חדשות קולנוע וסרטים

פרסי אופיר: סרטיהם של אבי נשר וערן קולירין מובילים עם 15 מועמדויות

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הסרטים "תמונת הניצחון" של אבי נשר ו-"ויהי בוקר" של ערן קולירין מובילים את המועמדים לפרסי אופיר שהוכרזו היום עם 15 מועמדויות כל אחד. לצדם יתמודדו על פרס הסרט הטוב ביותר "אגדת חורבן", "הברך" ו"מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם" • רשימת המועמדים המלאה בכתבה
האקדמיה הישראלית לקולנוע פרסמה היום (שני) את המועמדים לטקס פרסי אופיר ה-30 שיתקיים ב-5 לאוקטובר 2021. שני הסרטים שזכו למספר המועמדויות הרב ביותר הם "תמונת הניצחון" של אבי נשר ו-"ויהי בוקר" של ערן קולירין עם 15 מועמדויות כל אחד. שני הסרטים מועמדים גם לפרס הסרט הטוב ביותר לצדם של "אגדת חורבן" של גידי דר, "הברך" של נדב לפיד ו"מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם" של דני רוזנברג. הסרט הזוכה יהיה נציגה של ישראל לטקס האוסקר בקטגוריית הסרט הבינלאומי הטוב ביותר.

רשימת המועמדים לפרס הבמאי הטוב ביותר זהה לזו של הסרט הטוב ביותר ובקטגוריות המשחק ניתן למצוא בין היתר את אבשלום פולק ("הברך") והמפיק מרק רוזנבאום ("מותו של הקולנוע") שיתחרו על פרס השחקן ואת אביגיל הררי ("אחד בלב") וג'וי ריגר ("תמונת ניצחון") שמתמודדות על פרס השחקנית. שחקני המשנה כוללים אף הם שמות מוכרים כמו נועה קולר ורוני קובן ("מותו של הקולנוע"), אורלי זילברשץ ומאיר סויסה ("אחד בלב") ומשי קליינשטיין ("תמונת הניצחון").

[*]

(תמונה מהסרט "ויהי בוקר". צילום: שי גולדמן)

המועמדויות מסמנות הצלחה גדולה לאבי נשר, שחזר להתמודד בטקס אופיר לאחר סכסוך מתוקשר מול האקדמיה שהתעלמה מסרטיו הקודמים בקטגוריות המרכזיות. נשר מועמד לפרס הסרט, הבמאי והתסריט – מועמדות ראשונה של אחד מגדולי הבמאים הישראליים בקטגוריית הבמאי. לעומתו טליה לביא, שסרטה הקודם "אפס ביחסי אנוש" זכה לאהדה גדולה מצד חברי האקדמיה, לא זכתה למועמדות לפרס הסרט, הבימוי והתסריט על סרטה "אחד בלב", שהסתפק במועמדויות בקטגוריות המשחק השונות ובקטגוריות נוספות. "לשחרר את שולי" שהפך לסרט המצליח ביותר בישראל ב-3 עשורים האחרונים, כלל לא נרשם על ידי מפיקיו שהניחו מראש כי לא יהיה חביב על חברי האקדמיה.

על פרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר יתחרו הסרטים "אהבה זאת לא הייתה" של מיה צרפתי שזכה בפרס הסרט הטוב בפסטיבל דוקאביב 2020, "שפאר בדרך להוליווד" של ונסה לאפא שיוקרן בקרוב בפסטיבל הקולנוע בירושלים, "להיות ענת קם" של שלומי אלדר, "קופסה כחולה" של מיכל ויץ ו"דני קרוון" של ברק הימן על האמן שהלך לעולמו השנה. זוכה דוקאביב הנוכחי "לילות קיץ" מועמד לפרס הסרט התיעודי הקצר. רשימת המועמדים המרכזיים:

הסרט העלילתי: "תמונת הניצחון", "אגדת חורבן", "הברך", "ויהי בוקר", "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם"

הסרט הדוקומנטרי: "שפאר בדרך להוליווד", "אהבה זאת לא הייתה", "דני קרוון", "להיות ענת קם", "קופסה כחולה".

הבימוי: "תמונת הניצחון" - אבי נשר, "אגדת חורבן" - גידי דר, "הברך" - נדב לפיד, "ויהי בוקר" - ערן קולירין, "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם" - דני רוזנברג

שחקנית ראשית: אביגיל הררי - "אחד בלב", נור פיבק - "הברך", אנה דוברובצקי "יותר ממה שמגיע לי", ג'וי ריגר - "תמונת הניצחון", ג'ונא סולימאן - "ויהי בוקר".

שחקן ראשי: אלכס בכרי - "ויהי בוקר", אבשלום פולק - "הברך", אימרי ביטון - "הבית ברחוב פין", אמיר חורי - "תמונת הניצחון", מיכה פרודורובסקי - "יותר ממה שמגיע לי", מרק רוזנבאום - "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם".

תסריט: אבי נשר - "תמונת הניצחון", גידי דר, שולי רנד - "אגדת חורבן", דני רוזנברג, איתי כוחי - "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם" , ערן קולירין - "ויהי בוקר", פיני טבגר - "יותר ממה שמגיע לי".

שחקנית משנה: נועה קולר - "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם", אורלי זילברשץ - "אחד בלב", איזבל רמדאן - "ויהי בוקר", משי קליינשטיין - "תמונת הניצחון", ריימונד אמסלם - "הבית ברחוב פין"

שחקן משנה: עלא דקא - "תמונת הניצחון", איהאב אליאס סלאמה - "ויהי בוקר", יעקב זדה-דניאל - "יותר ממה שמגיע לי", מאיר סויסה - "אחד בלב", רוני קובן - "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם"

צילום: שי גולדמן - "הברך", ירון שרף - "אחד בלב", מוש משעלי - "תוכנית א'", עמית יסעור - "תמונת הניצחון", שי גולדמן - "ויהי בוקר".
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ג'וי ריגר
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט