חדשות קולנוע וסרטים

80 להולדת מרילין מונרו – ספיישל – חלק ראשון

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
היום, ה- 1 ביוני, מציין העולם את יום הולדתה ה- 80! של אחת מהנשים המזוהות ביותר עם עולם הקולנוע, מרילין מונרו.

השנים הראשונות

מונרו נולדה בשם נורמה ג'ין מורטנסן. אימה, גלדיס בייקר ואביה לא ידוע למרות שהיא תמיד האמינה שאביה הוא השחקן קלארק גייבל, מאוחר יותר היא הוטבלה כנורמה ג'יין בייקר. אימה, גלדיס, הייתה חותכת נגטיב באולפני RKO אבל מצבה המנטלי לא היה טוב ובסופו של דבר היא פוטרה. מצבה הנפשי הלך והדרדר עד שהיא אושפזה בבית חולים לחולי נפש.

[*]

בספטמבר 1935 נורמה ג'ין נכנסת לבית היתומים ומאז עוברת מבית אומן אחד לשני. בשנת 1937 נראה כי המצב משתנה, הילדונת הצעירה בת ה- 11 מגיעה לביתם של בני הזוג מקי ושם היא נשארת במשך חמש שנים מאושרות (לא כל כך על פי אחד הדיווחים אחד מבני המשפחה, דוד רחוק כנראה, ניסה לאנוס אותה). בשנת 1942 נאלצה משפחת מקי לעבור לחוף המזרחי ובגלל מצבם הכלכלי הגרוע לא יכלו לקחת את נורמה ג'ין איתם. בפני הנערה בת ה- 16 ניצבו שתי אפשרויות. או לחזור לבית היתומים או להתחתן.

נורמה ג'ין בחרה באפשרות השנייה וביוני 1942 התחתנה עם ג'יימי דוהרטי, בנם של השכנים איתו היא יצאה במשך חצי שנה. על פי כל הדיווחים נורמה ג'ין באמת אהבה את ג'ימי והם היו מאושרים אבל כמו כל דבר בחיים שלה זה לא החזיק מעמד הרבה זמן. שנתיים מאוחר יותר, בשנת 1944 נשלח ג'יימי לדרום הפסיפיק כחייל מרינס במלחמת העולם השניה.

[*]

כשג'יימס נלחם בדרום הפסיפיק החלה נורמה ג'ין לעבוד במפעל. במפעל זה היא נצפתה על ידי הצלם דיוויד קונובר שמיד ראה את הפוטנציאל שלה כדוגמנית. היא חתמה עם סוכנות הדוגמניות "בלו בוק" ונהפכה לאחת מהדוגמניות המצליחות ביותר שלהם, כאשר היא הופיעה במאות שערי מגזינים.

[*]

אולם זה לא הספיק לנורמה ג'ין שרצתה להיות שחקנית והחלה ללמוד את שיטות המשחק של כוכבות גדולות כמו ג'ין הארלו, ולנה טרנר. ואז נגמרה המלחמה. ג'יימי חזר הביתה בשנת 1946 ונורמה ג'ין נאלצה לעשות החלטה גדולה נוספת בחייה, להישאר כאישה נשואה או לפתח את קריירת הקולנוע שלה. ביוני 1946 הם מתגרשים, חודשיים אחר כך, באוגוסט, היא חותמת על חוזה עם חברת פוקס המאה העשרים.

התקופה ההוליוודית - 1

באוגוסט 1946 חתמה מרילין מונרו על חוזה עם חברת פוקס המאה העשרים. השכר ההתחלתי שלה, 125 דולר לשבוע. באותו חודש נורמה ג'ין עושה את השינוי הכי גדול שהיא עשתה, הנערה הברונטית והנמוכה, בסך הכל מטר שישים ושש, צובעת את שערה לבלונד, השיער שיהפוך לסמל המסחרי שלה. היא גם אימצה את השם מרילין מונרו (מונרו הוא שם משפחתו של סבה, מרילין על שם השחקנית מרילין מילר). וכך בשנת 1946 מרילין מונרו הגיעה לעולם.

[*]

במשך חצי השנה הראשונה שלה בפוקס היא העבירה את זמן בלימודים על עיצוב שיער, איפור, ביגוד ותאורה. עם סיום החוזה הראשון שלה פוקס החליטו לחדש אותו לחצי שנה נוספת ובחצי שנה זו היא הופיעה בשני סרטים ("סקדה הו, סקדה היי" ו"שנים מסוכנות") אך הם היו כישלון בקופות ובסיום החוזה השני שלה פוקס החליטו שהם אינם חותמים איתה חוזה שלישי.

[*]

מונרו לא התייאשה והשקיעה את עצמה בדוגמנות ויצרה לעצמה רשת של קשרים חברתיים ברחבי הוליווד. חוזה של חצי שנה בקולומביה שם אותה בסרט נוסף בשם "Ladies of the Chorus" שיצא ב1948, שגם הוא נחל כישלון בקופות.

בשלב זה בקריירה שלה היא פגשה את ג'וני הייד, אחד מהסוכנים המובילים בהוליווד, שהשיג לה חוזה נוסף ב-FOX (לאחר ש-MGM דחו אותה) ולמרות שראש האולפן, דריל זנוק, לא האמין בפוטנציאל שלה לההפך לכוכבת, הוא החל לשנות את דעתו לאחר משחקה שמיקד בה את כל תשומת הלב בסצנות בהשתתפותה בסרטים כמו: "הכול אודות חווה" ו-"The Asphalt Jungle" שיצאו ב-1950.

[*]

ב-1952 המפיק האגדי דאריל פ. זנוק כבר היה מספיק משוכנע ביכולתה של מונרו לככב בתפקיד ראשי בסרט "Don't Bother To Knock". בסרט זה היא שיחקה בייביסיטרית מטורפת שהחלה לתקוף את הילדה הקטנה עליה היא שומרת. מרילין קיבלה ביקורות מעורבות, למרות שלאחר מכן היא הצהירה שזו הייתה אחת ההופעות האהובות עליה.

למרות שהייתה מחלוקת על יכולתה כשחקנית בין המבקרים, לא הייתה שום מחלוקת בנוגע לסקס אפיל שלה. מונרו הוכיחה לזנוק שהיא יכולה לככב בסרט עם תקציב גדול כאשר כיכבה ב"ניאגרה" ב-1953. הנוכחות והכריזמה שלה היו כל כך חזקים עד שמבקרי הקולנוע שכחו מעלילתו של הסרט ודיברו רק על הקשר המיוחד שלה עם המצלמה.


[*]

בזמן זה תמונות עירום שלה החלו להתפרסם. תמונות אלו, שצולמו על ידי טום קלי כאשר היא הייתה אלמונית, הובאו לידיו של יו הפנר שפרסם אותם בגליון הראשון של המגזין החדש שלו פלייבוי, אשר התפרסם בדצמבר 1953. המגזין שנהיה ללהיט גרם לפרסום רב של התמונות וכאשר העיתונות הבינה שהבחורה העירומה היא השחקנית מרילין מונרו, היא פרסמה את הכוכבנית הצעירה בכל דרך אפשרית. הגישה הרגועה של מונרו בנוגע לעניין (כאשר היא נשאלה מה היא לבשה לצילומים היא ענתה "שאנל מספר 5") חיבבה אותה על הציבור.

[*]

הקריירה הקולנועית של הבחורה בת ה- 27 נסקה לשמים והיא החלה לקבל הצעות לתפקידים ראשיים. אחד הראשונים הבולטים היה בסרט "ג'נטלמנים מעדיפים בלונדיניות" של האוורד הוקס ו"איך להתחתן עם מיליונר" שיצאו ב-1953 והפכו את מרילין מונרו לכוכבת הידועה ביותר בעולם.

מייד עם תום צילומי "ג'נטלמנים" מרילין זוכה לכבוד לו זוכים מעט שחקנים, להטביע את ידיה במלט מחוץ לתיאטרון הסיני שבהוליווד. בזמן הפקת "ג'נטלמנים" התגלו קשיי העבודה עם מרילין, היא התעקשה על טייקים נוספים למרות שהבמאי היה מרוצה וכאשר נשאל האם ניתן היה לקצר את זמן ההפקה הוא אמר: "כן, יש רק שלושה דברים שצריך לעשות, להחליף את מרילין מונרו, לשנות את התסריט ולקצר אותו, להחליף את הבמאי".

[*]

בחלק השני של הספיישל על החיים לצד בעלה השני, שחקן הבייסבול האגדי ג'ו דימאג'יו והנסיקה המטאורית בקריירה ההוליוודית שלה שבסופה, מותה הטראגי.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2006
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט