חדשות קולנוע וסרטים

20 הסרטים הטובים של השנה - חלק ב'

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
11. שלישיית בלוויל - מי אמר שסרטים מצוירים מיועדים אך ורק לילדים? סרט אנימציה ייחודי הפונה דווקא לקהל בוגר ומעניק לצופיו חוויה קולנועית מקורית, עשירה ומענגת. סרט ראשון באורך מלא של סילביאן שומה הצרפתי הוא חגיגה קולנועית עשירה ברעיונות ויזואליים מקוריים, עלילה מטורפת לחלוטין ומוסיקה מבריקה. סיפורו של רוכב אופניים צעיר שנחטף על ידי המאפיה, וצוות ההצלה סוריאליסטי שמכיל את הסבתא הקרבית, כלבם השמן ושלישיית זמרות מזדקנות. היה מועמד השנה לפרס האוסקר והפסיד ללהיט השבלוני "מוצאים את נמו".

12. תסתכלו עלי - כל תסריטאי יקנא בפרי ידם של היוצרים אנייס ז'אווי וז'אן פייר בכרי היוצרים בסרט זה פורטרט חם ואנושי של קבוצת יוצרים והאנשים הסובבים אותם. יצירה קולנועית קסומה המתארת את מנהגיהם, מצוקותיהם ורוקמת קומדיה שנונה בעזרת דיאלוג מדויק וחכם על אנשים וחוסר הביטחון שלהם לגבי הסובבים אותם. יצירת מופת קטנה וקסומה על בני אנוש, מעדן אמיתי שיחמם לכם את הלב.

13. בוקר טוב, לילה - הבמאי מרקו בלוקיו יצר סרט אינטליגנטי הבוחן ברגישות ובאומץ רב את אחד האירועים הטראומטיים בהיסטוריה של איטליה, חטיפתו ורציחתו של ראש הממשלה לשעבר, אלדו מורו. האירוע התרחש בשנת 1978 ולצערי הוא אקטואלי בישראל יותר מתמיד. סרט על תשוקה לאידיאולוגיה וכיצד זו מסוגלת להעביר אנשים על דעתם. על הקו הדק שמפריד בין היגיון לאבסורד, בין הרצון לשנות את העולם לאחיזת אקדח ורצח. אחרי הצפייה בסרט קל מאד להבין באיזו טרגדיה נוראית אנחנו חיים.

14. להרוג את ביל, פרק שני - בסרט השני מגיע קוונטין טרנטינו לשיאו לא רק מבחינה טכנית אלא גם מבחינה תסריטאית. גם כאן הוא חושף את הקהל הרחב לז'אנרים קולנועיים נידחים משנות השבעים. בסרט זה אפשר למצוא מתח מסוג חדש - בין "הכלה" ל"ביל". שני מאהבים לשעבר, שני הורים בהווה, שני יריבים שכדי שאחד יוכל להמשיך לחיות השני חייב למות. הסרט הזה הוא מבט מפתיע לתוך מוחם וליבם של אנשים אלימים. אומה טורמן ממשיכה להדהים גם בחלק השני. קולנוע מעורר הערצה.

15. שחר המתים - כבר אז תוך כדי ישיבה באולם הגדול, כאשר האימה אחזה בכל חלק בגופי, התגבשה הדעה שמדובר באחד מסרטי האימה הטובים ביותר שנראו בשנים האחרונות. הסרט עושה את הלא יאמן. הוא מפחיד עד העצם, מקפיץ בלי הפסקה, אבל הוא גם איכותי עם אנסמבל נפלא של שחקנים בראשותה של שרה פולי בהפגנת משחק מעולה. אמירות חברתיות ופוליטיות נובעות מתוך המיקרוקוסמוס החולני והמעוות שקבוצת הניצולים יוצרת בתוך הקניון שלתוכו הם נמלטים. סרט אימה פוסט 11 בספטמבר המבוים במקצוענות על ידי זק שניידר.

16. אלפנט – הבמאי גאס ואן סנט מצייר פורטרט מרשים של תיכוניסטים ביום לימודים רגיל בבית הספר: ספורטאים, אומנים, הומואים, רכלניות, פריקים, מרובעים, מקובלים ולא מקובלים. בתוך המארג החברתי הצפוף נמצאים גם אלכס ואריק שמגיעים לבית הספר עם כלי נשק שהוזמנו דרך האינטרנט. בעזרת שוטים ארוכים במסדרונות בית הספר אנחנו יוצאים לחיפוש אחר זהות בתוך עולם של תאי תלמידים. אין ספק, מדובר בחוויה קולנועית יוצאת דופן שתעסיק את מחשבותיכם זמן רב אחרי שתצאו מאולם הקולנוע.17. חשיפה - סיפורו האמיתי והבלתי יאמן של סטיבן גלאס, כתב צעיר וכריזמטי, חבר מערכת של המגזין ה "New Republic", שעלייתו המטאורית נבלמה על ידי מגזין אינטרנט שעלה על כמה וכמה אי דיוקים באחת הכתבות שלו. מה שמתחיל כאי-דיוקים מתגלה כפברוק אחד גדול וגרוע מזה. זה אינו סרט של טוב ורע. לא נערכת צליבה פומבית לסטיבן גלאס, הדמויות הרבה יותר מורכבות ואפרוריות מכדי להפך לייצוגים רדודים של שני קצוות המתרס. כתוב בצורה כל כך חכמה, משוחק בתשוקה מפתיעה ומרגשת ומבוים בכישרון רב כל כך. דרמה אמריקאית גדולה, מחווה לסרטי העיתונות של שנות ה-70.

18. הנוסע – מייקל מן מתאר עולם מנוכר, עכשווי ומנותק בסרט דחוס ואינטנסיבי: אירוע רודף אירוע, עד כדי כך שאין זמן לנשימה. רחובות ריקים וזאבי ערבות נודדים ברחובות השוממים - בדיוק כמו גיבוריו המתקיימים בתוך עולם סגור שהעבודה שהם בחרו לעסוק בה מכתיבה להם. האחד לכוד בתוך המונית וחולם להשתחרר ממנה, ואילו השני לכוד בכוח ובסמכות שהמקצוע האפל שלו מעניק. הצטלבות הדרכים ביניהם יוצרת דינמיקה מסקרנת ויוצאת דופן הלוקחת את הצופה אל תוך לילה שבו רגשות ויצרים מתמזגים וחושפים את האלימות המסתתרת מתחת לפני השטח.

19. ילדות רעות - בעזרת חוש ההומור השחור וחסר הבושה של התסריטאית והשחקנית טינה פיי, היתה קומדיית הנעורים "ילדות רעות" לאחד הסרטים המצחיקים ביותר שנראו על מסך הקולנוע בשנה האחרונה. דיאלוגים מרושעים ועסיסיים ניתזים לכל עבר, סיטואציות קומיות מופרעות ודי אכזריות נשלפות במהירות ונזרקות על הקהל, המוצא את עצמו צוחק בלי הפסקה לאורך כל 97 הדקות של הסרט. הבמאי מרק ווטרס זורם עם התסריט ומיישר קו עם הגישה הרעננה והקולחת שלו. לינדסי לוהן, כובשת את המסך עם החיוך המקסים שלה ונוכחות נטולת פוזות. אולי קומדיית הנעורים הטובה ביותר מזה שנים.

20. הלבוי – התלבטתי קשות: ידעתי שאני רוצה לסיים את הרשימה עם אחד מסרטי הקומיקס הכול כך חביבים עלי. כמובן שהיו רק שניים מוצלחים השנה "ספיידרמן 2" ו"הלבוי". לאחרון פיתחתי רגשות חמים מסיבות אישיות לחלוטין. החלטתי לתמוך במפלצת האדומה שהגיעה מהשאול לעזור לבני האנוש להלחם נגד מפלצות אחרות פחות נחמדות. הבימוי הסוחף של גיירמו דל-טורו והמשחק המעולה של רון פרלמן יוצרים רכבת הרים מסחררת של פעולה סוחפת.

עוד 37 סרטים נפלאים שהציגו בבתי הקולנוע במהלך השנה האחרונה ובהחלט שווה לראות: מריה הלבנה, דרום אמריקה באופנוע, אנשי התחנה, ספיידרמן 2, הארי פוטר והאסיר מאזקבאן, לפני השקיעה, איזה מין שכנה, החיבוק האבוד, אולי נתנשק, קפה וסיגריות, אני אוהב האקביז, רציחות בארגז הכלים, זהות במלכודת, משחקי ילדים, קח את עיניי, לאכול בגדול, פרנהייט 9/11, דמעות של גמל, להיות ג'וליה, אני לא פוחד, בית של חול וערפל, משפחת סופר על, שרק 2, רקדנים, בית הילדים, רוק בבית הספר, רוזטה, סיפורי דגים, מונסטר, בריכת שחיה, פיטר פן, קולר, היומן, ספרטן, סקיי קפטן, סלולר.
תגובותהוסף תגובה
1מי שהיה קורא את הכתבה שלך ולא היה יודע כלום היה חושב שבשנה הזאת כמעט כל הסרטים היו דרמה הלבוי במקום ה20 ואת הארי פוטר וספיידרמן סילקת מהרשימה?! MTN (111) | 11/08/2011 12:36:57
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט