חדשות קולנוע וסרטים

אי.טי. כבר לא כזה נחמד - ביקורת טלוויזיה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
כחלק ממגמה של שידור מיני סדרות של יוצרי קולנוע מרכזיים ב HOT סרטים, עולה היום, ה- 1 בינואר, המיני סדרה היוקרתית וזוכת האמי "מפגשים" בהפקת סטיבן שפילברג. הסדרה, ששודרה כבר במלואה בYES, זכתה בשנת 2003 בפרס האמי כמיני סדרה הטובה של השנה וגם הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב.

המיני הסדרה, בדומה למיני סדרה היותר ידועה של שפילברג, "אחים לנשק" מורכבת מעשרה פרקים בני קצת מעל לשעה והיא עוסקת בנושא החטיפות ע"י חייזרים, בדיוק כמו הסדרה שמשודרת בימים אלו בערוץ 3, "4400".

בדיוק כמו במיני סדרות רבות, עוקבת הסדרה "מפגשים", אחרי ההתרחשויות שבמרכזה, לאורך המון שנים. היא עוקבת, במשך חמישה דורות, אחרי שלוש משפחות ודרך סיפורן מעביר את כל הצדדים השונים שיש לנושא המבקרים מהעולם החיצון: העדויות השונות והסיפורים של אנשים שראו עצמים בלתי מזוהים, הסיפורים השונים על חטיפות, חוסר האמון של הסביבה וגם הצד של הטיוח הממשלתי, של כל העדויות לכאורה, לקיומם של חייזרים.

שלושת המשפחות שעומדות במרכז העלילה, קיז, קלארק וקרופורד מהוות את כל הצדדים בסוגיה זו של מבקרים מהעולם החיצון. את הצד של הנחטפים אנו לומדים בעזרתו של קפטן ראסל קיז, טייס במלחמת העולם השניה שנחטף בעת הקרב האחרון שלו ומאז הוא קרבן לחטיפות הולכות ונשנות. החטיפות נפסקות רק כאשר החייזרים מתחילים לגלות עניין דווקא בבנו ג'סי ואנו עוקבים אחרי משפחת "הנחטפים" לאורכה של הסדרה.

את הצד של המפגשים, אנחנו חווים בצורה קיצונית מאוד יחד עם סאלי קלארק, אלמנה בודדה, שחייה משתנים אחרי שהיא פוגשת בחור זר, שבדיעבד מסתבר שהוא ניצול מהתרסקות של ספינת חלל. היא מגלה שהיא בהריון ונולד לה בן חצי-חייזר בעל כוחות מיוחדים, בשם ג'ייקוב.

את הצד של הטיפול הממשלתי בסוגיית החייזרים, מספקת לנו משפחת קרופורד. קפטן אוון קרופורד לא בוחל בשום אמצעים על מנת לקדם את הקריירה שלו ולפתור את תעלומת קיומם של החייזרים. הוא עובד בתחום המודיעין בצבא ומקבל על עצמו את הפרוייקט לחקור את הממצאים מביקורי החייזרים, כולל ספינת חלל וחייזרים שנפלו בשבי. ככל שהשנים חולפות והסדרה מתקדמת, אנחנו רואים את ההשפעה שיש למעשי ההורים במשפחות קיז, קלארק וקרופורד, על צאצאיהם, שנסחפים גם הם להתרחשויות מהעולם החיצון.

להבדיל מהסדרה "4400" (שגם שודרה ב- HOT), שמנסה להיות יותר מפתיעה, יותר קצבית, יותר פעילה ויותר מודרנית, המיני סדרה "מפגשים" מתרכזת בהבאתו של הסיפור האנושי המרגש, של האנשים שחוו חטיפות ומפגשים. הסגנון שלה, הוא יותר של אפוס דרמטי היסטורי, בעל עלילה ממכרת, סוחפת, ואיטית בהרבה מזו של "4400", שכל הזמן מנסה לרגש ולהפתיע עם המון פעלולים. במיני סדרה "מפגשים", כל נושא הישויות מהעולם החיצון, משולב בחיי היום יום, דרך משפחות שמציגות לנו את כל הרובדים של האוכלוסיה. תחושת המציאות שנוצרת, היא מאוד חזקה ויש הקפדה גדולה, כיאה לסטיבן שפילברג, על השחזור התקופתי, על הפרטים הקטנים וגם על יצירת חייזרים וספינות חלל בצורה מרשימה מאוד.

בקאסט תוכלו לזהות שני שחקנים שמשחקים גם בסדרה "4400" ובעיקר את גו'אל גרטש שמשחק את הסוכן טום בולדווין בסדרה "4400" וגם פה הוא באחד התפקידים ראשיים והמשמעותיים ביותר, תפקידו של קפטן אוון קרופורד, הממונה על חקירת ממצאי המודיעין על החייזרים. גרטש עושה פה תפקיד מצויין ומצליח לשכנע בנחישותו, בעזרת תצוגת משחק מרשימה. אני מאמין שהתפקיד הזה, הוא שזיכה אותו גם בתפקיד הראשי ב"4400". אבל גרטש אינו השחקן הבולט ב"מפגשים", כאשר מעל כולם בולטת פה ילדת הפלא, דקוטה פנינג, שהייתה בת 8 בלבד, בעת הצילומים. יחד עם הסרט "קוראים לי סם" משנת 2001, שם היא שיחקה לצד שון פן ומישל פייפר, אחראית הסדרה לפריצתה הגדולה של פנינג. אחרי הופעתה המאלפת בסדרה זו, אי אפשר היה להתעלם ממנה ואין ספק שגם אתם תתאהבו בה בעת הצפייה. או במילים אחרות, דקוטה שולטטטתתת!. דקוטה פנינג הספיקה לככב מאז בסרטים כמו "נקמה בוערת" לצידו של דנזל וושינגטון, "חתול תעלול", "משחקים נסתרים" לצידו של רוברט דה-נירו וכמובן בסרטו של שפילברג, "מלחמת העולמות" לצידו של טום קרוז.

לסיכום, אין צורך להכביר במילים, מדובר בעוד סדרת מופת ממטבחו של סטיבן שפילברג, סדרה מרתקת ומעוררת מחשבה.הסדרה, מצליחה לסחוף אותנו לסיפור מרתק לאורך שנים רבות, על שלוש משפחות, דרכן אנחנו נכנסים עמוק להרפתקת מד"ב דרמטית, מלאה בחייזרים, מפגשים וחטיפות. הסדרה מבוססת על המון עדויות שונות בנושא וכמו תמיד, אתם תיאלצו להחליט בעצמכם למה להאמין. הסדרה בנויה בצורה כל-כך טובה, שיהיה לכם קשה לחכות משבוע לשבוע, להמשך ההרפתקה. הסדרה מומלצת בחום, לכל מי שאוהב מדע בדיוני ודרמות חזקות ובעיקר למי שמתגעגע לימים הטובים של "תיקים באפילה". לא לפספס.

לאוהבי התקצירים, הנה תקצירי שני הפרקים הראשונים:


פרק 1: מעבר לשמיים

1947, טייס הקרב ראסל קיז, באמצע קרב רצחני מעל צרפת במסגרת מלחמת העולם ה2, כאשר מטוסו, לאחר שנפגע פגיעות קטלניות נעטף באור כחול מסתורי, שמציל אותו ואת צוותו ממוות בטוח. אף אחד מהם לא ממש זוכר איך הם ניצלו. אחרי המלחמה ראסל מנסה לחזור לחיים תקינים אבל הוא מוטרד בחלומות רעים וכאבי ראש מוזרים. יום אחד הוא מגלה שכל חברי צוותו, שמונה במספר, נהרגו בנסיבות לא ברורות והוא מרגיש שעליו להתחיל לחפש את התשובות בעצמו ועוזב את אשתו והתינוק. קפטן אוון רופורד מוביל חקירה צבאית לגבי מה שהתרסק בסמוך לבסיסם הצבאי ברוזוול ניו-מכסיקו. בטקסס, סאלי קלארק פוגשת בחור זר שאינו בדיוק מי שהוא נראה.

פרק 2: ג'ייקוב וג'סי

1958, ראסל קיז שבינתיים נחטף שוב ושוב, נלחם על מנת למנוע מבנו בן ה- 13 ג'סי, עתיד דומה, אחרי שהוא גילה שגם בנו נחטף לפחות פעם אחת. ברוזוול, אוון קרופורד נכשל שוב ושוב לגלות את הסוד להפעלת ספינת החייזרים שנפלה בידיהם 10 שנים קודם לכן. הוא מחליט שיכול להיות שהתשובה תהיה דווקא אצל ג'ייקוב, בנה של סאלי קלארק, אשר יש לו כוחות מחשבה מיוחדים במינם.

"מפגשים", 10 פרקים, כל יום ראשון בשעה 22.00 החל מהיום, ה- 1 בינואר 2006.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט