זוהי סדום ביקורת סרט

Zohi Sdome Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "זוהי סדום":
"מצחיק ומפתיע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Zohi Sdome
משחק אייל קיציס, טל פרידמן, דב נבון, אסי כהן, מריאנו אידלמן, אלי פיניש, עלמה זק, יובל סמו, מאור כהן, אורנה בנאי, מוטי קירשנבאום במאי/ת אדם סנדרסון, מולי שגב  
ישראלי
ביקורת סרט לזוהי סדום מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מצחיק ומפתיע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע81.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נתוני הפתיחה היו רעים מההתחלה. אני לא נמנה בין מעריצי "ארץ נהדרת". תוסיפו את הבאז השלילי מההקרנות מוקדמות ואת הפקק המזעזע לכיוון הסינמה סיטי שבו נערכה הפרמיירה החגיגית, כך שנכנסתי לאולם עם אפס ציפיות וקצת עצבני מהשרב שתקף את המדינה. אבל אז נס התרחש. הסרט עשה את העבודה וגרם לי לשכוח את הצרות הנ"ל. "זוהי סדום" הוא לא יצירת מופת אבל בהחלט קומדיה ישראלית מושקעת ואף מקורית שבסופו של דבר מספקת את הסחורה.מולי שגב ואדם סנדרסון מייצרים קומדיה המזכירה פרודיות אמריקאיות בסגנון "מת לצחוק" לסוגיהן אבל לעומת סרטי הבורקס האמריקאים, ל"זוהי סדום" יש מטען דתי, היסטורי, פוליטי וברגעים מוצלחים הסאטירה נותנת לסרט משקל חריף שנעדר מהקומדיות האמריקאיות. לעיתים התסריט חכם ואף מבריק, לעיתים עממי, פשוט וקצת מביך אבל תמיד הוא משעשע. בכל מקרה, הסרט שומר על קצב קבוע ואין בו רגע דל אחד.
צוות השחקנים של תוכנית הבידור המצליחה בישראל עושה א העבודה וגורם לקהל להתפקע מצחוק. יש גם הופעות אורח מפתיעות של מספר קומיקאים אהובים במיוחד במחוזותינו בנוסף לנוכחות של אורנה בנאי כהגר ומוטי קירשנבאום כאברהם אבינו.העלילה מתארת את קורותיה של העיר סדום בשלושת הימים האחרונים לקיומה וסיפורו של לוט הצדיק (דב נבון המקסים), אשתו המרשעת (טל פרידמן מצחיק כהרגלו) ובתו הצדיקה (עלמה זק המבריקה) שפוצחת בשירה כאילו היתה דמות מצוירת מסרט של דיסני. אלי פיניש מגלם את ראש העיר המושחת, מריאנו אידלמן הוא בנו הטיפש ואילו אסי כהן הוא הבן המוצלח שבטעות מתאהב בצדיקה הבלונדינית. המלאכים שנשלחים לעבודת החיסול של העיר הם יובל סמו ומאור כהן. אייל קיציס הוא אלוהים(!).
"זוהי סדום" הוא תופעה חריגה ומפתיעה לטובה בנוף של הקולנוע הישראלי של השנים האחרונות. המטרה המרכזית שלו היא לספק בידור לקהל הרחב, והוא מבצע אותה בהצלחה כך שמדובר באבן דרך בקולנוע הישראלי המסחרי. קצת עצוב שלסרט אין ערך אומנותי או קולנועי מוסף מלבד היותו מוצר צריכה אבל אם כבר הולכים לקומדיה מסחרית כדי לנקות את הראש אחרי יום עבודה, אני בהחלט ממליץ על האופציה הישראלית המוצלחת על פני כול אמריקאית בינונית שמגיעה מהוליווד.
זוהי סדום - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מור רזגיל: 1201/11/2015 14:33:52
7/10אייקון ציון
סרט כיפי ומצחיק בטירוף !!! השחקנים מעולים, התפאורה מרשימה, הצילום מעולה, הבדיחות קורעות, הפס-קול טוב אך העלילה די צפויה והסוף מאכזב. הצפייה מומלצת בעיקר עם חברים.
שם: יוסריאן_1גיל: 028/08/2015 22:21:17
1/10אייקון ציון
זוהי סדום indeed מה זה הדבר הזה שיש עכשיו ביס 6? איך המולי והאדם האלה הצליחו למכור את עבודת הסיום שלהם של כיתה ו'' למפיצים? ראיתי 10 דקות
שם: nanaגיל: 2828/08/2015 18:37:51
7/10אייקון ציון
חביב ומצחיק. המשחק טוב של כל השחקנים בעיקר טל פרידמן. לא קומדיה כל כך חכמה או שנראה שהיא תשפיע אך היא בהחלט עושה את העבודה. אין ספק שהסרט הזה הוא פולחן ועוד 10 שנים עדיין ימשיכו להקרין אותו ביום העצמאות ועדיין ימשיכו לראות אותו כמו הסרטי בורקס הישנים. מומלץ לחובבי קומדיות מטורפות, פרועות ולחובבי ארץ נהדרת.
קישורים
חץ זוהי סדום (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט