חדשות קולנוע וסרטים

הסרטים הישראלים העלילתיים שיתחרו בפסטיבל ירושלים

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
תשעה סרטי קולנוע עלילתיים יתחרו השנה בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי ה- 23 בירושלים שייפתח ב- 6 ביולי. טקס הענקת פרסי וולג'ין ייערך בערב האחרון של הפסטיבל ב- 15 ביולי.

ההפתעה הגדולה היא כניסתו של הסרט NO EXIT שלמרות שמשחקים בו סלבריטאים בעלי פרופיל גבוה כמו עופר שכטר, אסי עזר, מלי לוי, ומיכאל מושונוב, הוא נעשה כמעט במחתרת ורוב אני התעשייה (או לפחות עיתונאי הקולנוע) לא שמעו עליו.

ואלו הסרטים המתמודדים: "הדברים מאחורי השמש" של יובל שפרמן, "ידיים קשורות" של דן וולמן, "אביבה אהובתי" של שמי זרחין, "אדמה משוגעת" של דרור שאול, "מחילות" של אודי אלוני, "מלך של קבצנים" של אורי פסטר, "שלוש אימהות" של דינה וצבי ריקליס, "מכתבים לאמריקה" של חנן פלד, "NO EXIT" של דרור סבו.

עוד על הסרטים המתמודדים:

"מכתבים לאמריקה" - בימוי: חנן פלד (שכתב את "השיבה מהודו"). הסרט, ששינה את שמו נקרא בעבר "מר ולדמן היקר".

[*]

בתחילת שנות השישים בתל-אביב, מגלה חיליק וולדמן בן העשר (עידו פורט), שעל כתפיו וכתפי אחיו מוטל תפקיד קשה מנשוא - לפצות את הוריו ניצולי השואה על כל הסבל שעבר עליהם. האיזון המשפחתי מופר כשמוישה וולדמן (רמי הויברגר), אביו של חיליק, מאמין בכל ליבו שבנו המת, יענקל, שנשלח לאושוויץ במהלך המלחמה, הצליח בדרך נס להימלט מהתופת, להגיע לארה"ב והיום הוא לא אחר מאשר ג'ק וולדמן, יועצו הצעיר, היהודי והמבריק של הנשיא קנדי.

"אביבה אהובתי" - בימוי: שמי זרחין.

סרטו של שמי זרחין שמסתמן כאחד הפבוריטים אולי בגלל הסרטים הקודמים שלו. זרחין ביים את לילסדה והכוכבים של שלומי, שני סרטים מאוד ישראלים ומרגשים.

"אביבה אהובתי" מספר את סיפורה של אביבה (אסי לוי), מבשלת קשת יום בבית מלון בטבריה, שחלומה עומד סוף סוף להתגשם. היא רוצה להפוך לסופרת אמיתית. בעזרת אחותה אניטה (רותם אבוהב) היא מגיעה לעודד (ששון גבאי), סופר בעל שם, שלוקח אותה תחת חסותו ומבטיח להפוך אותה לסופרת של ממש. הדרך הארוכה להגשמת החלום משנה את חייה של אביבה ואת חייהם של היקרים לה: בעלה המובטל (דרור קרן), שלושת ילדיה המיוסרים, אמה המעורערת, ובעיקר אחותה - אשה מצחיקה ובעלת חלומות משל עצמה.

"אדמה משוגעת" - בימוי: דרור שאול (סימה וקנין מכשפה).

[*]

סיפור התבגרותו של דביר אבני (תומר שטיינהוף), נער בן 12, הגדל בקיבוץ בדרום ישראל בשנות השבעים. במהלך שנת הבר מצווה שלו מגלה דביר שאימו איננה בריאה בנפשה. הוא נאלץ לנווט בין עקרונות השוויון של הקיבוץ לבין יחסיו המורכבים עם אמו. בסרט משחקים גם גל זייד, שי אביבי, ורונית יודקביץ.

"מחילות" - בימוי: אודי אלוני.

סרטו העלילתי הראשון של האומן אודי אלוני. סרטו הקודם, "מלאך מקומי", זכה לשבחים רבים ברחבי העולם כמו גם בפסטיבלי ברלין, טורונטו ופסטיבל הקולנוע הבינלאומי בירושלים.

דיוויד, יהודי אמריקני צעיר, אידיאליסט ברוחו, מתגייס לצה"ל ומוצא עצמו יורה למוות בילדה פלסטינית בת עשר. הוא מאושפז במוסד פסיכיאטרי היושב על חורבות הכפר הפלסטיני דיר יאסין. רוחות הרפאים של נרצחי הכפר מנסים לתקשר עימו דרך מאושפז אחר במוסד, ניצול שואה.

"הדברים מאחורי השמש" - בימוי: יובל שפרמן

[*]

אביו של יצחק (אסי דיין) שרוי בתרדמת, על ערש דווי. אחרי נתק של עשר שנים, הוא מעז סוף סוף לבקרו. יצחק המסוגר והמופנם מוצא עצמו לבד בבית החולים, מתוסכל מכך שמשפחתו שלו מזניחה אותו ולא מגלה עניין בנעשה. יצחק איננו יודע שבת הזקונים שלו, דידוש, ילדת מפתח כבת 10, מבקרת בסתר את סבה שאותו לא פגשה מעולם. במסעה לגלות את הסוד המשפחתי הישן תסלול דידוש נתיב מחבר בין הנשמות המנוכרות של בני משפחתה. לצידו של אסי דיין משחקים טלי שרון וסנדרה שדה.

"מלך של קבצנים" - בימוי: אורי פסטר.

במאי התאטרון המוערך עושה מעבר חד לקולנוע עם סרט רחב יריאה שמתרחש איש שם בשלהי המאה ה- 16. הסרט, שנחשב לאחד הסרטים הישראלים היקרים שנעשו עד כה (2 מיליון דולר תקציב) צולם בליטא. 350 ניצבים, 119 אנשי הפקה ליטאים, 50 אנשי הפקה ישראלים, 18 פעלולנים מקצועיים וקאסט שחקנים ישראלי מכובד, משתתפים בהפקת הענק.

העלילה מתרחשת במאה ה-16, על גבול רוסיה-פולין. גיבורה הוא פישקה (שחר סורק), יתום חיגר המשמש כבלן בית-המרחץ בכפר היהודי לודו - ניה, שהופך למנהיג קבוצת קבצנים שודדי דרכים ומקים את הצבא היהודי הראשון. לצידו של שחק סורק מככבים הדוגמנית/שחקנית גילי סער (המנגליסטים), עמוס לביא, מוסקו אלקלעי ועוד.


"ידיים קשורות" - בימוי: דן וולמן (מחבואים, אחות זרה, הביוגרפיה של בן)

[*]

במרכז הסרט "ידיים קשורות" עומדת מערכת יחסים סבוכה ורגישה בין אם מבוגרת לבנה החולה. כמו באגדה הידועה "פרח לב הזהב" שבה יוצא ילד לחפש אחר הפרח שיציל את אמו החולה, כן ב"ידיים קשורות", בהיפוך תפקידים, יוצאת האם להשיג עשב (גראס) אשר יגאל את בנה ממכאוביו.

"שלוש אימהות" - בימוי: דינה צבי ריקליס (ספור שהחל בלוויה של נחש)

רוז, פלורה ויסמין נולדו כשלישייה באלכסנדריה לפני שישים ומשהו שנים. הוריהן האמידים העניקו להן שמות של פרחים ופארוק מלך מצרים העניק להן את ברכתו. היום, בישראל, הן חיות בדירה אחת, בלי גברים ובלי ילדים. פלורה יוצאת לפנסיה מעבודתה כמיילדת, יסמין ממתינה להשתלת כליה ומצבה קשה ורוז, שהייתה בעבר זמרת מצליחה, מתבצרת בשתיקתה, לאחר מותו של בעלה. בזו אחר זו הן מגיעות הנשים ל"חיים שכאלה", מקום בו מספרים אנשים את זיכרונותיהם, על מנת לספר לרוחה, בתה של רוז, את סיפור חייהן והקשר הסימביוטי ביניהן וגם כדי למצוא את בנה של אחת האחיות שנמסר לאימוץ בנסיבות מוזרות.

NO EXIT - בימוי : דרור סבו

[*]

הסרט, עליו דווח לראשונה עוד ביוני 2005, אמור להיות ראשון מתוך שניים והיה אמור אפילו להיות משודר בקיץ שעבר. שני הדברים לא קרו. עופר שכטר, מלי לוי, שירי מימון, אסי עזר ומיכאל מושונוב משתתפים בדרמה של דרור סבו ("פרויקט Y"), שהיא מתקפה על עולם הריאליטי. הסיפור מתרחש באחורי הקלעים של סדרת ריאליטי בדיונית. משתתפים בה גם שחקנים שאינם יוצאי "אקזיט", כמו גל זייד, בתפקיד עורך התוכנית הנבזה, אמנון וולף ונועה ברקאי.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2006
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט