יום שלישי, אחרי החגים ביקורת סרט

Tuesday After Chirstmas Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "יום שלישי, אחרי החגים":
"מרשים ואיטי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Tuesday After Chirstmas
משחק מימי בראנסקו, מירלה אופרישור, מריה פופיסטאשו, דראגוש בוקור במאי/ת ראדו מונטאן  
זר
ביקורת סרט ליום שלישי, אחרי החגים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מרשים ואיטי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע47.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט הרומני החדש והמדובר, "יום שלישי אחרי החגים" של הבמאי ראדו מונטאן מגיע במהירות לבתי הקולנוע בישראל, מיד אחרי שהוקרן בפסטיבל קאן 2010 ובפסטיבל ירושלים האחרון. הישג נדיר לסרט אומנותי שהבמאי שלו הוא לא אלמודובר ואין בו שחקני קולנוע אירופאים מפורסמים. עוד יותר מפתיע שיוניטד קינג החליטו להוציא את הסרט הזה במהירות כי בדרך לוקח לסרטי איכות מסוג זה זמן רב לראות אור מסך בארצנו.הסרט החדש הוא דרמה איטית על משולש בלתי אפשרי. גבר במשבר אמצע החיים הנקרע בין אשתו עורכת הדין למאהבת שלו, רופאת שיניים צעירה המטפלת בבתו. את הסיפור הזה ראינו כבר במאות סרטים אחרים אבל הבמאי ושני התסריטאים שעמלו איתו על התסריט: אלכסנדרו באצ‘יו וראזבן ראדולסקו מגישים יצירה מורכבת ולא קלה לצפייה שנעה בין רגעים קולנועים מופתיים לרגעים ארוכים, איטיים וקצת מתישים. החוויה בסופו של דבר מרשימה אך דורשת סבלנות ואורך רוח.
הסרט המתרחש ברובו בחדרים בדירות הגיבורים מצליח ליצוק אינטימיות כמעט בלתי אפשרית ולתאר את שתי מערכות היחסים בצורה אמינה לא רק בשל התסריט הכתוב היטב. המצלמה כמעט ולא זזה ממקומה ותופסת בעזרת שוטים מאוד ארוכים את הסיטואציות היומיומיות כאילו היו תיעוד של זוגות אמיתיים. אין ספק שהקולנוע הריאליסטי השפיע על הדרך שבה נעשה הסרט, וזו בהחלט השפעה שתורמת רבות לכך שהסרט לא הפך לעוד דרמה משפחתית על בגידה כמו שהיו יכולים לייצר אנשי קולנוע אמריקאים.מימי בראנסקו המגלם את הבעל הבוגד באשתו פשוט מעולה. בדרך כלל דמויות מסוג זה מוצגות באור שלילי וכמעט לא אנושי, אבל הדמות שלו מורכבת ועמוסת רבדים. משחק מעולה של מריה פופיסטאשו המגלמת את אשתו והסצנות בכיכובה לקראת סוף הסרט מרגשות וקורעות לב. מירלה אופרישור המגלמת את המאהבת עם רגשות האשם שהתאהבה בגבר נשוי נפלאה גם היא ודי ברור למה הבעל התאהב בה.
"יום שלישי אחרי החגים" אולי מספר סיפור ישן שנראה בעבר על המסך הגדול אבל הוא עושה זאת כול כך טוב ובצורה כול כך נועזת, חושפנית ופגיעה. גם אם לא כול החלקים שלו מושלמים יש בו מספיק עוצמה, תעוזה קולנועית ורגעים כתובים ומשוחקים למופת ששווים את מחיר הכרטיס.
יום שלישי, אחרי החגים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גליתגיל: 3531/10/2010 23:01:03
2/10אייקון ציון
הסרט משעמם ואיטי מאוד. לא קורה בו כלום. לכאורה סיפור על בגידה וקושי, אך בפועל הכל מוצג בצורה בנאלית מאוד, ללא מתח, ללא התרגשות, חלק מהדמויות לא אמינות. משעמם מאוד והסוף מעצבן במיוחד, כי הסרט פשוט נקטע, ללא מוסר השכל כלשהו או הזדמנות לחשיבה..מומלץ לוותר.
שם: דבורה שץגיל: 5018/09/2010 14:49:46
10/10אייקון ציון
סרט מדוייק מאוד.לכאורה קטן מתאר את היום יום אבל בצוריה נקיה ללא שמץ של סנטימנטליות. משחק מצויין,תסריט טוב. מעניין ומרגש באופן עדין ואינטיליגנטי. מומלץ ביותר!!!
שם: מיכאלגיל: 5218/09/2010 11:50:52
9/10אייקון ציון
סרט יום שלישי אחרי החגים הוא "מהסרטים הפשוטים" האלה שמהפנטים אותך במהלך הצפיה נשארים עמך להרבה זמן גם א"כ. בימוי ומשחק אמינים ומצויינים. לא מצאתי אף רגע מיותר או משעמם. מומלץ מאוד
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט