כוכב הקופים: ממלכה חדשה ביקורת סרט

Kingdom of the Planet of the Apes Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "כוכב הקופים: ממלכה חדשה":
"נטול החוכמה והעוצמה של שלושת הסרטים הקודמים בסדרה"
סרט חדש   שתף/י
פוסטר Kingdom of the Planet of the Apes
משחק אוון טיג, פרייה אלן, קווין דורנד, וויליאם ה. מייסי במאי/ת ווס בל  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לכוכב הקופים: ממלכה חדשה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פשוט מדי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
מדד פופולריות
6.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
השאלה הגדולה ביותר הסופשבוע בהוליווד היא האם הסרט החדש בסדרת סרט "כוכב הקופים" יציל את אולפני פוקס/דיסני מההפסדים הענקיים שלהם בשנת 2023. האם אפשר להפיח רוח חיים בסדרת הסרטים הקלאסית שהחלה בסוף שנות ה-60? האם הסרט החדש יעמוד בסטנדרטים המאוד גבוהים של הסדרה שזכתה בשנת 2011 לחיים חדשים ולעוד שני המשכים נהדרים? האם יש גיבור חדש שיצליח להחזיק על כתפיו סדרת סרטים חדשה, אחרי שסיזר, גיבור שלושת הסרטים האחרונים, הלך בשיבה טובה לעולמו?כל התשובות לשאלות המופיעות בפסקה הקודמת מתרכזות בסרט החדש בסדרה, והן נענות בקול ענות חלושה. זו משימה גדולה וכמעט בלתי אפשרית, שנחה על כתפיו של ווס בול (הבמאי של שלושת סרטי "הרץ במבוך"), שקיבל עליו את האחריות להחזיר את כוכב הקופים אל בתי הקולנוע. הבשורה הטובה היחידה היא שהסרט מבדר באופן מספק וראוי לצפייה על גבי המסך הגדול. מי שמצפה לקבל יצירה קולנועית מרשימה כמו אחד משלושת הסרטים הקודמים בסדרה מהעשור הקודם, צפוי להתאכזב.
בול הוא לא מאט ריבס שהעלה את הרף גם מבחינה טכנולוגית, אבל גם מבחינה עלילתית, פיתוח הדמויות ואף יותר מבחינה תמטית מאחר והסרטים שהוא ביים היו בעלי רבדים היסטוריים, פסיכולוגים, חברתיים ולא עשו הנחות לקהל שרק רצה לראות סצנות קרב ופעולה. על בול מוטלת המשימה לעמוד בסטנדרטים גבוהים למדי כדי לייצר סדרת סרטי המשך לאחת מטרילוגיות הפנטזיה הטובות ביותר והמצליחות ביותר של תקופתנו.הסרט האחרון נוצר בשנת 2017, כך שחלפו מספיק שנים כדי לייצר לו סרט המשך. כבר בשניות הראשונות אנחנו צופים בטקס הקבורה של סיזר ומיד לאחר מכן, קופצים קדימה בזמן כאשר נכתב על המסך, "דורות רבים מאוחר יותר". כדור הארץ נשלט לחלוטין על ידי הקופים. סיזר הוא זיכרון רחוק. דרכו אבדה עם השנים. בני האדם החיים אינם יודעים קרוא וכתוב. הם גם לא יודעים לדבר. לעומת זאת הקופים מנהלים ביניהם שיחות פשוטות למדי. כזהו גם השימפנזה הצעיר נואה (אוון טיג) שרוצה לחיות את חייו כמגדל נשרים ולהמשיך את המסורת של אביו ושל הכפר שלו, שבט הנשרים. החיים הפסטורליים עומדים להתנפץ כאשר קופים לוחמים יפשטו על הכפר, יחריבו אותו ויקחו את כולם בשבי.
סדרת סרטי "כוכב הקופים" לא רק פרצה דרכים מבחינת שימוש ב-CGI אלא גם מבחינה תסריטאית. גם בסרט הנוכחי ה-CGI מרשים, אפילו יותר מהסרט הראשון. רמת העיצוב והדיוק של הקופים מדהימה ועוצרת נשימה. זה לא מספיק כדי להחזיק סרט באורך של 145 דקות. אחת הסיבות המרכזיות שהפכו את הסרטים הקודמים לכל כך טובים הייתה התסריט. בסרט הנוכחי אנחנו חווים רגרסיה. המסע של נואה אל ממלכת הקופים החדשה כדי לשחרר את שבטו שנפל בשבי, מקבל טיפול שגרתי מדי של טקס התבגרות וחניכה. הגיבור הוא צעיר הנאלץ בעל כורחו להתבגר במהירות ולאמץ את תפקיד המנהיג. יהיה לו מורה דרך, אורנג-אוטן כדמות אבהית בשם ראקה (פיטר מאקון). יהיה לו גם אויב מר עם שיגעון גדלות בשם פרוקסימוס (בגילומו של השחקן קווין דוראנד המתמחה בגילום נבלים).פרוקסימוס חולם להשיג את הכוח והידע שהיו בעבר לבני האדם. בינתיים הוא אוסף סביבו שבטים של קופים, אותם חייליו הנאמנים חוטפים. פרוקסימוס מעוניין להיכנס לתוך מקלט שבו לטענתו יש את הידע וגם כלי לחימה אנושיים שיעזרו לו להתגבר על אויביו וגם על בני האדם. השחקנית הבריטית פרייה אלן ("המכשף") מגלמת את מיי, בת אדם שאינה כמו בני האנוש האחרים. היא יודעת קרוא וכתוב. היא גם יודעת לדבר. היא מצטרפת למסע של נואה. יש לה מניעים משל עצמה כפי שדי ברור מההתחלה. הידידות ביניהם וגם מה שיתחולל בהמשך בין השניים מהדהדים את השאלה הגורלית שתוביל את הסרטים הבאים בסדרה, "האם קוף ובן אדם יכולים לחיות ביחד?"בינתיים הסרט הנוכחי עוסק בשאלה "האם קופים יכולים לחיות ביחד?" וכפי שאנחנו יודעים אם בני אדם לא מסוגלים לחיות ביחד ללא מלחמה ושנאה, אז לא מפתיע שגם אצל הקופים זהו המצב. החזון הוויזואלי של הסרט מרשים. ערים שלמות על גורדי השחקים הענקיים מכוסות בצמחיית ג'ונגל פרועה. אוניות טרופות על חופים וגם LAX, שדה התעופה של לוס אנג'לס, קיבל טיפול מרשים. כל זה לא מצדיק את אורכו של הסרט. העלילה פשוטה, הדילמות של הדמויות אינן מורכבות ולצערי סצנות הפעולה אולי אפקטיביות בחלקן, אך הן לא באמת מסעירות או בלתי נשכחות. ואז בסופו של הסרט מגיע הטוויסט הבלתי הגיוני בעליל. בכל מקרה, הסרט הנוכחי לא עומד בסטנדרטים הגבוהים של הטרילוגיה הקודמת, אבל אם בוחנים אותו בנפרד הוא אפקטיבי מספיק כדי שיהיה מהנה מסוגו, גם אם יישכח במהרה.
כוכב הקופים: ממלכה חדשה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nirגיל: 4718/05/2024 14:02:02
8/10אייקון ציון
ההתקדמות בלכידת הפנים בתנועה ניכרת בסרט הזה שגורם לקופים המדברים להיראות כמו בני אדם יותר מאי פעם מבחינת הבעות הפנים. המשחק מצוין, הסיפור מעניין וכנות תמיד אנחנו בעד הקופים ונגד בני האדם. קצת ארוך לרגעים אבל עומד בציפיות. סרט טוב
שם: גלגיל: 5218/05/2024 12:42:10
7/10אייקון ציון
הסרט קיבל ציון 7 ולא יותר מכיוון שהסרט היה ארוך מדי היה אפשר לקצר את הסרט בחצי שעה ויותר בקלות, אני ועוד חברה נהננו מהסרט והיינו קשובות מההתחלה ועד הסוף, שניים נרדמו ושניים חיכו שיגמר כבר (הכל עניין של טעם בסופו של דבר), הסרט עם אנימציה מהממת עם לא מעט תובנות לחיים.
שם: עומרגיל: 4215/05/2024 00:09:19
9/10אייקון ציון
סרט הרפתקאות מצוין לכל המשפחה. מוטב אם היה קצר יותר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט