חדשות קולנוע וסרטים

"אני רוצה להיות יותר אמיצה ולפרוץ את הגבולות שלי"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
כבר שנים שג'וי ריגר היא אחת הכוכבות הצעירות המצליחות והמוערכות בישראל עם שורת תפקידים בסרטי אבי נשר, בסדרות מצליחות כמו "שעת נעילה" וכעת עם תפקיד בסרט "שאיפה לחיים" לצד שלמה בראבא ודבל'ה גליקמן. בראיון למיכל ליבר רונן היא מספרת על העבודה לצד כוכבי "זהו זה", התסריט לסרט שכתבה, הקשר הטוב עם האקסית מורן רוזנבלט וגם מגלה עם איזו במאית ישראלית היא תשמח לעבוד
"בטלוויזיה יצא לי לעשות קומדיות, בקולנוע לא. אני רגילה לקומדיה. נראה לי שאני אדם יותר מצחיק מדרמטי'", מספרת השחקנית ג'וי ריגר' שהסרט "שאיפה לחיים" הוא הקומדיה הקולנועית הראשונה שהיא מופיעה בה. ריגר נחשבת אחת השחקניות המוכרות והמוערכות בארץ. למרות גילה הצעיר (28), יש באמתחתה הספק רב שכולל עשרים שנות פעילות בתעשייה. היא שיחקה בסרטים ("אין בתולות בקריות"), סדרות טלוויזיה ("אבא משתדל", "שעת נעילה") ולאחרונה בתפקיד נועז בתאטרון גשר בהצגה "השחף". היא מחזיקה בשני פסלונים: פרס השחקנית המבטיחה בתאטרון ופרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל הסרטים בטרייבקה.

היא זכתה לזינוק הגדול בזכות שלושת סרטיה עם הבמאי אבי נשר, "החטאים", "סיפור אחר" ו"תמונת הנצחון", שעזרו לבסס את כישרונה ומעמדה בקולנוע, כשהאחרון שבהם אף נקנה על ידי נטפליקס. באופן מפתיע בסרטו החדש של נשר, "גן הקופים" היא לא תשתתף. "זו הייתה החלטה משותפת. לא התאמתי לתפקיד הזה ספציפית, אבל יש לנו עוד המון דברים יחד שאנחנו מתכננים לעשות", היא מספרת.

ריגר גילתה כבר מגיל צעיר את החיבה לבמה ועלתה על במות התאטרון בהצגה "ספר הג'ונגל" בגיל8 . היא למדה בתיכון לאמנויות" תלמה ילין "ואת שירותה הצבאי עשתה בחיל המודיעין, ביחידה .8200 על לימודי משחק באחד מבתי הספר הנחשבים היא ויתרה, אך זהו נושא שתמיד מעלה בה חרטה. "מאוד רציתי ללמוד משחק. נבחנתי גם ליורם לוינשטיין וגם לניסן נתיב ובעיצומן של הבחינות קיבלתי אודישן לתאטרון הקאמרי להצגה 'עמודי החברה' והייתי צריכה להחליט אם ללכת ללימודים או ליצור לעצמי שיעורים שזה מה שעשיתי – פיתוח קול, תנועה ומשחק בלי קשר לבית ספר. אני לומדת כל הזמן ומפתחת את עצמי בכל מני תחומים, אבל תמיד יש איזושהי צביטה", היא מתוודה.

[*]

(ג'וי ריגר בסרט "שאיפה לחיים". באדיבות סרטי יונייטד קינג. צילום: שי פלג)

ג'וי חרכה את מסכי הטלוויזיה בסדרות הילדים "החממה" ו"או בוי". לאחר שהפכה דמות נערצת על ילדים ובני נוער, פרצה לעולם המבוגרים בקולנוע עם סרטיו של אבי נשר. בתאטרון היא הופיעה כחמש שנים על במות תאטרון הקאמרי בשלל תפקידים וכיום היא מופיעה בתאטרון "גשר" בהצגה "השחף" בתור נינה, דמות שמוכרת לציבור הרחב גם מהסדרה "חזרות". מדובר בתפקיד נועז שכולל עירום מלא. למרות שלפני מספר שנים צולמה על ידי צופה בהצגה "אל נקמות" בתאטרון הקאמרי כשהיא בעירום, היא לא חששה שתקרית זו תחזור על עצמה.

לפני חמש שנים היא יצאה מהארון וחשפה את זוגיותה עם השחקנית מורן רוזנבלט ("פאודה"). השתיים נפרדו לפני כארבע שנים ובשנתיים האחרונות היא בזוגיות עם השחקנית כרמל בין ("המפקדת").

מה לגבי פרויקט משותף?

"תמיד אסכים לפרויקט עם כרמל ולכל פרויקט עם האקסיות שלי. בעצם רק עם מורן (רוזנבלט) כי היא השחקנית היחידה. בטח, הן כולן חברות", היא אומרת. ראיינתי את ג'וי בעקבות סרטם של צמד התסריטאים ובמאים מתן גוגנהיים ואסף אבירי, "שאיפה לחיים". זהו סרט דרמה-קומי אודות קשיש בשם דב) שלמה בראבא) המתגורר בבית דיור בניגוד לרצונו. דב שהתאלמן מאשתו חטף מהלומה נוספת כשנאלץ לפנות את ביתו בשל צמצום הפנסיה שלו מהדואר, בו עבד בעקבות ההפרטה. בניגוד לחבריו הקשישים שמסתגלים לרוע הגזירה וממלאים את זמנם בדיור המוגן בעישון קנאביס רפואי, דב אינו משלים עם המצב. נקודת המפנה מגיעה עם הגעתה של דנה, זוגתו של נכדו לביקור (ג'וי ריגר). דנה היא עורכת דין משועממת שאינה ממצה את יכולותיה ואת זמנה הפנוי מעבירה בעישון גראס. כשדב מבין את הפוטנציאל הכלכלי של מכירת גראס רפואי אותו מקבלים מבוגרים מעל גיל 75, הוא מבקש את עזרתה ויחד הם מקימים קבוצת סחר בוויד שתעזור לו לקנות את ביתו מחדש.



"זה ליהוק מעניין של אסף ומתן. הגעתי אחרונה לאודישנים ויצא שהייתי יותר צעירה מהדמות שהם חיפשו. הם חיפשו מישהי יותר קלילה ומגניבה שתוכל להיות ליד כל המבוגרים שהם תותחים מאוד כבדים. זה תפקיד מעניין והיה לי ממש מגניב," מספרת ריגר על ליהוקה לסרט. "היא פשוט היחידה שהותירה בנו רושם. לפניה היינו בספק ואיתה זה הרגיש נכון. אני חושב שהיא מצליחה לתת פייט לשלושת הזקנים עם הדומיננטיות, הנוכחות והכריזמטיות שלה", החמיא לה הבמאי מתן גוגנהיים בראיון שערכנו איתו. ואכן, למרות גילה הצעיר היא מקרינה בגרות ושופעת כריזמה שיוצאת ממנה באופן טבעי. על מנת לבגר את דמותה בסרט ביצעה שינוי חיצוני שבא לידי ביטוי בהרכבת משקפיים. "רציתי לתת לה משהו יותר בוגר, למרות שלכאורה אין בזה סממן יותר בוגר. גם אף פעם לא שיחקתי עם משקפיים וזה נראה לי מעניין. תמיד אני עושה שינוי חיצוני בשביל דמויות".

איך היה לעבוד עם אסף ומתן? שני במאים בו זמנית. זה מאתגר.

"בסופו של דבר את מתרגלת לזה. אם את פונה למישהו אחד עם הערה ואז פונה למישהו אחר' אז אולי הדעות שונות אבל הם ראו את הסרט באותו אופן, באותה נשימה. לכן זה היה יותר קל כי הבנתי שזה איש דו ראשי שאני יכולה לפנות לשניהם וזה היינו הך. יש בזה משהו מורכב, אבל זו הייתה הפקה מעניינת וזה היה ממש בסדר".

בסרט משחקת ג'וי את בת זוגו של אבי קורניק ("השמינייה"), עליו היא מרעיפה שבחים רבים. "היה לי כיף עם קורניק. הוא בחור מהמם, מוכשר ,כיפי, רגיש, טוב לב וממש בחור טוב". אבל רוב הסצנות של ג'וי הן עם השחקנים הוותיקים, שלמה בראבא ודבל'ה גליקמן, כוכבי "זהו זה". "הייתה חוויה מדהימה איתם. בהתחלה חשבתי 'וואו, אני הולכת לשחק עם בראבא וגליקמן. איזה כבוד זה'. אבל בסופו של דבר היו הרבה צחוקים ופאן ושניהם שחקנים מהממים, אנשים טובים, רגישים וכיפיים", משתפת ג'וי.
[*]

לפני שבועיים סיימה ריגר להצטלם לסרט אימה צרפתי אודות "משפיענים שנוסעים לווילה לצלם סרט אימה, מגיע סטוקר והסיפור מסתבך", היא מספרת. בנוסף סיימה להצטלם לסדרה של דנה מודן שתעלה בקרוב וגם לסרט של מרקו כרמל. "יש עוד כל מיני דברים עתידיים שעוד לא נסגרו אבל יש הרבה דברים מעניינים בקנה", היא מוסיפה. בנוסף לפרויקטים הקולנועיים והטלוויזיוניים היא תמשיך לעלות על במות התאטרון עם ההצגות" הסוף" בצוותא ו"השחף" בתאטרון 'גשר'.

ריגר תשמח לעבוד בארץ עם הבמאית רמה בורשטיין ובחו"ל עם הבמאית הצרפתייה סלין סיאמה: "היא אחת הבמאיות שאני הכי אוהבת בעולם" והחלום הגדול שלה הוא להוציא לעולם סרט שכתבה: "כתבתי סרט יחד עם רוני קידר ששלומי אלקבץ וגלית כחלון יפיקו ותביים אותו רוני. אני ממש אשמח שזה יקרה". לקראת העשור החדש בחייה, היא מאחלת לעצמה "להיות מאושרת, ליהנות, להמשיך לדייק לעצמי את התפקידים ואת האנשים שסובבים אותי, להיות יותר אמיצה ויותר לפרוץ את הגבולות שלי".
מיכל ליבר רונן - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ג'וי ריגר
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט