חדשות קולנוע וסרטים

כחול-לבן בהוליווד: התפקידים הגדולים של השחקנים הישראלים

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אז כן, אנחנו מתחילים לעכל שגל גדות היא וונדר וומן. העובדה ששחקנית ישראלית הגיעה לתפקיד מרכזי בהפקת ענק מדוברת מעוררת כבוד גדול. אבל אסור לנו לשכוח שלפניה היו כמה וכמה שחקנים ישראלים שהשיגו תפקידים בולטים בסרטים הוליוודיים. אז מה היו התפקידים הגדולים ביותר של ישראלים בהוליווד?
12 מוני מושונוב – "הלילה הוא שלנו"

הבמאי המצוין ג'יימס גריי אולי נערץ יותר בצרפת מאשר בארה"ב, אך סרט הפשע שלו זכה לביקורות טובות גם באמריקה. מושונוב מגלם בעלים מאפיונר של מועדון לילה, אותו מנהל לא פחות מחואקין פיניקס, שמסתיר מהבעלים העבריינים את העובדה שהוא בן למשפחת שוטרים. בסרטו הבא של גריי "שתי אהבות" כבר גילם מושונוב את אביו של פיניקס.



11. חיה הררית – "בן חור"

עוד הרבה לפני הרימייק המיותר בשנה שעברה, הייתה הקלאסיקה של וויליאם ויילר בכיכובו של צ'רלטון הסטון כבן-חור שזכתה ב-11 פרסי אוסקר. הבמאי פגש אותה בפסטיבל קאן לאחר שכיכבה בסרט הישראלי "גבעה 24 אינה עונה" וחיפש אותה במיוחד לתפקיד אסתר, אהובתו של בן-חור. לצערה של הררית התפקיד בשובר הקופות הקלאסי לא סייע לה לרומם את הקריירה ההוליוודית שלה.



10. גל גדות – "מהיר ועצבני 4"

הרבה לפני שנבחרה לגלם את "וונדר וומן", השיגה גדות תפקיד די משני בסדרת סרטי האקשן המצליחה. תפקידה כג'יזל אמנם לא בלט מדי לעין הלא ישראלית, אבל כנראה שהוא הספיק כדי להרכיב אותה על הגל, שהוביל אותה לשלל תפקידים בהוליווד ("כמו יום ולילה", "999", "קרימינל") - השיא שבהם הוא של אשת החיל האולטימטיבית.



9. מורן אטיאס – "גוף שלישי"

נכון שעיקר פרסומה של אטיאס הגיע מהפקות דוגמנות ומשחק באיטליה, אבל היא השאירה את החותם שלה גם בארה"ב, שם היא כיכבה בסרט "גוף שלישי" של הבמאי-תסריטאי זוכה האוסקר פול האגיס ("התרסקות"). לצידה של אטיאס כיכבה רשימת שחקנים שלא הייתה מביישת אף סרט הוליוודי, מליאם ניסן וג'יימס פרנקו ועד מילה קוניס וקים בסינג'ר. היא עצמה השתתפה בסיפור שמתרחש ברומא יחד עם זוכה האוסקר אדריאן ברודי. האגיס אמנם היה התסריטאי של הסרט, אך הוא מבוסס על רעיון שאטיאס הגישה לו בעצמה. כבוד!



8. יגאל נאור – "גרין זון"

כשהוא בן 52, השיג נאור את התפקיד של הגנרל מוחמד אל ראווי בסרטו של הבמאי המוערך פול גרינגראס ("ג'ייסון בורן") ולצידו של איזה אחד, מאט דיימון. לצערו של נאור, מותחן האקשן הזה לא זכה להצלחה ביקורתית או קופתית ודי נשכח מהתודעה, אך זה לא ממש פגע בקריירה ההוליוודית שלו שכן הוא קיבל לא מעט תפקידים אחר כך בפרויקטים שונים, כמו בסדרת הטלוויזיה "הומלנד" ובסרט ההמשך ל-"300".

7. אודיה רש – "צמרמורת"

היא אמנם רק בת 20, אבל רש הצעירה עזבה לארצות הברית עם משפחתה כשהייתה רק בת 9 כדי שאביה יוכל לשמש כיועץ ביטחון באלבמה. מאז השנים עברו, ואודיה הפכה לאחת ההבטחות הגדולות בהוליווד, והספיקה להשתתף בלא מעט תפקידים בולטים לצד שחקנים מוכרים כמו ג'ניפר גרנר, ג'ף ברידג'ס ואפילו מריל סטריפ. עם זאת, התפקיד הכי גדול שלה הוא בסרט המבוסס על סדרת ספרי האימה שכבשה את העולם בשנות ה-90, כשלצידה כיכב ג'ק בלאק. נראה שרש בוחרת את תפקידיה בקפידה, והיא בהחלט בכיוון הנכון להיות הסופרסטאר הישראלית הבאה בהוליווד.



6. עודד פהר – "המומיה"

הרבה לפני שטום קרוז הסכים להשתתף ברימייק (נוסף) לסרט האקשן-הרפתקאות-אימה, פהר בלט כארדת ביי' בגרסה שיצאה ב-1999 עם ברנדון פרייז'ר ורייצ'ל וייז. מאז הוא הופיע בתפקידים רבים, אבל הבולט שבהם הוא כקרלוס אוליביירה בשלושה מסרטי "האויב שבפנים".



5. מארק איווניר – "שומר המדינה"

אנג'לינה ג'ולי, מאט דיימון, וויליאם הרט, ג'ו פשי ואלק בולדווין הם רק כמה מהשמות שמככבים במותחן הזה משנת 2006 אותו ביים רוברט דה נירו, שבעצמו משתתף בסרט. איווניר הוט לא הכוכב הראשי של הסרט, גם כדמות משנית הוא לא מופיע יותר מדי, אבל תפקידו זכה לשבחים רבים מהקולגות שלו בכלל והבמאי שלו בפרט. כיום הוא מוכר לקהל הישראלי כצביקה, הסוכן של נועה הולנדר ב"להיות איתה", אבל אסור לנו לשכוח כי מדובר בשחקן מוכשר במיוחד שכיכב בלא מעט סדרות וסרטים מעבר לים: "הומלנד", "הרשימה השחורה", "רשימת שינדלר", "אלוף ללא עוררין".



4. מילי אביטל – "נשיקה בין חברים"

לפני 19 שנים הייתה מילי אביטל בזוגיות מדוברת במיוחד עם דייוויד שווימר, כוכב הסדרה "חברים". השניים הכירו על סט הצילומים של הקומדיה הרומנטית הזו. והשם שלה הופיע אפילו לפני זה של ג'ייסון לי ששיחק לצד הצמד. הסרט אמנם היה כישלון קופתי גדול, אבל אין צל של ספק שהוא פיתח את הקריירה של אביטל, שמאז הספיקה לאבד ממעמדה. אביטל הופיעה בעוד מספר סרטים הוליוודים נחשבים לפני ואחרי סרט זה בהם "סטארגייט", "איש מת" של הבמאי ג'ים ג'רמוש ו"הכתם האנושי".

3. אלון אבוטבול – "המטרה: לונדון"

נכון שאבוטבול בלט מאוד כמדען רוסי שנחטף על ידי ביין ב"עלייתו של האביר לאפל", תפקיד לא קטן בכלל, אך דווקא תפקידו בסרט ההמשך ל"המטרה: הבית הלבן" הוא זה שיכול להקפיץ את הקריירה שלו למעלה. בסרט האקשן הוא מגלם את רב המחבלים אמיר ברקאווי, ה-bad guy של הסרט. נכון, הוא משחק פה מחבל, אבל בשונה משחקנים ישראלים אחרים – הוא לא משחק גופה של מחבל, וזה בהחלט דבר חיובי. תפקיד מרשים נוסף של מחבל שגילם אבוטבול היה בסרט "גוף השקרים" של רידלי סקוט לצד לאונרדו דיקפריו וראסל קרואו.



2. איילת זורר – "מלאכים ושדים"

כשאת מככבת בתפקיד הראשי של סרט המשך מדובר במיוחד למותחן ידוע, בו מככב שחקן אגדי ושני זוכי אוסקר (טום הנקס) ושביים אותו במאי מפורסם ומוערך (רון הווארד), את יודעת שעשית משהו נכון. הרבה לפני שגל גדות השיגה תפקיד מרכזי בסרט עתיר תקציב, איילת זורר עשתה זאת בסרט ההמשך ל"צופן דה וינצ'י", שם היא גילמה פיזיקאית איטלקייה שעוזרת לרוברט לנגדון לחקור עוד תעלומה.

הסרט אמנם לא זכה לשבחי המבקרים, ובוא נודה, גם לא ממש זכור בתודעה הישראלית או העולמית, אבל הוא הכניס כחצי מיליארד דולר ברחבי העולם, ואין צל של ספק כי זהו תפקיד שגם כל שחקנית הוליוודית אחרת הייתה שמחה לגלם אותו. זורר המשיכה משם גם היא לעולם הקומיקס וגילמה את דמות של אמו של סופרמן ב"איש הפלדה" ואף כיכבה לאחרונה ברימייק ל"בן חור".



1. חיים טופול – "כנר על הגג"

הבחירה המתבקשת ביותר היא של חיים טופול, ששיחק בתפקיד הראשי במיוזיקל, שלא רק הפך לקלאסיקה וללהיט גדול מאוד, היא גם העניקה לו מועמדת לפרס האוסקר לשחקן הטוב ביותר. טופול היה כוכב הוליוודי של ממש בזמנו עם תפקיד הנבל בסרט ג'יימס בונד "לעיניך בלבד", תפקיד גלילאו גליליי בסרט "גלילאו" ותפקיד בסרט הקאלט "פלאש גורדון".

אך הוא ייזכר לנצח כטוביה החולב, ולמרות שההפסד באוסקר בטח צרם לו (לפחות הוא הפסיד לג'ין הקמן האגדי ב"הקשר הצרפתי"), הוא יכול להתגאות בפרס גלובוס הזהב עליו הוא זכה, ואפילו במשהו חשוב אף יותר, שאף שחקן או שחקנית ישראלים לא הצליח להשיג עד כה – להכניס דמות לפנתיאון של הקולנוע העולמי. בואו נראה אם גל גדות תצליח לעשות את זה.

ערן איצקוביץ - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית גל גדות
 
חיפוש בארכיון 2014
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט