השבוע יצא למדפים הדי.וי.די של הסרט (והתופעה) "היי סקול מיוזיקל 3 - גומרים תיכון" (הפצה "פורום פילם") וזאת הזדמנות טובה לנהל שיחה טרנס אטלנטית עם קרוליין מרקס מעצבת התלבושות של החלק השלישי בסדרת הסרטים הבלתי נגמרת מתוצרת דיסני.
קרוליין עובדת שנים כמעצבת בטלוויזיה ("בנות גילמור") ובקולנוע ("אמריקן קולג'") בארצות הברית ובשל הצלחותיה נבחרה לעצב את התלבושות לסרט שהצליח להעשיר את הקופה של דיסני בהרבה מאד מזומנים.
[*]
שני הסרטים הראשונים בסדרה הופקו לטלוויזיה אבל לאור ההיסטריה (והרווחים) החליטו האנשים הטובים בדיסני שהחלק השלישי (ולא האחרון!) בסדרה יופק למסך הגדול וההימור השתלם בענק - הסרט הכניס ברחבי העולם עד היום למעלה מ(תנשמו עמוק) מאתים חמישים מיליון דולר (מול תקציב הפקה שמוערך בכ- 11 מיליון דולרים בלבד). ואם אפשר לגרוף עוד קצת (או המון במקרה זה) רווח ממכירת מוצרים נלווים כמו בגדים, פוסטרים, וגם די.וי.די עמוס בתוספות של הסרט - הרי טוב לעשות זאת במהרה.
למי שלא גר על כדור הארץ או שהוא מעל לגיל 15, מדובר בעלילה שחוקה ושמאלצית על חבורה של תיכוניסטיים שחולקים ביחד ספסל לימודים אי שם בארץ הסכרין והמתיקות - יש את החתיך הרגיש, החתיכה שגם היא רגישה, הבלונדה המרשעת ואחיה ושני אפרו אמריקאים חמודים לקינוח - כי אצל דיסני הכול נורא פוליטיקלי קורקט. אה כן, הסרטים מתובלים בשירים (או יותר נכון בין השירים יש גם קצת דיאלוג ומי שמתעקש אולי ימצא גם עלילה...)
[*]
אבל למה לשבור את הראש ולחפש משמעות במכונת הכסף המשומנת הזו, עדיף להתעסק במקרה זה בקנקן (בפנים אין הרבה) ולצורך זה ניהלתי ראיון קליל עם הגברת מרקס שאחראית למראה של הסרט (ובמקרה של היי סקול מיוזיקל 3 - אם לשנות ביטוי מפורסם באנגלית - "המראה הוא הכול")
כשניגשת לתכנן את המראה של הסרט –האם חשבת על מראה כללי או על כל דמות בנפרד?
בעיקרון הייתי צריכה ליצור המשכיות מהסרטים הקודמים אבל ניסיתי (מכיוון שמדובר בסרט ולא בהפקה טלוויזיונית) שהכול יהיה יותר מודגש - הצבעים צועקים יותר, הרבה תוספות ללבוש (כפפות, כובעים, פאות בקטעי החלום) ובכלל לתת הרגשה שמדובר במשהו גדול מהחיים.
מכיוון שמדובר בסיום התיכון ניסיתי גם לתת לדמויות טאצ' יותר מבוגר - ונסה הודג'ס (גבריאלה) במהלך הסרט עוברת ממראה הנערה הבתולית למראה יותר מתוחכם, זאק אפרון (טרוי) מדגיש יותר את הגבריות שלו - כמו למשל בקטע "הבחורים חוזרים" שבו הוא לובש בנדנה. אשלי טיסדייל (שרפיי) הופכת ככל שהסרט מתקדם ליותר ויותר מפתה והחצאיות שלה מתקצרות בהתאם אבל מבחינתי השיא היה איך שהלבשתי את לוקאס גרביל המגלם את ריאן - המראה שלו הוא שילוב של האופנה האחרונה בעולם יחד עם הרבה תיחכום (הוא לובש כובעים ומשתמש במקל הליכה באחת הסצנות). ראיין מבחינתי הוא התגלמות התיכוניסט שנושם וחי אופנה וכך ניסיתי לעצב את הבגדים שלו. [*]
האדום מאד דומיננטי בסרט, תוכלי לפרט?
ראשית האדום הוא אחד מצבעי בית הספר שבו מתרחש הסרט. ניסיתי לשלב אותו כמעט בכל דבר. בתלבושת נבחרת הכדורסל, בגלימות של טקס הסיום. לגבי תלבושת נבחרת הכדורסל - תכננתי שתי תלבושות: אדומה עם טרייניג לבן ולבנה עם טרייניג אדום. מכיוון שבבית הספר בו צילמנו הלוקרים היו אדומים והמסדרונות היו לבנים בוהקים השתמשנו בטרנינגים הלבנים באזור חדר ההלבשה ובטרינינגים האדומים בצילומי המסדרונות. אני מאד גאה על תלבושות הכדורסל - זו אחד מפסגות היצירה שלי.
בדי.וי.די יש קטע שנקרא "הכול בשמלה" - מה יש בו?
בקטע הזה אני מסבירה על כל נושא הביגוד והתלבושות ומראים גם סצנות שקוצצו בעריכה. מאד היה לי חשוב לנסות ולהסביר לצופים את כל תהליך העיצוב ותכנון התלבושות בסרט כזה. אני לא אפרט יותר - חכו לדיוידי ותצפו!
[*]
מה הקטע עם העניבות של מוניק קולמן (טילור) ?
ניסינו לציור למוניק מראה מתוחכם - כמעט כמו של אשת עסקים והעניבות התאימו בול. אני בכלל אוהבת בחורות ונשים שלובשות דברים שנחשבים גבריים - זה משנה, זה מבלבל וזה מראה על אמירה אופנתית.
עד כמה היו השחקנים מעורבים בבחירת הלבוש?
אחרי התכנון הראשוני של הבגדים שכל דמות תלבש התייעצתי עם כל שחקן בנפרד. בדרך כלל היתה הסכמה למעט אשלי שהחליטה שהיא רוצה שהבגדים שלה יהיו יותר זוהרים (על גלימת סיום התיכון שלה שפכנו טונה של נצנצים).
[*]
האם קנית את הבגדים בחנויות או שעיצבת אותם?
גם וגם. מה שיכולנו למצוא בחנויות קנינו אבל היו בגדים שהייתי צריכה ממש לתפור לבד כי הם היו מאד ייחודיים - רוב הבגדים של אשלי (שארפיי) נתפרו על ידי במיוחד.
מה היתה ההשראה למראה של זאק אפרון?
אני ראיתי בזאק מעין ג'יימס דין צעיר, גברי אבל פגיע ולכן הוא בעיקר לובש חולצות טי, סקיני ג'ינס ונעלי טניס. מראה פשוט ובסיסי. בקטע "הנערים חוזרים" זאק רצה ללבוש בנדנה כדי להדגיש את הגבריות שלו. היו על זה הרבה ויכוחים ובסוף "נכנענו" לדרישתו.
[*]
מונה מיי המעצבת של "קלוקס" סיפרה שהיא ניסתה להביא בשורת אופנה חדשה כשתיכננה את התלבושות - האם גם בסרט יש איזושהיא הצהרה?
תראה, קלולס היה סרט חתרני וציני, "היי סקול מיוזיקל 3" הוא מוצר משפחתי חביב. ניסיתי להראות תיכוניסטים שמאד מעודכנים באופנות הקיימות ושרובן נראים "קוליים". אני חושבת שעשיתי עבודה די טובה (צוחקת).