חדשות קולנוע וסרטים

גלובוס הזהב 2022: "כוחו של הכלב" ניצח מול אולם ריק

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
באולם ריק, נטול סלבס, מצלמות או שטיח אדום, התקיים אתמול טקס פרסי "גלובוס הזהב" ה-79. "כוחו של הכלב" של ג'יין קמפיון המשיך לבסס את מעמדו בעונת הפרסים (הדרמה הטובה ביותר, שחקן המשנה והבמאית) ואילו בגזרת הטלוויזיה, "יורשים" שלטו ביד רמה. אבל האם לאיגוד העיתונאים, שחווה חרמות מרוב הוליווד בשל חשיפת השחיתויות והגזענות בו, יש עדיין 'סיי' בקביעת המנצחים של עונת הפרסים?
ליל אמש היה שייך ברובו לקומיקאי והשחקן בוב סאגט, שנפטר בפתאומיות בגיל 65 בעודו בסיבוב הופעות בפלורידה. בעוד הוליווד התכנסה ברשתות החברתיות להביע את תנחומיה, מספר מצומצם של אנשים התכנס באותה "עיר הסרטים" כדי לחגוג את עצמם. מדובר כמובן בטקס פרסי "גלובוס הזהב" 2022, ה-79 במספר, שתמיד ידע עליות ומורדות בפופולריות שלו אך מעולם לא ידע שפל שכזה: למלון הילטון בוורלי הילס שבלוס אנג'לס הגיעו כמה אנשי תקשורת ספורים, בעוד המצלמות (ורשת NBC, שאוחזת בזכויות השידור), כתבי השטיח האדום והכוכבים עצמם נשארו בבית. רק שני כוכבי עבר כיבדו את המעמד בנוכחותם – כוכבי "שקרים אמיתיים" ארנולד שוורצנגר וג'יימי לי קרטיס, ששיבחו את היותו של איגוד העיתונאים הזרים (שמחלק את הפרס) ארגון ללא מטרות רווח.

אז למה "גלובוס הזהב" הפך בין רגע לאירוע שמזכיר יותר את הגרלת ליגת ווינר? התשובה היא לא התפשטות נגיף האומיקרון (למרות שזו כמובן לא סייעה), אלא הסקנדל שהתעורר סביב ארגון העיתונאים בתקופה זו בשנה שעברה. לאחר פרסום התחקיר בעיתון "לוס אנג'לס טיימס" על השחיתויות בארגון, הסכומים המופרזים שמקבלים חבריו (מה שפוגע במעמדו כ-"ארגון ללא מטרות רווח") על השתתפותם בועדות שונות וסירובו להגביר את הייצוג הלא-לבן בו (לפי הדיווח, הארגון לא קיבל לשורותיו עיתונאי/ת לא לבן/ה מאז נשיאתו לשעבר, העיתונאית ההודית מאהר טטנה, שהצטרפה לארגון לפני 20 שנה בדיוק), החלו הגופים הישירים המעורבים בהפקת הטקס להרים גבה לגבי תפקידם בארגון ולמשוך את השתתפותם השנה אחד אחרי השני.

[*]

קודם היו אלו מעצמות הסטרימינג אמזון ונטפליקס, אז "וורנר מדיה" (שבבעלותה חברת "וורנר ברוס", "יוניברסל" ו-"HBO") ולבסוף גוף השידור של הטקס, רשת NBC, שבדיוק "נזכר" כי התחייב באותו הערב לשדר משחק פוטבול חשוב. לאחר מכן, היו אלה הכוכבים, שהחלו לקרוא להחרמת הטקס ברשתות החברתיות ולהחזיר את פרסיהם לארגון (הבולט מביניהם היה טום קרוז, שהחזיר לאיגוד את שלושת פרסיו – "נולד בארבעה ביולי", "ג'רי מגוויר" ו-"מגנוליה"). לבסוף, איגוד העיתונאים הזרים התקפל בעצמו, הבטיח לקחת את הביקורת ל"תשומת ליבו" והודיע כי הטקס ייערך ללא נוכחות קהל או עיתונאים.

אך מי בכלל המנצחים בסיומו של אותו הערב הלא שגרתי? "כוחו של הכלב", דרמת הגבריות הרעילה המצוינת של ג'יין קמפיון ("הפסנתר"), שזכתה בפרס "אריה הכסף" בפסטיבל ונציה בשנה שעברה, זכתה בפרס הדרמה הטובה ביותר, בפרס הבמאי הטוב ביותר ובפרס שחקן המשנה הטוב ביותר (לקודי סמית' מקפי), וכך הידקה עוד יותר את אחיזתה בעונת הפרסים הנוכחית. עם זאת, מועמדים חזקים אחרים מהסרט, כדוגמת בנדיקט קאמברבאץ' (השחקן הטוב ביותר) וקירסטן דאנסט (שחקנית המשנה) הלכו הביתה בידיים ריקות, בניגוד לתחזיות. בפרס הסרט הקומי/מוזיקלי הטוב ביותר זכה "סיפור הפרברים" - העיבוד המודרני של סטיבן ספילברג למיוזיקל הקלאסי.

[*] המתחרה הגדול ביותר של "כוחו של הכלב", "בלפסט" – סיפור ההתבגרות החצי-אוטוביוגרפי של קנת' בראנה – הלך הביתה עם זכייה אחת, בפרס התסריט (שכתב בראנה עצמו), מתוך 7 מועמדויות. בפרסי המשחק, נרשמו אף עוד הפתעות, ששמורות אולי רק לשיקול הדעת המוזר של "גלובוס הזהב" – דוגמת זכייתה של ניקול קידמן בפרס השחקנית הטובה ביותר בדרמה על תפקידה כלוסיל בול ב-"הזוג ריקרדו" של ארון סורקין – סרט שזכה לביקורות חלוקות על איכותו וכוונותיו – וגברה על מועמדות חזקות אחרות, כדוגמת אוליביה קולמן ב-"הבת האפלה", קריסטן סטיוארט ב"ספנסר" וליידי גאגא ב"בית גוצ'י" (עוד סרט שלא זכה לביקורות אוהדות במיוחד).

האם זכייתה המפתיעה של קידמן משנה את מצב התחזיות בעונת הפרסים? לא בהכרח, שכן לעיתים ספורות זכיות המשחק של "גלובוס הזהב" וטקסים אחרים – דוגמת האוסקר – חופפים לחלוטין. כך, למשל, ניצחה שנה שעברה רוזמונד פייק בפרס השחקנית הקומית הטובה ביותר על תפקידה ב"אכפת לי" ואילו ג'ודי פוסטר בפרס שחקנית המשנה על "המאוריטני" – שתי הופעות שכלל לא קיבלו אזכור בטקס האוסקר הקודם.

שאר פרסי המשחק הלכו לרייצ'ל זגלר (פרס השחקנית הטובה ביותר בקומדיה/מחזמר) ואריאנה דבוז (פרס שחקנית המשנה) על "סיפור הפרברים" (לשתיהן הייתה זו המועמדות הראשונה בטקס); וויל סמית' (בזכייתו הראשונה מתוך חמש מועמדויות לאורך הקריירה שלו) בפרס השחקן הראשי בדרמה על תפקידו כאביהן של הטניסאיות ונוס וסרינה וויליאמס ב"משפחה מנצחת"; ואנדרו גארפילד בפרס השחקן הראשי בקומדיה/מחזמר על תפקידו המעולה ב-"טיק,טיק...בום!" (שהשלים את רצף זכיות מחזות הזמר בקטגוריות המשחק השנה), וכך הוא סוגר שנה מצויינת עבורו (מ-"עיניה של תמי פיי" ועד "ספיידרמן").

עוד זכיות בגזרת הקולנוע היו לעיבוד המדובר להרוקי מוריקמי - "הנהגת של מר יוסוקה" (שיגיע אלינו לאקרנים במרץ הקרוב) בקטגוריית הסרט הזר; "אנקאנטו" של דיסני ולין מנואל-מירנדה בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר; ו-"No Time to Die", שירה של בילי אייליש מסרט הבונד האחרון באותו השם, בפרס השיר הטוב ביותר.

[*]

ומה בתחום הטלוויזיה? המשפחה העשירה והכוחנית האהובה ביותר על המסך הקטן, משפחת רוי, הגדירה את שליטתה מחדש בענף גם השנה: "יורשים" זכתה בפרס הדרמה הטובה ביותר (בפעם השנייה, אחרי זכייתה בשנה שעברה על עונתה השנייה) על עונתה השלישית, ואילו ג'רמי סטרונג (שמנע מאביו בסדרה, בריאן קוקס, ניצחון שני בפרס) ושרה סנוק זכו בקטגוריות השחקן הטוב ביותר בדרמה ושחקנית המשנה (בהתאמה). בפרס השחקנית בדרמה, איגוד העיתונאים התאמץ יותר באלמנט הייצוג והעניק ל-אמ.ג'יי רודריגז, שחקנית טרנסית, את הפרס על תפקידה בתוכנית "פוזה".
בגזרת הקומדיה, להיט השנה (לפחות מבחינתי) "האקס" גבר על המתחרה הגדול האחר שלו – "טד לאסו" (שזכה בפרס בטקס האמי האחרון) – וזכה בפרס הגדול, בנוסף לזכייה מוצדקת של כוכבתו ג'ין סמארט בפרס השחקנית הטובה ביותר בקומדיה, ובכך סיים עונת פרסים מוצלחת במיוחד. עם זאת, "טד לאסו" לא הלכה הביתה בידיים ריקות, וגיבורה ג'ייסון סודייקיס זכה בפרס השחקן בקומדיה. בקטגוריות המיני-סדרה - "מחתרת המסילה", הסדרה המדוברת מבית היוצר של זוכה האוסקר בארי ג'נקינס ("אור ירח"), זכתה בפרס הנחשק וגברה על "עוזרת בית" ו"הסודות של איסטאון".



קייט וינסלט זכתה ב-"גלובוס הזהב" החמישי בקריירה שלה על "איסטאון" בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר במיני-סדרה, ואילו מייקל קיטון זכה בקטגוריית השחקן הטוב ביותר במיני-סדרה על תפקידו ב-"Dopesick", אודות מגיפת האופיאטים שתוקפת את ארה"ב בשנים האחרונות. כך, גברו השניים על הופעות מעולות של מרגרט קוואלי ("עוזרת בית"), ג'סיקה צ'סטיין (במועמדותה השנייה הערב) ואוסקר אייזיק על "תמונות מחיי נישואין" של חגי לוי, ואליזבת' אולסן ופול בטאני על "וונדה-ויז'ן" (ובזאת מסיימת הסדרה המדוברת מבית "מארוול" את ריצתה בעונת הפרסים ללא פרס אחד בידיה). לסיום, בקטגורית שחקן המשנה נרשמה הפתעה - או יאנג-סו הוותיק, כוכב הלהיט של נטפליקס "משחק הדיונון", זכה בפרס והפך לשחקן הקוריאני הראשון שהגיע למעמד זה.

לסיכום, "גלובוס הזהב" אמנם שיקף תמונה טובה יותר של מפת המועמדים העונה יותר מכפי שעשה זאת בעבר, אך העובדה שאף אחד לא נכח כדי לראות זאת – או העובדה שהטקס לא עניין רבים מהזוכים (עדיין נותר לתהות מי יאסוף את הפרס שלו) – ככל הנראה משקפת עוד יותר טוב את הוליווד של 2022. באיגוד העיתונאים הזרים מבטיחים לחזור לפורמט הרגיל ב-2023, אך לא ברור אם אפשרות זו אכן תקרה.
דניאל עמיר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית קייט וינסלט
 
חיפוש בארכיון 2000
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט