לאיבוד בשליש האחרון. עם זאת, הוא עדיין אחד האירועים הקולנועיים החשובים ביותר שמוצגים כרגע בבתי הקולנוע בארץ.
סרט לבן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: משה רביגיל: 3620/08/2011 11:38:22
7/10אייקון ציון
כבד מדכא עשוי טוב
שם: מיקי רוזנבלוםגיל: 6122/05/2011 07:34:59
10/10אייקון ציון
סרט יוצא דופן ומטריד, מאוד אמין מבחינת הדמויות הלבוש האווירה, גם בזכות הצילום בשחור-לבן מרתק מהרגע הראשון, שנים כבר לא ראיתי סרט כל כך איכותי. מומלץ ביותר!
שם: bell12 aגיל: 2824/11/2010 11:59:06
2/10אייקון ציון
אני לרוב חובבת סרטים זרים ואומנותיים, אבל לאחר שעה לא הבנתי למה בדיוק אני צופה בסרט הזה...ארוך מדי ומייגע, כבד וחסר עלילה. הבמאי ניסה להעביר לנו מסר חשוב, אלא שמרוב כבדות לא עניין אותי בכלל מהו. אני בספק אם מישהו מתחת לגיל 50 מסוגל לסבול את הסרט הזה עד סופו.
קישורים
חץ סרט לבן (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט