חדשות קולנוע וסרטים

חמישה כוכבים: הסרטים האהובים על ג'וי ריגר ומתן גוגנהיים

מדור חמישה * כוכבים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המדור מארח הפעם את השחקנית ג'וי ריגר ("תמונת הניצחון", "שעת נעילה") והבמאי מתן גוגנהיים ("פרדייס קרוז"), שמשתפים פעולה יחדיו בקומדיה "שאיפה לחיים" שמציגה כעת בבתי הקולנוע, ובוחרים את חמשת הסרטים האהובים עליהם
הבחירות של ג'וי ריגר

בילי אליוט (2000) – "הסרט הכי משמעותי מהילדות שלי. אני זוכרת משם סצנות בעל פה, את הדיאלוגים וכל המוזיקה. הייתי צופה בזה עם הדוד שלי ז"ל, עם אחיותיי וזה אחד הסרטים שהכי אהבתי בתור ילדה ועדיין הכי אוהבת".

על הסרט: ג'יימי בל מככב בתפקיד בילי בן ה-11, בן למשפחה בריטית ענייה, שחולם להיות רקדן למרות רצון אביו שיהיה מתאגרף. הסרט זכה להצלחה גדולה עם הכנסות של 109 מיליון דולר, 3 מועמדויות לאוסקר ופרס באפט"א לסרט הבריטי הטוב ביותר ואף הפך למחזמר שזכה בעשרה פרסי טוני.



מחוץ למים (2009) – "סרט מהמם - כשעבדתי על הסרט 'אין בתולות בקריות' הבמאית והתסריטאית קרן בר רפאל אמרה לי לצפות בסרט הזה ולקבל ממנו השראה לדמות שאני מגלמת. התאהבתי בסרט והוא אחד הסרטים החשובים מבחינתי".

על הסרט: הבמאית הבריטית אנדריאה ארנולד בדרמה שעוקבת אחר נערה בת 15 בשם מיה, החיה עם אמה האלכוהוליסטית ואחות קטנה עם פה מלוכלך במיוחד. בינתיים היא מקווה למצוא קצת חום ואהבה בבית הקר והמנוכר שבו היא חיה. כאשר אל עולמה חודר גבר שרמנטי (מייקל פסבנדר) היא חושבת שהכול השתנה, אבל הבעיה היא שהוא בן הזוג של אמה.



דיוקן של נערה עולה באש (2019) – "הייתי צריכה לבחור סרט אחד מבין שלל סרטיה של סלין סיאמה והתלבטתי בין זה לבין 'חבצלות מים" לבין 'טומבוי' אבל לדעתי זה הסרט הכי בשל שלה. החלום שלי הוא לעבוד איתה, היא אחת הבמאיות שאני הכי אוהבת בעולם".

על הסרט: סרטה של סלין סיאמה, שזכה בפרס התסריט בפסטיבל קאן, עוקב אחר מריאן (נעמי מרלן), ציירת צעירה ויפה, אשר מגיעה לאי מבודד על מנת לצייר את דיוקנה של אלואיז (אדל האנל) בת המעמד הגבוה, לקראת חתונתה הקרבה. אלא שאלואיז לא מעוניינת להתחתן, ולכן מסרבת לשתף פעולה עם ההכנות לחתונה בכלל, ועם ציור הדיוקן בפרט. מריאן מחליטה להסתיר את העובדה שהיא ציירת ומציגה את עצמה כבת לוויה שנועדה להנעים את זמנה של אלואיז, ובד בבד היא מתבוננת בה, יום אחר יום, ומציירת אותה בסתר.

הכל בכל מקום בבת אחת (2022) – "אחד הסרטים שיצאו בעשור האחרון שהכי אהבתי. הוא מופרע לגמרי, יצירתי, מיוחד, מרגש, יש בו הרבה מחשבה ועפתי עליו. הוא נוגע ללב וגם מצחיק ויש בו המון יצירתיות. אני אוהבת סרטים שמצליחים לעורר מחשבה".

על הסרט: הדניאלס ("איש האולר") מביימים עלילה מטורפת שעוקבת אחר אוולין (מישל יאו, "נמר דרקון"), מהגרת סינית באמריקה, שמוצאת עצמה נסחפת אל תוך הרפתקה בה היא לבדה יכולה להציל את העולם מהכחדה על ידי מעבר בין ממדים ועולמות מקבילים.



צלילי המוזיקה (1965) – "אני נורא אוהבת מחזות זמר וזה אחד ממחזות הזמר שאני הכי אוהבת".

על הסרט: המיוזיקל הקלאסי בכיכובם של ג'ולי אנדרוז וכריסטופר פאלמר המבוסס על ספרה האוטוביוגרפי של מריה פון טראפ על נזירה שהופכת לאומנת באוסטריה בזמן שהנאצים צוברים כוח במדינה. הסרט זכה ב-5 פרסי אוסקר, בהם לסרט הטוב ביותר, עובד למחזמר מצליח ונמצא במקום השישי ברשימת הסרטים הרווחיים בכל הזמנים לאחר חישובי אינפלציה.



הבחירות של מתן גוגנהיים

הבוז (1963) – "מלא בסטייל, יומרני, כובש ושומט לסתות".

על הסרט: סרט של הבמאי הצרפתי מחלוצי הגל החדש, ז'אן לוק גודאר, שהלך לעולמו לאחרונה בכיכובה של בריז'יט בארדו. העלילה עוקבת אחר מפיק סרטים אמריקאי ששוכר את שירותי הבמאי פריץ לאנג לבימוי גרסה של האודיסיאה של הומרוס.



סרט לבן (2009) – "מיכאל הנקה בשיא איפוקו מגיע לשיא ביצירתו".

על הסרט: סרטו של הבמאי האוסטרי עוסק בשרשרת אירועים שהתרחשו במשך שנה בכפר קטן בצפון גרמניה ערב מלחמת העולם הראשונה ומתמקד בקורותיהן של שלוש משפחות מרכזיות בכפר, ילדיהן והחינוך הנוקשה שילדים אלו מקבלים. הסרט זכה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן ובפרס גלובוס הזהב לסרט הזר.

עם הראש בקיר (2004) - "חגיגה של תשוקה ורגש שנועדה על מנת לדבר בצורה מדויקת על ניכור".

על הסרט: זוכה פרס דב הזהב בפסטיבל ברלין ופרס האוסקר האירופאי. סרטו המוערך של פאטי אקין מתמקד בשתי דמויות משולי הקהילה הטורקית של ברלין – קהיט בן הארבעים שמתקשה למצוא את מקומו וזהותו, וסביל שמבקשת להימלט מהקודים המסורתיים של משפחתה.



בלייד ראנר (1982) – "זיכרון ילדות מפואר ששומר על כוחו בערבות השנים".

על הסרט: סרטו המופתי של רידלי סקוט מבוסס על ספר מדע בדיוני מכונן של פיליפ ק. דיק מ-1968, "האם אנדרואידים חולמים על כבשים חשמליות?". כשיצא הסרט לפני 4 עשורים הוא לא זכה להצלחה ביקורתית או מסחרית, אך עם השנים צבר מעמד כאחד מסרטי המדע בדיוני הגדולים בכל הזמנים, כזה שנוגע בשאלה האלמותית של מה הופך אותנו לאנושיים.



כוח עליון (2014) – "מינימליזם אכזרי ביעילותו, מלא הומור ועצב".

על הסרט: הדרמה השבדית המצולמת להפליא ומבוימת באופן מדויק וקפדני על ידי הבמאי רובן אוסטלונד, שזכה בהמשך בדקל הזהב על סרטיו "הריבוע" ו"משולש העצבות", בוחנת את התא המשפחתי ומעמדו של ראש המשפחה דרך מקרה מבחן מסקרן - משפחה שמבלה באתר סקי בהרי האלפים ומוצאת את עצמה עדה למפולת שלגים. בריחתו של האב מהזירה גורמת לבני המשפחה, לחבריהם ולאב עצמו לבחון מחדש את הקשר ביניהם.

מיכל ליבר רונן - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ג'וי ריגר
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט