קר עד העצם ביקורת סרט

Winters Bone Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קר עד העצם":
"מעולה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Winters Bone
משחק ג‘ניפר לורנס, ג‘ון הוקס, קווין ברזנהן, דייל דיקי, גארט דילאהנט, שריל לי במאי/ת דברה גראניק  
דרמה
ביקורת סרט לקר עד העצם מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מעולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע54.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די29.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
את הסרט "קר עד העצם" ראיתי בפברואר 2010 בפסטיבל הבינלאומי של ברלין, שבועות מספר לפני הבכורה העולמית שלו בפסטיבל סאנדנס שם קטף את פרס הדרמה האמריקאית הטובה ביותר והתסריט הטוב ביותר. "קר עד העצם", כשמו כן הוא: מדובר במותחן מצמרר ומקפיא על נערה צעירה שיוצאת למסע לאתר את גופת אביה הנרקומן כדי שלא יפנו אותה, את אמה שחוותה התמוטטות עצבים ושני אחיה הצעירים מביתם העלוב גם ככה. התוצאה היא אחד הסרטים הטובים ביותר שנוצרו בשנת 2010.דברה גראניק, אחת הבמאיות המסקרנות שפועלות כיום בעולם, הרשימה כבר בשנת 2004 בדרמה הריאליסטית הנוקבת, Down to the Bone שהפך את וירה פרמינגה לשחקנית מבוקשת בהוליווד. הסרט עצמו זיכה את גראניק בפרס הבימוי ואת פרמינגה בפרס המשחק בפסטיבל סאנדנס. לעומת אנשי קולנוע אחרים שפועלים בצורה עצמאית בארה"ב גראניק לא מנסה להתחבב על הקהל הרחב ועל האולפנים בהוליווד. כמו בסרט הביכורים המצמרר שלה המתאר אם לשני בנים צעירים המנסה להגמל מקוקאין בעיירה מושלגת בצפון ארה"ב גם סרטה החדש מתאר מציאות קשה ואכזרית שבמרכזה אשה.
הסרטים שלה הם מסע לתוך אמריקה המכוערת של הזבל הלבן, הסמים הקשים, האלימות, העוני והבדידות. הם מתרחשים בעיירות קטנות שמלכתחילה הסיכויים לקיים בהם חיים עשירים ומאושרים אפסיים במיוחד כשכרטיס היציאה היחיד שלך מהחור בו נולדת וגדלת היא התגייסות לצבא ארה"ב ולסיים את חייך בעירק או אפגניסטן. ריי היא נערה בת 17 שנולדה למשפחה הלא נכונה. יש לה חוכמת חיים והיא אמיצה. אביה הוא יצרן קריסטל מת' שנעלם, אמה חוותה התמוטטות עצבים ולא מתפקדת ויש לה אח ואחות קטנים תחת אחריותה.אביה השתחרר בערבות וכפקדון הוא השתמש בבית בו המשפחה מתגוררת. עכשיו הוא נעלם ולא התייצב למשפט. השמועות מספרות שהוא נרצח וריי חייבת להביא הוכחה פיסית למשטרה שאביה אכן אינו בחיים כדי שהמעקלים לא יסלקו את משפחתה אל הרחוב או יותר נכון במקרה זה אל הטבע הקפוא. גרניק מציירת בסרט נוקב זה מסע אל תהומי השאול בהם ריי תעשה הכול ותפגין בגרות ואומץ לב בלתי יאמן כדי להשיג את ההוכחה הדרושה.
"קר עד העצם" מבוסס על ספר של דניאל וודרל, אבל יותר מכול מתבטא בו קולה של גרניק הבמאית הייחודית. התסריט המעולה שנכתב בשיתוף עם אן רוסיליני מספק יצירה פילם נוארית עכשווית עמוסה באווירה ריאליסטית אפרורית שברגעים מסוימים גורמת לצופים לעצור את נשימתם. גרניק גם במאית שחקנים מעולה. כולם עושים עבודה נפלאה, מהשחקנים המקצועיים והיחסית אנונימים עד השחקנים החובבים תושבי האזור שלקחו חלק בצילומי הסרט.ג'ניפר לורנס הצעירה בתפקיד הראשי פשוט מעולה. אין ספק שהיא הופכת להיות אחד השמות המסקרנים כיום בהוליווד, ועומדת לפניה משימה מאוד קשה לשחזר את ההופעה המרשימה וגם למצוא תפקיד אופי שיאפשר לה לעשות זאת. ג'ון הוקס הזכור בעיקר מהקומדיה העצמאית האנינה "אני, אתה וכל השאר" נותן כאן את תפקיד חייו כדודה האלים והמורכב ביותר של ריי. אפילו "לורה פלאמר" – השחקנית שריל לי מהסדרה והסרט הבלתי נשכחים של דייויד לינץ' מופיעה כאן לדקותיים."קר עד העצם" הוא יצירת מופת אמריקנית, ציור נוף אכזרי שמצליח להציג את העולם בו גיבורי הסרט מתגוררים כפי שהוא בלי לייפות את המציאות או להפוך אותה לרומנטית ונגישה. התוצאה אפקטיבית והופכת את היצירה הקולנועית הזו לאחד הסרטים הטובים ביותר שנוצרו בשנת 2010 ולסוג של סרט חובה לאוהבי קולנוע אמיתיים.
קר עד העצם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1512/10/2018 13:35:57
6/10אייקון ציון
סרט אפל וכבד. המשחק נהדר, הצילום מעולה, הפס-קול די מוסיף לאווירה הקודרת, העריכה לא רעה בכלל ורוב הדיאלוגים עשויים היטב אך התסריט והעלילה רדומים מידי, לא מעניינים או סוחפים במיוחד, בעלי קצב איטי במיוחד, מייגעים, מעיקים. בקיצור, לא לכל אחד. רק למי שיש המון (!) סבלנות.
שם: zuffגיל: 5108/11/2015 01:48:10
5/10אייקון ציון
סרט שיש בו את כל המרכיבים של סרט אמנותי טוב, וזה בדיוק החסרון הגדול שלו. הוא קר, אכזרי, מנוכר, משדר ריאליזם וגם מוסיף רובד בלשי (לא מקורי במיוחד). אך בניגוד ל- "חיות הדרום הפראי" שגם בו יש מאפייני ניכור, אכזריות וריאליזם, לא מצאתי ב-"קר עד העצם" שום דבר מעבר לזה.
שם: anipoגיל: 4203/10/2014 07:05:10
8/10אייקון ציון
קריר תרתי משמע במובן החיובי של המילה, גם העונה ומזג האויר וגם הדמויות והיחסים ביניהן. מעל הכל ג''ניפר לורנס היפה והחמודה.
קישורים
חץ קר עד העצם (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט