חדשות קולנוע וסרטים

והסרט הדוקומנטרי הטוב של 2005...

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בפעם הראשונה בארץ, התקיים אתמול טקס הענקת פרסים בתחרות הקולנוע הדוקומנטרי. הטקס המרגש התקיים בתיאטרון יהלום ברמת גן ומשודר בערוץ 10. את הטקס הנחה קובי מידן ולקחו בו חלק : מיקי רוזנטל, רונאל פישר, עמנואל רוזן, רינו צרור, אושרת קוטלר, עמנואל הלפרין, אורלי וילנאי – פדרבוש וגיא מרוז.

המדובר באירוע הדגל של תעשיית הקולנוע התיעודי בישראל והוא מציין את ההוקרה למיטב העשייה התיעודית בשנת 2005. הטקס נערך ביוזמת פורום היוצרים הדוקומנטריים והרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ש - 4 סרטים בהפקתה זכו ב - 5 קטגוריות שונות. לתחרות, הוגשו 168 סרטים ו - 26 מתוכם עלו לשלב הגמר. הפרסים, בסך למעלה מ - 700,000₪, הוענקו לסרטים שנעשו בשנת 2005 .

והזוכים הם:

סרט טלוויזיוני : שאדיה

[*]

בימוי: רועי ווסטלר, הפקה: אודי קלינסקי ודני חכים פרס הפקה למפיקים בסך 300,000 ₪ - יס דוקו; 8,000 ₪ - מפעל הפיס.

שאדיה (17) נערה ערביה מוסלמית ואלופת העולם בקראטה נלחמת על עצמאותה כאדם. שאדיה לא מוכנה להיות כמו שאר בנות גילה והיא מתמודדת מול משפחה וחברה המכתיבה מסלול מסורתי ידוע מראש. אביה הוא היחיד העומד מאחוריה ועוזר לה בכל מצב להתכונן לקרב הבא.

סרט באורך מלא : מים סוערים

[*]

בימוי: גיל קרני, הפקה: גיל קרני, מני אליאס פרס הפקה בסך 280,000 ₪ - ערוץ 8; 10,000 ₪ – מפעל הפיס.

תיעוד חייהן של שתי משפחות דייגים מהישוב דוגית בצפון רצועת עזה. הסרט עוקב במשך 7 שנים אחר התמורות בחייהן, מדייג משותף עם שותפיהם, הדייגים מעזה. הפרידה בעקבות אינתיפאדת 'אל אקצה' ועד פינויים מרצועת עזה והריסת בתיהם.

הסרט הזוכה בפרס הדור הבא : שאדיה

סדרה דוקומנטרית :

1. ארץ המתנחלים - בימוי: חיים יבין, הפקה: שי נשר.

[*]

(5 פרקים) חיים יבין "מר טלוויזיה" יצר סדרה, העשויה כיומן מסע אישי, מסופר בגוף ראשון, המפגיש אותנו ישירות עם ישראלים ופלשתינים, שמאל וימין, חיילים, מתנחלים, תושבי הכפרים, אלמנות ויתומים.

2. גשר על הוואדי - בימוי והפקה: תומר הימן וברק הימן

(4 פרקים) הסדרה עוקבת אחר שנת פעילותו הראשונה של בית הספר הערבי-יהודי בכפר קרע, וחושפת דרך סיפור חייהם האישי של גיבוריה, עד כמה מסובך ושברירי הניסיון לייצר מסגרת של דו קיום במציאות המורכבת שסביב.

סרט ביכורים : סיסאי - בימוי: דוד גברו, הפקה: דוד גברו, אבנר פיינגלרנט ויעל שביט. פרס פיתוח בסך 20,000 ₪ - קרן גשר.

[*]

הסרט עוקב אחר סיסאי, אחיו של הבמאי, אשר אומץ ע"י משפחת גברו עקב מות האם והיעדרות האב. עם תחילת הסרט חוזר האב המאמץ מאתיופיה עם בשורה כי מצא את אביו הביולוגי של סיסאי, איש כפר נוצרי. הבשורה על האב מזעזעת את עולמו של סיסאי והוא יוצא לפגוש באביו ולהתמודד לראשונה עם הכאב העצום שהוא נושא מילדותו.

סרט קצר : מקדמות. בימוי: ענת אבן, הפקה: ענת אבן וזאב סמילנסקי. 5,000 ₪ - מפעל הפיס.

הקול בסרט הזה שייך לסופר ס.יזהר הקורא כאן את הפרקים הראשונים מתוך ספרו האוטוביוגרפי "מקדמות". אל קולו של יזהר מתלווה מבטה של הבמאית ענת אבן, ("אסורות") ממשיך אותו, וניצב מולו. ס.יזהר מתאר יום דרמטי אחד בחייו של יזהר הפעוט, סיפור שהוא כולו דיאלוג של אהבה וחשבון עם אביו, עם דור המייסדים, עם החלום הציוני. ענת, שלגביה יזהר עצמו הוא "דור האבות", בוחנת את ה"התחשבנות" הזו מקרוב, בכלים חזותיים בלבד. הסרט עובר בין הנופים הפצועים של הארץ, נע בצירים העוקפים, המתחזים לדרך המלך המתממשת של הציונות, מתקדם ונסוג בין הזמנים אבל נשאר בעצם באותה נקודת זמן שיזהר, הפעוט/בן השמונים, סימן ב"מקדמות" - במקום שבו החלום הציוני מתגשם ומתרסק בו זמנית, מתחילתו ועד אחריתו.

פרס מפעל הפיס לבימוי : חיים יבין - במאי הסדרה: ארץ המתנחלים.


פרס עריכה: רון גולדמן עורך הסרט: הכובעים של ירושלים

[*]

"הכובעים של ירושלים" הוא מסע אירוני בתיאטרון התלבושות של אנשי הדתות והאמונות בעיר. ירושלים מצטיירת בסרט כהצגה טראגית בה כל אמונה מדברת בשפה אחרת, גיבוריה לבושים לבוש אחר, חובשים כובע שונה – ומספרים היסטוריה אחרת.

פרס פס-קול : אלי סורני מעצב פס קול הסרט: בובות של נייר

[*]

"בובות נייר" חושף מספר מעגלים של "אאוטסיידריות". להקת "בובות של נייר" הם עובדים זרים, טרנסקסואלים, שמטפלים בקשישים חרדים בבני ברק, ובשלב מסוים הופכים להיות לא חוקיים ונרדפים בברוטאליות על ידי משטרת ההגירה. בתוך מציאות זו ועל רקע פיגועים קשים, מתגלה שמחת חיים ויכולת הבחנה חדה על מורכבות החברה הישראלית. אט אט אנחנו נשבים בקסם של הגיבורים ולומדים מהם על קבלה עצמית וחמלה אנושית.

פרסי צילום :

1. איתי רזיאל - צלם הסרט: בובות של נייר
2. איציק פורטל - צלם הסרט: הכובעים של ירושלים
3. מני אליאס - צלם הסרט: מים סוערים


פרס התחקיר : ערן טורבינר - תחקירן בסרט: ארץ המתנחלים.

תהליך הבחירה : בפורום היוצרים הדוקומנטרים כ- 330 חברים. כל חבר פורום קיבל סיסמה וקוד המאפשרים לו כניסה לאתר הצבעה מאובטח ומוצפן. חברי הפורום הצביעו רק בקטגוריות בהן צפו בכל הסרטים המתחרים וכן בקטגוריית הפרסים המקצועיים. עו"ד סמדר בן נתן, היועצת המשפטית של התחרות, הינה היחידה בעלת סיסמה אשר אופשרה לה כניסה לתוצאות הבחירה של החברים.

חשוב לציין כי העשייה הדוקומנטרית הישראלית זוכה להכרה בינלאומית מכובדת ביותר ומביאה הרבה נחת ליוצרים בארץ. הרבה פעמים קיימים מצבים שהרבה יותר סרטים דוקומנטריים מסתובבים בחו"ל בפסטיבלים שונים ובמסגרות לגיטימיות מאשר סרטים עלילתיים – עובדה מעניינת לכשעצמה. גם ההכרה במקצועיות וטיב הסרטים זוכה לתשבוחות לא מבוטלות, מכאן שעשייה יצירתית ומבורכת זו מהווה צוהר נוסף של ישראל כלפי העולם...

נתראה בטקס של השנה הבאה !
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט