חדשות קולנוע וסרטים

לא נפסיק לשיר: חמישה סרטים מוזיקליים לא שגרתיים

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחרי שגרף את פרס הבימוי במסגרת התחרות הרשמית של פסטיבל קאן, עולה לאקרנים הסרט המוזיקלי המדובר והשנוי במחלוקת "אנט" של הבמאי המוערך לאוס קראקס ("מנועים קדושים") בכיכובם של אדם דרייבר ומריון קוטיאר. לכבוד המאורע החלטנו לרכז עבורכם חמישה סרטים ברוח סרטו של קראקס - מוזיקליים ובלתי רגילים
הנסיכה בעור החמור (1970)

לאחר שהוכתר ז'אק דמי כאחד מהיוצרים פורצי הדרך והמוערכים ביותר בתקופתו, לא רק בצרפת אלא גם בעולם כולו, עם סרטים כמו ''מטריות שרבורג'' האקספרימנטאלי (בו כל משפט מולחן ומושר), ו''העלמות מרושפור'' המתכתב עם המיוזיקל ההוליוודי (הכולל הופעת אורח של ג'ין קלי) - יצר דמי את הסרט "Peau d'ane" (ובתרגום חופשי ''עור החמור''). הסרט, שנראה כמו גרסת לייב אקשן היפר-פנטסטית על סטרואידים של סרטי דיסני, מציג את סיפורם של מלך, מלכה ובתם היפהפייה (קתרין דנב האייקונית), החיים יחד באושר ועושר.

כאשר המלכה מצויה על ערש דווי, היא משביעה את בעלה לשאת אחריה לאישה רק מישהי טובה ויפת מראה כמוה. בקשה לגיטימית בסך הכל. הדברים הופכים להרבה פחות לגיטימיים ברגע שהמלך מבין שהאפשרות היחידה העומדת בפניו (בעצתה של הפיה הטובה) היא לשאת לאישה את בתו - העומדת בכל תנאיה של מלכתו המנוחה. כשזו מסרבת לו, מחליטה הנסיכה לברוח כשהיא לבושה בעורו של חמור פלא, ומתחזה למעין לכלוכית פשוטת עם, כשהיא מבקשת למצוא מחסה בכפר קטן ומרוחק מהטירה ומאביה. שם, מתפתח סיפור אהבה בינה לבין נסיך אצילי מממלכה שכנה, בעודה מנסה להתחמק מחיפושיו של אביה אחריה.



אמריקן פופ (1981)

אנימציה מוזיקלית למבוגרים, יפהפייה ומרגשת. ''אמריקן פופ" הינה סאגה משפחתית המתמקדת בסיפורה של משפחת מוזיקאים יהודית, אשר מהגרת מהפוגרומים של רוסיה אל ארצות הברית של המאה ה-19. מאז אותו הרגע, עם השתקעותה של המשפחה במקום החדש, בני אותה המשפחה, מלווים לאורך ארבעה דורות את ההתפתחויות המוזיקליות הפופולריות בארצות הברית, עד לשנות ה-80 של המאה ה-20.

האנימציה בסרט, שנעשתה ברובה בטכניקת רוטוסקופיה (טכניקה שבה האנימטורים משתמשים בצילומים קיימים של השחקנים, על מנת ליצור את הפריימים המצויירים), משלבת טכניקות אנימציה רבות ובין היתר גם צילומי ארכיון, ומהווה מעין מסע מצמרר של המשפחה לאורך ההיסטוריה המוזיקלית האמריקאית- היסטוריה המתבררת להיות כאובה, קשה וחסרת מזל, ובכך חושפת גם את החלקים הפחות זוהרים של תעשיית המוזיקה האמריקאית לאורך השנים תוך שימוש בלהיטים מוכרים של כוכבים על-זמניים.

מטבעות מן השמיים (1981)

הסרט ''מטבעות מן השמיים'', מבוסס על סדרה של ה-BBC העונה לאותו השם, ונוצרה על ידי התסריטאי המיתולוגי- דניס פוטר ("הבלש המזמר"), עוקב אחר דמותו של ארתור פרקר, מוכר תווים אשר אהבתו למוזיקה, לנשים ולחיי הזוהר, כמו כן תשוקתו לחיות חיים גדולים מהחיים עצמם - כמו של האמנים אותם הוא מעריץ - מובילים אותו במורד חלקלק וחושפים סיפור קשה הכולל אכזבות, דיכאון, כפייה ומוות.

לצד הנושאים הקשים הללו, הסרט בוחר להזכיר לנו שוב ושוב דרך הדמויות השונות את הפיתרון לכל הבעיות והטרגדיות הסובבות אותן- פיתרון שגלום במיתוס הבידור ובנאמברים המוזיקלים המוכרים, הנוסטלגיים והמזוהים עם תרבות מחזות הזמר (ומלווים בליפ סינק של הדמויות בסרט, כשקולם הוא קול המבצעים המקוריים של השירים) ומציגים את הפער בין המציאות לבין עולם הדימיון האסקפיסטי המוצע לנו על ידי תרבות הפופ ובין היתר גם על ידי מחזות הזמר.



ווקס לוקס (2018)

אם יש דרך לתאר את הדרמה המוזיקלית ''ווקס לוקס'' בשתי מילים, אין ספק שהמילים האלו יהיו ''בלתי רגיל''. הסרט המחולק לשלושה מערכות (ומסופר בקולו של ווילם דפו), מציג את סיפורה של סלסט (נטלי פורטמן), ילדה בת 13 המוצאת את עצמה אחת הניצולות היחידות ממקרה ירי שאירע בבית ספרה. כשזו מנסה להחלים מפציעותיה הפיזיות והנפשיות, חושפת סלסט את כישרונה המוזיקלי ומפתחת מתוך הטראומה שחוותה קריירה מוזיקלית משגשגת לצד המנהל המוזיקלי שלה (המגולם על ידי ג'וד לאו).

לאורך הסרט אנו, הצופים, עדים לקשיים השונים אותה חווה סלסט בהתמודדותה בתוך תעשיית המוזיקה, והתהליך שהיא עוברת במסגרתה - מסע אשר נחתם במערכה השלישית המהווה מעין הופעה חיה של סלסט שבמסגרתו היא חותמת את התהליך והחוויות הקשות אותן עברה לאורך הסרט כולו.

הדוויג והשארית העצבנית (2001)

אופרת הדראג-פאנק-רוק שהייתה למחזמר קאלט בימתי, והפכה לסרט קאלט, מציגה את סיפורו, מאוויו, וחוויותיו של פליט מזרח-גרמני, אשר עשה ניתוח לשינוי מין בעקבות אהבתו לקצין אמריקאי. כשהניתוח נכשל, ומשאיר את אותו פליט גרמני - שכעת נקראת הדוויג - עם מה שהיא מכנה כ''שארית עצבנית''- השניים מגיעים לאמריקה. שם, הדוויג ננטשת על ידי אהובה ומקימה להקת רוק היוצאת לסיבוב הופעות בברים ומוטלים זולים ברחבי אמריקה כדי להצליח ולהתקיים.

הסרט אשר נכתב, בויים ואפילו גולם בתפקיד הראשי על ידי ג'ון קמרון מיטשל (תפקיד שזיכה אותו במועמדות לפרס גלובוס הזהב) מבוסס על עידן הגלאם-רוק של דיוויד בואי ואמנים אמריקאים ובריטים אחרים משנות ה-70/80 אשר היו חלק מתופעת הג'נדר-בלנדר של אותה התקופה שגוזרת מתוכה משמעויות רבות עמוקות לא רק לקהילה הלהטב''קית.

מישל צ'יקו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית נטלי פורטמן
 
חיפוש בארכיון 2010
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט