חדשות קולנוע וסרטים

5 כוכבים: הסרטים האהובים על יואב רבינוביץ' ובטי רוקאווי

מדור חמישה * כוכבים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המדור מארח השבוע את הסטנדאפיסט והתסריטאי יואב רבינוביץ' ("טלוויזיה מהעתיד", "אף פעם לא מאוחר") ואשת האופנה בטי רוקאווי ("מאסטר שף VIP") שבוחרים את חמשת הסרטים האהובים עליהם
הבחירות של יואב רבינוביץ'

האחים בלוז - "מדובר בסרט שכנראה עיצב אותי מבחינת ההעדפות התרבותיות שלי. הוא הפך ל-DNA המוזיקלי שלי, ובגיל שמונה גרם לי להעריץ את ריי צ׳ארלס. מדובר גם בדוגמה נהדרת של דמויות קומיות שהמוזיקליות שלהן כל כך טובה שאתה נהנה ממנה ללא קשר לקומדיה שבעניין, ושוכח שהן דמויות".

על הסרט: לאחר שהשתחרר מהכלא, ג'ק (ג'ון בלושי) מתאחד עם אחיו אלווד (דן אקרויד). משימתם הראשונה היא להציל את בית היתומים בו גדלו מסגירה, על ידי גיוס כספים. לשם כך הם מקימים מחדש את להקתם, "האחים בלוז". בסרט מופיעים מוזיקאים ידועים כמו ג'יימס בראון, ארית'ה פרנקלין וריי צ'ארלס.



כולם אומרים אני אוהב אותך - "סרט אולטימטיבי מבחינתי. גם עלילה קלילה ומצחיקה מאוד של וודי אלן, גם מוזיקת מחזות זמר קלאסית שאני מאוד אוהב. בגלל שמדובר בהומאז׳ הגובל בפרודיה על מחזות הזמר משנות החמישים, הוא כיפי מאוד. כמו במקרה של האחים בלוז, מדובר במחזמר עם שירים מוכרים, וגם במקרה הזה אלו שירים שאני מאוד אוהב, רק מתקופה מוקדמת יותר".

על הסרט: הסרט מספר על משפחה יהודית עשירה בניו יורק. הפעם בחר וודי אלן להימלט מדי פעם לקטעי שירה כמו במחזות זמר משנות ה-30. המטרה הייתה לקחת שחקנים מרגשים ובעלי כריזמה שלאו דווקא הוכשרו לשיר ולרקוד וכך לשעשע עוד יותר. הכנסות הסרט היו נמוכות, אך הוא נחשב לאחד הטובים של אלן בשנות ה-90.



האקדח מת מצחוק - "האחים צוקר במיטבם. גם סרט שמאוד השפיע עליי כילד וכנראה גם על תפיסת ההומור שלי. יצר שפה חדשה של הומור, בהמשך לסרטים הקודמים שלהם, כמו 'טיסה נעימה'. הסרט גורם לצחוק מהבטן, ומה שמדהים - לגמרי עובר את מבחן הזמן. תמיד רציתי ליצור משהו בסגנון, וכשהתחלנו לפתח את 'טלוויזיה מהעתיד' הדבר הראשון שכתבתי יחד עם החברים הוא את 'שלמייזל', פרודיה על סדרות חרדים ישראליות כמו 'שטיסל', בשפה שמאוד מושפעת מההומור של האחים צוקר".

על הסרט: קומדיה מטורפת המבוססת על סדרת הטלוויזיה "יחידה משטרתית". פרנק (לזלי נילסן) חוקר ניסיון רצח של נורדברג, עמיתו לעבודה. מגיע לידיו מידע שנורדברג היה מעורב בעסקת סמים, אך פרנק בטוח שדבר זה אינו נכון. המלכה אליזבת' מגיעה לביקור ומשימת האבטחה הוטלה על גבה של יחידת המשטרה בראשו של פרנק. כעת על פרנק לטהר את שמו של נורדברג מחוסר ההכרה, מחשש שהמשטרה תתגלה כמושחתת בביקור המלכה.

בוראט - "זכור לי עד היום שישבתי בקולנוע 'לב', באולם הענק, וכל הקהל שאג. אני התפוצצתי. לא האמנתי שאני רואה את זה בקולנוע. גם, שפה חדשה של הומור, דמות קומית מושלמת, שילוב של הומור עם דוקו, אלתור מושלם, קיצוניות מטורפת. גם אינטליגנטי בטירוף וגם מצחיק מהבטן".

על הסרט: בוראט (סשה ברון כהן), הכתב מקזחסטן, מגיע לארה"ב עם צוות צילום כדי להכין סרט תיעודי על האומה הגדולה בעולם. בסופו של דבר יותר מעניין אותו לאתר את פמלה אנדרסון ולהתחתן איתה. הסרט המוקומנטרי זכה להצלחה מסחרית וברון כהן זכה בפרס גלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר במחזמר או בקומדיה.



והרי החדשות - "קומדיה מושלמת. אפס רגש, אובר-אקטינג, דמויות לא מודעות לעצמן, וסצנות מופרכות שברור שהיו פשוט פנטזיה של היוצרים. פשוט כיף ענק".

על הסרט: רון (ויל פארל) הוא מגיש חדשות בסן דייגו של שנות ה-70. כשהפמיניזם נכנס לחדר החדשות שלו בדמותה של ורוניקה (כריסטינה אפלגייט), רון מוכן לשתף פעולה כל עוד ורוניקה ממשיכה לכסות את התחומים הנשיים הקלאסיים, אבל כשהיא מתחילה לרצות לכסות את החדשות האמיתיות - מתחיל קרב בין המגישים.



הבחירות של בטי רוקאווי

הגשרים של מחוז מדיסון - "סרט על פספוס של אהבה שנכנסת באמצע חיי נישואים שחוקים, להמון נשים זה קורה וגם לי. אהבה לא ממומשת עם הרבה געגועים, חושניות, תשוקה, רומנטיקה, חמלה, אהבה, אבל נשארים עם הידוע והמוכר כי זה הדבר הנכון לעשות, לא לפגוע באחרים. אז משלימים עם השגרה ומוותרים על ריגושים. השאלה שנשארת היא מה היה קורה אם הבחירה הייתה שונה. המשחק של אהובתי, מריל סטריפ, הוא מצוין".

על הסרט: מבוסס על ספר רב מכר. כאשר בעלה וילדיה נוסעים ליריד, נותרת פרנצ'סקה (מריל סטריפ) לבדה בחווה. רוברט (קלינט איסטווד), צלם נשיונל ג'יאוגרפיק, מגיע לאזור לצלם גשרים, ולבקשתו פרנצ'סקה מתלווה אליו כמדריכה. ילדיה עתידים למצוא את היומן בו כתבה הכול אודות אותם ימים, בהם כל מה שהאמינה בו השתנה ללא הכר. הסרט הצליח מאוד מסחרית כשגרף 182 מיליון דולר.



סינמה פרדיסו - "אחד הסרטים המרגשים. נוסטלגי בשבילי, מזכיר לי את קולנוע 'עדן', הייתי הולכת עם סבתא כל שבוע לראות סרט הודי אמיתי, יפה ומרגש בבית קולנוע של פעם, על מסך גדול. כשאני בהודו אני רואה כל ערב סרט על מסך ענק, לזכר הימים של פעם, החיים הפשוטים. הסצנה הסופית בסרט כשהוא מגיע כבמאי עשיר לעיירה בסיציליה וצופה בכל החלקים שצונזרו היא קטע חזק ביותר".
על הסרט: הבמאי האיטלקי ג'וזפה טורנאטורה מספר לנו על סלווטורה, שמגלה את הבריחה המושלמת מהחיים בכפר הסיציליאני - בית הקולנוע "פרדיסו". בהמשך הוא גדל, מתאהב בנערה ונעשה במאי סרטים מוערך. זוכה פרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר.



מחוברים לחיים - "אנושיות וחיבור נדיר בין שני ניגודים. מלא הומור, מצחיק, קליל, מוזיקה סוחפת - במיוחד בקטע הריקוד של המטפל השחור באירוע הקונצרט המשמים! אני רצה כל בוקר עם המוזיקה המקפיצה מהסרט".

על הסרט: בעקבות תאונת מצנח רחיפה, פיליפ (פרנסואה קלוזה), אריסטוקרט עשיר, שוכר כמטפל ביתי את האדם הכי פחות מתאים לעבודה – דריס (עומאר סיי), צעיר שזה עתה השתחרר מהכלא. שני עולמות שונים ורחוקים מתערבבים ומולידים חברות מרגשת, אמיצה ובלתי צפויה. זוכה פרס סזאר הצרפתי לשחקן הטוב ביותר (עומאר סיי) שהפך ללהיט ענק בין לאומי.



קן הקוקייה - "סיפור אמיתי ועד היום זה רלוונטי למה שקורה במוסדות הפסיכיאטריים וההתייחסות לחולי הנפש כחיות. סרט חזק ועוצמתי עם משחק אדיר של ג'ק ניקולסון. הסרט מצחיק ומשעשע, רק הסוף מאוד עצוב. הבן שלי, שהוא במאי קולנוע בניו יורק, צפה בזה עשרות פעמים בילדותו ועד היום הוא הסרט האהוב עליו".

על הסרט: בסרט הפולחן של הבמאי מילוש פורמן, האסיר מק'מרפי (ג'ק ניקולסון) נשלח לבית חולים לחולי נפש ומגלה התעללות נוראית במטופלים. בעקבות זאת, הוא מחליט לצאת למלחמה נגד האחות ראצ'ד (לואיז פלצ'ר). הסרט גרם לשינוי מהותי ביחס הציבור כלפי נושאים הקשורים בפסיכיאטריה, כמו אשפוז כפוי. זוכה חמישה פרסי אוסקר, ביניהם הסרט הטוב ביותר.



אור בין האוקיינוסים - "סרט שמדבר על מחשבה יוצרת מציאות, לטוב ולרע. הגיבורה כל כך רצתה ילד ובסוף הילד מגיע בסירה נטושה. סרט עמוק על סליחה, נחרט במוחי המשפט בו השחקן אומר שלסלוח צריך רק פעם אחת ולנטור זה לכל החיים שוב ושוב. הצילומים בניו זילנד מושלמים. משחק מצוין של כולם. סרט תקופתי שאני אוהבת לצפות בו".

על הסרט: מבוסס על ספר רב מכר. טום, שומר במגדלור, ואשתו איזבל חיים בחוף מבודד באוסטרליה. לאחר ניסיונות כושלים להביא ילד לעולם, שומעת איזבל קול תינוק בוכה. הם מאתרים את התינוק ליד גופת אדם שנסחפה לחוף. איזבל, שרואה בתינוק "מתנה מאלוהים", מאלצת את הגבר לא לדווח על הגופה ולגדל את התינוק כאילו הוא בנם.

נמרוד שובל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ אור בין האוקיינוסים (עמוד סרט)
חץ בוראט (עמוד סרט)
חץ מחוברים לחיים (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט