חדשות קולנוע וסרטים

ביס סטארס מפענחים פשעים - ביקורת טלוויזיה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: רון פוגל

במסגרת הסתיו המתדפק על דלתנו (הלוואי, שיבוא כבר!) עולות היום, שני, ה- 21 באוגוסט, בערוץ 'יס סטארס' שתי סדרות משטרה, האחת ותיקה והשנייה חדשה.

בשעה 21:30 תוקרן הסדרה החדשה מבית CBS, "מחשבות פליליות". הסדרה עוסקת ביחידה לניתוח התנהגותי (מה שנקרא "פרופיילרים), יחידה שקיימת במציאות, במטה ה- FBI בקוונטיקו, וירג'יניה. בסדרה מככבים מספר שחקנים ידועים ובהם מנדי פטינקין ("שיקגו הופ" ואיניגו מונטוייה הנפלא ב"נסיכה הקסומה") המגלם את הפרופיילר הראשי ביחידה.

[*]

עוד בצוות תומס גיבסון המוכר לנו בעיקר כגרג מהסדרה הקומית "דארמה וגרג", ושמאר מור השרירי המוכר לחובבי אופרות הסבון מהסדרה "צעירים חסרי מנוח".

בכל פרק מנסים אנשי היחידה להבין מיהו הפושע שעומד מולם, הם מנסים לראות את המציאות מנקודת המבט המעוותת של הרוצח וכך להביא ללכידתו המהירה, לפני שיפגע שוב בקורבן חסר ישע.

[*]

הסדרה היא דוגמא לניסיון להצליח בכל מחיר. אנשי CBS הניחו שאם יקחו את הסדרות "תיקים באפילה","חוק וסדר מדור מיוחד","מילניום", "נעדרים" וקורטוב של CSI ויערבבו - התבשיל יצא להיט "על בטוח".

ובכן - לא כך הדבר במקרה של "מחשבות פליליות". מרוב רעש וצלצולים ורפליקות מתוחכמות של אנשי היחידה, פשוט "לא רואים את היער". יש בסדרה המון טכניקה, אך מעט רגש וחסר בה גם טיפת חום אנושי שיראה שאנשי היחידה הם לא רק "הטובים והמוכשרים ביותר" (כל אחד מוצג כגאון בתחומו) אלא הם גם אנשים, כמו כולנו, עם לבטים ובעיות.

[*]

פרק הפתיחה המעייף מציג עלילה שכבר ראינו בעשרות סדרות וסרטים קודמים ("שתיקת הכבשים","אספן העצמות") ואני שואל, האם נושא הרוצחים הסדרתיים לא מוצה כבר עד תום? יש באמת גדודים של חניבל לקטרים שמשוטטים חופשי ברחבי אמריקה?

בארצות הברית הסדרה זכתה להצלחה חלקית שהביאה לחידושה לעונה שנייה שתעלה, שם, ב- 20 בספטמבר.

בשורה התחתונה, "מחשבות פליליות" היא סדרה מקצועית אך לא מחדשת.

[*]

בשעה 22:20 תוקרן עונתה השלישית של הסדרה "פשע מן העבר". ושוב אנו פוגשים את אנשי מחלק הרצח של משטרת פילדלפיה בראשותה של קתרין מוריס היפה ("דו"ח מיוחד", "ציידי המחשבות") .גם בעונה הזו מתמקדת הסדרה בחקירת כל אותם תיקים "קרים" - תיקי חקירה שנסגרו לפני עשרים שנה ויותר מחוסר ראיות או חוסר עניין לציבור. מוותק היחידה הוא השחקן ג'ון פין שלנצח ייזכר כאביו הקשוח של פייסי בסדרה "דוסון קריק".

בניגוד ל"מחשבות פליליות" ב"פשע מן העבר" לא ממהרים לשום מקום, המקרים ממילא חיכו הרבה שנים עד שמישהו יתעניין בהם שוב. וכך באווירה נינוחה המלווה במוסיקה מהעבר, הקשורה לאותו תקופה של מקרה שנחקר, מתבצעת חקירה ומתגלות עובדות חדשות - ישנות.

[*]

מאד התרגשתי לשמוע את שירו הנפלא של האוורד ג'ונס "אין את מי להאשים" המוצמד לאחת הסצנות הטעונות בפרק - ברבו לעורך המוסיקלי!

פרק הפתיחה של העונה הנוכחית, שמוקרן הערב, מציג עוד סיפור עלילה מרתק הנפרש אט אט לעיני הצופה (שותפתי לצפייה אומרת שהרבה יותר קל להבין את מה שקורה בסדרה מאשר את העלילה המתעתעת של "מחשבות פליליות).

[*]

שלא תבינו לא נכון, הסדרה מבוימת ומתגלגלת במקצועיות, הצילומים משובחים והמשחק אמין, אך עדיין יש הרגשה של סדרה "קטנה" ומלאת ענווה - וזה מה שהופך את הצפייה בה למעניין ומושך. הסדרה גם עושה שימוש מעניין במעברים מן ההווה לעבר (פלאשבק) והגיבורים משנים את זהותם למולנו (צריך לראות כדי להבין).

רק בכותרות הסיום הבחנתי כי מפיק הסדרה הוא מפיק העל ג'רי ברוקהיימר ("בחורים רעים", "CSI") .דווקא בסדרה זו לא ניכר כל כך מגע ידו האופייני, אך עדיין - כשברוהיימר מפיק - הצופה יכול לצפות להנאה גדולה.

[*]

את הפרק שמוקרן היום שווה לראות ולו רק בשל סצנת הסיום החונקת והמוסיקה של פיטר גבריאל.

הסדרה מומלצת בחום.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2006
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט