אסטריקס ושיקוי הקסמים ביקורת סרט

Asterix The Secret of the Magic Potion Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "אסטריקס ושיקוי הקסמים":
"ההומור, המוזיקה והאנימציה היפה מחפים על עומס עלילתי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Asterix The Secret of the Magic Potion
דיבוב גדי לוי, שאול עזר, ארז שפריר, שחר קדוש, צביקה פורמן, יורם יוספסברג במאי/ת אלכסנדר אסטייר, לואיס קלישי  
אנימציה
ביקורת סרט לאסטריקס ושיקוי הקסמים מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"נחמד ומשעשע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע34.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די58.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אסטריקס, הגיבור הצרפתי נמוך הקומה, וחברו גדול הממדים אובליקס חוזרים לאקרנים להרפתקה נוספת. אסטריקס הוא דמות פופולרית מסדרת ספרי קומיקס צרפתית מצליחה. עלילת ספרי הקומיקס מתרחשת בכפר בצרפת, בו תושביו לוגמים שיקוי סודי שמקנה להם כוחות קסם וכך מצליחים לשמור על הכפר מפני פולשים.כמובן שלכפר יש גיבורים ששומרים עליו. הגיבורים הם כאמור אסטריקס ואובליקס. אסטריקס צריך ללגום מהשיקוי על מנת לקבל את כוחות העל, אך חברו אובליקס בעל כוח על תמידי. יחד הם צוות מנצח של מוח וכוח. לאחר שסרטו הקודם של אסטריקס מ-2014, "אסטריקס באחוזת האלים" זכה להצלחה - זה היה רק עניין של זמן עד שייצא סרט המשך. ישנם די הרבה ספרים לסדרת הקומיקס, כך שהגיוני שסרט המשך נוסף מסדרת הספרים צפוי להגיע לאקרנים בשנים הקרובות והיד נטויה לגבי הסרטים הבאים בתור.
הסרט מתחיל בנפילתו של המכשף אשפיקס הזקן מעץ גבוה, בעת שליקט חומרים לשיקוי הקסמים (שאחראי על הגנת הכפר מפני פולשים לא רצויים). האירוע המכונן גורם לו למחשבות על העתיד. והוא נחוש בהחלטתו למצוא מחליף לו יגלה את סוד הכנת שיקוי הקסמים הסודי. למסעו של אשפיקס מצטרפים –אסטריקס הגיבור, חברו השמנמן אובליקס ופקטין הצעירה והחכמה. יחד הם חווים הרפתקאות, מתמודדים עם המכשף שדוניקס ומגלים שהמחליף הישר והמוכשר הוא מישהו שקרוב לאשפיקס הרבה יותר ממה שחשב. במקביל הכפר מנסה להתמודד עם הצבא הרומאי שמנסה לכבוש אותו. הבעיה הקשה היא ששיקוי הקסמים של אשפיקס נגמר ואין להם את כוחות הקסם המיוחדים להתמודד עם הצבא החזק. כמובן שהכול בא על מקומו בשלום ונפתר בדרך די יצירתית.את הסרט כתבה וביימה אלכסנדרה אסטייה יחד עם שותפה לואי קלישי, כשהם מתבססים על עלילת הקומיקס המקורית, כפי שעשו בסרט אסטריקס הקודם. התסריט ובימויו מכילים מספר בעיות. ראשית, נצא מנקודת הנחה שרוב הילדים בקהל אינם מכירים את אסטריקס והתקופה הנדונה. היה צורך להבהיר להם את רוח התקופה ולהסביר בקצרה על הדמויות הראשיות.
שנית, ישנו עומס עלילתי רב שגורם לבלבול וקושי לעקוב אחר הדמויות השונות שבסרט. שלישית, הקצב של הסרט בנוי בצורה איטית. הוא מתחיל טוב ובקצביות, בהמשך הופך מאוד איטי ולקראת הסוף שוב הופך קצבי, וחבל. קצב הוא אלמנט מאוד חשוב ודומיננטי בסרט ילדים והפיכתו למהיר יותר הייתה משפרת אותו מאוד.יחד עם זאת אהבתי את האנימציה הממוחשבת והמושקעת של אולפני מיקרו שתרמה לוויזואליות הסרט והמוזיקה של פיליפה רומבי (שגם הלחין את סרט אסטריקס הקודם) הייתה קצבית ותרמה להתפתחות העלילתית. מעל הכול, ההומור היה מוצלח וגלי הצחוק ברחבי אולם הקולנוע העידו כי הקהל הצופה נהנה מהסרט. אהבתי במיוחד את ההתחלה והסוף שהכילו קטע מוזיקלי עם כוריאוגרפיה יצירתית, ובכך היוו סגירת מעגל מהנה.זהו סרט נחמד ומשעשע עם אנימציה יפה, דמויות שובות לב ובדיחות מצחיקות. התרגום לעברית הכיל עברית קצת גבוהה שתורמת להעלאת ערכו האינטליגנטי של הסרט אך מצד שני מורידה מהנגשתו לקהל הצעיר יותר. גם בסרט זה הייתה הבלחה פמיניסטית (אזהרת ספוילר) כשהנערה בסרט הייתה אחת מהגיבורים המושיעים. ילדיי נהנו, ומה שאוכל לומר באופן ודאי - מעריציו של אסטריקס וחבורתו ייהנו ממנו אף יותר.
אסטריקס ושיקוי הקסמים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רוניתגיל: 4706/04/2020 05:52:54
10/10אייקון ציון
נהניתי מאוד והנכדים נהנו יותק
שם: מיכל סלעגיל: 3813/10/2019 09:39:37
10/10אייקון ציון
אסטריקס שיקוי הקסמים סרט מעולה לילדים ולכל המשפחה אנחנו נהננו וצחקנו ממליצים גם לכם
שם: רויטל אשריגיל: 4512/10/2019 22:08:42
9/10אייקון ציון
סרט עשוי היטב עם אנימציה מתוחכמת והומור אינטליגנטי, הייתי עם הבנים בני ה 11, 15 והבעלול ונהנינו מאוד, שווה!!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט