חדשות קולנוע וסרטים

Seret לסופ"ש: המלצות סוף השבוע של יאיר הוכנר

מדור Seret לסופ"ש
Seret לסופש: המלצות סוף השבוע של יאיר הוכנר
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
יאיר הוכנר, עורך מדור ביקורות הקולנוע ומבקר הקולנוע הראשי של אתר סרט מזה 20 שנה, ממליץ על הסרטים והסדרות שכדאי לראות באולמות הקולנוע וגם בטלוויזיה בבית, והפעם: הסרט הרומני "מטרונום" על ימי הדיקטטורה ברומניה, סרט האקשן "זעם ונקמה" בנטפליקס, הסרט המועמד לאוסקר "רוחות אינישרין" שהגיע לדיסני+, העונה השנייה של "ציידים" בכיכובו של אל פצ'ינו באמזון פריים וגם זוכה פסטיבל סאנדנס "Nanny" שזמין לצפייה גם באמזון פריים
מטרונום (סינמטק תל אביב וסינמטק ירושלים)

מיועד: לאוהבי סרטים איכותיים וקולנוע רומני. 4 כוכבים

באופן מצמרר סרטו של אלכסנדרו בלק, שגם זכה בפרס הבימוי במסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן האחרון ובפרס הסרט הבינ"ל בפסטיבל ירושלים, הוא נבואה עתידית למה שיכול להתרחש בישראל אם המהפכה המשטרית של נתניהו תתבצע וישראל תהפוך לדיקטטורה ימנית קיצונית.

העלילה מתרחשת ברומניה בתחילת שנות ה-70. משטר האימים של צ'אושסקו מהדק את האחיזה בנתיניו. רוח הנעורים ואהבתם הבלתי נדלית של חבורת תיכוניסטים למוזיקת פופ ורוק מערבית מעמידה אותם בסכנה. לילה אחד עולמם עתיד להשתנות לנצח. מדובר בדרמת מתח שקטה ומאופקת לפי מיטב המסורת של הקולנוע הרומני. הסרט מתחיל באיטיות אך לאט לאט העוצמה שלו הולכת ומתעצמת עד לסוף המבריק. יש בסרט כמה רגעים קשים ורבי עוצמה. נקווה שבישראל 2023 נדע לעצור בזמן שלא תהיה כאן משטרה חשאית, שתעצור נערים רק כי הקשיבו למוזיקה חילונית או דיברו סרה על המנהיג הלא ממש נערץ.



זעם ונקמה | Furies (נטפליקס)

מיועד: לחובבי סרטי אקשן אסיאתיים. 3 כוכבים

בסרטה השלישי כבמאית, השחקנית ורוניקה נגו מספקת לחובבי סרטי האקשן האסייאתיים חווית צפייה מבדרת וחסרת מעצורים וגם חסרת הגיון בסיסי, אבל לא לשם כך התכנסנו. מדובר בסרט מקדים לסרט בשם "Furie" שבו היא כיכבה ועכשיו היא גם נכנסה לנעלי הבימוי והתסריט.

אין צורך לדעת דבר על הסרט הראשון כי גם ככה הוא בעצם הסרט השני מבחינת הסיפור. העלילה של "זעם ונקמה" מתמקדת בשלוש מחסלות, המאמנת שלהן וכנופייה אלימה ומרושעת הסוחרת בנשים, מוכרת סמים ורוצחת על ימין ועל שמאל. התוצאה מדממת, טראשית ומבדרת מאוד. בהחלט לא מיועד למי שמחפש איכות, ומושלם לצפייה מאוחרת בלילה.

רוחות אינישרין (דיסני+)

מיועד: לכל מי שאהב את הסרטים הקודמים של מקדונה. 4 כוכבים

אחרי חודשיים בבתי הקולנוע בישראל, הסרט שהיה מועמד ל-9 פרסי אוסקר ולא זכה אפילו באחד, מגיע לשרות הסטרימינג של דיסני+. אז אם פספסתם את הסרט על גבי המסך הגדול, כדאי מאוד לבדוק אותו על גבי המסך הקטן. בסרט הקולנוע הראשון של הבמאי והתסריטאי מרטין מקדונה מ- 2008 - "ברוז'" – כיכבו צמד השחקנים האירים הנפלאים ברנדן גליסון וקולין פארל. הם חוזרים לשתף פעולה עם המחזאי והקולנוען האירי גם בסרט המצחיק והחכם הזה. אז אם אהבתם את שיתוף הפעולה הקודם שלהם, כדאי מאוד לבדוק את היצירה הנוכחית.



ציידים (אמזון פריים)

מיועד: לחובבי סדרות וסרטים על ציידי נאצים. 4 כוכבים

העונה השנייה והאחרונה של סדרת המתח והפעולה על ציידי נאצים בהפקת ג'ורדן פיל עלתה ב-13 בינואר בשרות הסטרימינג האיכותי והיא חגיגה קולנועית אקספלוייטיישנית מעוררת מחשבה עם שחקנים מעולים ביניהם אל פצ'ינו, קארול קיין, לנה אולין, ג'ניפר ג'ייסון לי שנוצצת כאן כמחסלת וגם דאג לרמן המתוק להפליא, גם כשהוא צריך לחסל מישהו.

בעונה השנייה אפילו הוסיפו את אודו קייר האגדי בתפקיד היטלר, אז לחובבי הז'אנר מדובר בתענוג צרוף עם איכות הפקה גבוהה. מדובר במוצר בידורי שמצליח לעורר גם מחשבה על מחיר הנקמה וגם על נושא מעורר מחלוקת במדינתנו: החיים בעבר במקום בהווה. לישראלים שיצפו בסדרה היא עשויה לעורר קצת מחשבה מעבר לערך הבידורי המאוד גבוה שלה.

Nanny (אמזון פריים)

מיועד: לחובבי סרטי אימה אומנותיים מפסטיבל סאנדנס. 3 כוכבים

סרטה הראשון של הבמאית ניקיאטו ג'וסו זכה בפסטיבל סאנדנס 2022 בפרס הסרט הטוב ביותר ונמכר בעסקת מיליונים לאמזון פריים. האם הסרט הזה באמת טוב מאוד? אני בספק אחרי הצפייה בו. נראה שדרמת האימה בעלת האופי המיסטי מנסה להאכיל את הצופה במסרים ופחות לתת לו להסיק את המסקנות בכוחות עצמו, מה שהופך את חווית הצפייה לדידקטית למדי.

השחקנית אנה דיופ בתפקיד הראשי מגלמת פליטה אפריקאית עם היסטוריה מורכבת הרודפת אותה. דיופ מרשימה מאוד בתפקיד הראשי כאומנת לילדה לבנה במנהטן שהוריה עסוקים מדי מכדי לטפל בה. למרות החסרונות, הבימוי מקצועי והתוצאה מעניינת לצפייה לחובבי קולנוע אמריקאי עצמאי.

יאיר הוכנר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית קולין פארל
 
חיפוש בארכיון 2011
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט